📁 أحدث الفصول

رواية وهم الخيانة الفصل السادس عشر 16 بقلم نيرة عبد الله

رواية وهم الخيانة الفصل السادس عشر 16 بقلم نيرة عبد الله

رواية وهم الخيانة الفصل السادس عشر 16 بقلم نيرة عبد الله

رواية وهم الخيانة الفصل السادس عشر 16

سليم بص للصوره بغض'ب وقال: اللي عملته فيا وفي نور مش هي'عدي بالس'اهل ابدا ي خالد 

وسمع صوت خالد برا وسليم حط الصوره مكانها بسرعه وقام قعد في الكرسي اللي قدام المكتب؛ وخالد دخل المكتب وقال لسليم باستغراب: فيه حاجه ولا ايه 

سليم ضحك: لا يعم هيكون فيه ايه اهدي كده 

خالد ضحك: ما انا هادي اهو بس استغربت اصل بقالك كتير مش بتيجي مكتبي فقولت يمكن حصل حاجه 


سليم ق'ام وق'ف؛ وقال: لا محصلش حاجه بس جيت اع'تذر ليك عشان اتكلمت معاك بعص'بية قدام نور امبارح 

خالد: صراحه اخدت علي خاطري منك اوي 

سليم: يعم حق'ك عليا؛ وبعدين ما انت رايح تحكي ليها عن علاقتي انا وهبه وانت اللي الع'داوه افرض عم'لت حاجه ت'وقع بيني وبين هبه وتب'عدنا عن بعض 


خالد: انت صح ي صاحبي؛بس انا قولت ليها كده عشان أبين ليها انك خلاص نس'تها وطلع'تها من حياتك 

سليم: انا نس'يت نور من زمان ي خالد وطلع'تها من حياتي من اول يوم دخلت فيه الس'جن كل حاجه بيني وبينها قطع'تها وكل ذكري بينا رم'تها حتي اني رمي'ت البلوره اللي كانت عملاها لينا 


خالد: قصدك البلوره اللي كان لونها ابيض واسود وفيها شكل عريس وعروسه ومكتوب عليها اسمكم وتاريخ جوازكم كانت حلوه اوي صراحه 

سليم: ايوا هي دي وفعلا كانت حلوه بس ذكري ك'دابه بقي 

خالد: ربنا عوضك بالاحسن منها ي صاحبي 

سليم: الحمدلله؛ المهم متزع'لش مني ولما تقابل نور قلل كلام معاها علي قد ما تقدر 

خالد: حاضر ي سليم متقلقش ومش زع'لان ي سيدي 

سليم ابتسم: هسيبك تشوف شغلك بقي 

خالد ابتسم: ماشي يا صاحبي 


سليم سابه وطلع من المكتب واول ما طلع ملامح وشه اتغيرت للغض'ب وقال في نفسه بغض'ب: دلوقتي اتاكدت انك انت اللي سرق'ت الملف ي خالد؛ ودخل مكتبه 


اما عند خالد فكان مستغرب ان سليم يع'تذره خاصه ان ده م'ش من طبعه بس مفكرش كتير في الموضوع؛ وراح قعد علي مكتبه وفتح الدرج وطلع الملف اللي فيه صوره نور بس شاف أن مكانها متغير؛ وقال: معقوله يكون سليم شاف الصوره دي بس لو كان شافها مكنش اتصرف بالهدوء ده وقعد يفكر في الموضوع 


في مكتب نور؛ كانت قاعده بتشتغل وبتراجع الملفات وفونها رن وكان سليم 

نور: الو ي سليم 

سليم: عامله ايه طمنيني عليكي 

نور: الحمد لله بحاول ابقي كويسه 

سليم: لازم تبقي كويسه ي نور عشان تعرفي تواج'هي اللي جاي ومتق'لقيش انا جنبك ومعاكي وم'ش هسي'بك 

نور اتنهدت: حاضر ي سليم؛ قولي وصلت لحاجه 


سليم: اه انا اتاكدت أن خالد أن هو اللي اخد الملف 

نور: بجد طب ازاي 

سليم: فاكره البلوره اللي كنتي عملتيها لينا مخصوص 

نور: اه فكراها بس دي ايه علاقتها 

سليم: البلوره دي انا مق'ولتش لحد عليها خالص ولا ورت'ها لحد وكمان انا كنت عاينها في درج الكوميدينو اللي انتي حطيتي فيه الملف؛ ووصف خالد لتفاصيل البلوره ده دليل أن البلوره لسه معاه 

نور: طب وهنتاكد ازاي أنها لسه معاه 

سليم: لازم ادخل بيت خالد لأنه اكيد عاينها في بيته 


نور: وده هيحصل ازاي اكيد خالد هيستغرب لما تقوله هاجي اقعد معاك في بيتك خاصه انكم م'ش قريب'ين اوي من بعض وعمرك ما عملت كده حتي ايام الجامعه 

سليم: هس'تغل اجتماع من اجتماعاتنا وانتي تح'اولي تتكلمي مع خالد وهو اكيد هيتكلم معاكي ووقتها انا هتع'صب عليه ج'امد وبعدها هروحله بيته كاني بعت'ذر له عشان ذوت'ها معاه واحاول ادور علي البلوره بقي 

نور: طب وهتعمل كده امتي 


سليم: اكيد مش الاجتماع الجاي عشان انا قولته يحاول يق'لل كلام معاكي فأكيد هيعمل كده بس في اقرب وقت هعمل كده لما يكون بدأ يطمن ويتعامل بطبيعته 

نور اتنهدت: انا خايفه نكون بنض'يع وقت 

سليم: نور لو عاوزه توق'عي حد لازم تخط'طي كويس اوي وتستني اللحظه المناسبه اللي تن'فذي فيها خطط'تك 


نور: اهم حاجه تاخد بالك من نفسك ومن شغلك ي سليم 

سليم: اطمني يا نور هاخد كل الاح'تياطات 

نور: هخ'لص شغل وهكلمك تاني 

سليم: ماشي يا نور؛ باي

نور: باي؛ وقفلت معاه ونور قعدت تفكر في كلام سليم واللي هي'حصل 


في مكتب سليم؛ الباب خبط 

سليم: ادخل 

الباب فتح وكان معتز: ادخل ي سليم

سليم ابتسم: تعال يا معتز 

معتز دخل وقعد قدام سليم وقال: عاوزك في موضوع مهم 

سليم: خير ي معتز سامعك 

معتز: بصراحه يا سليم انا بحب روضه بنت عم نور انا وهي بنحب بعض بقالنا ٣ سنين بس والله العظيم حبنا مكنش له اي علاقه بالشغل ولا طلعت اي حاجه تخص شغلنا برا؛ طول الفتره اللي فاتت كنت مستني الوقت المناسب اللي اتكلم معاك فيه في الموضوع لحد ما حصلت الشراكه بينا وبين شركه نور وعلاق'تك انت ونور بدأت تبقي كويسه قولت ده انسب وقت اتكلم معاك فيه في الموضوع 


سليم اتنهد: وانا ايه المطلوب مني يا معتز 

معتز: انت اخويا وصاحب عمري يا سليم عايزك تيجي معايا وانا بتقدم لروضه وكمان عاوزك تبقي موافق علي علاقتي بروضه 


سليم سكت شويه وبصله وابتسم: مق'درش اق'ف قدام سعادتك ي صاحبي حدد اليوم وهتلاقيني معاك 

معتز فرح وقام حضن سليم: متحرمش منك يا صاحبي 

سليم حضنه: مبروووك ي صاحبي 

معتز: الله يبارك فيك يا حبيبي؛ هروح افرح روضه بقي 

سليم ابتسم: ماشي يا حبيبي 


معتز خرج من المكتب وسليم بص لاثره وقال: كان نفسي اقولك لا بل'اش بس مهون'تش عليا اكس'ر فرحتك بس عمري ما اسم'ح أن اللي حصل م'عايا يت'كرر معاك تاني 


في مكتب روضه؛ كانت قاعده بتشتغل ونور رنت عليها 

روضه: الو ي نور 

نور: تعالي مكتبي ي روضه عوزاكي 

روضه: حاضر ي نور؛ وقامت راحت ليها المكتب واتفاجئت لما لاقت معتز قاعد مع نور 

نور ضحكت: تعالي يا روضه اقعدي 


روضه بت'وتر حاولت تخ'فيه: خير ي نور هو فيه حاجه 

نور ابتسمت: معتز قالي علي اللي بي'نكم كله وطلب ايدك مني وانا وافقت 

روضه بصت لمعتز بفرحه: انت بجد عملت كده

معتز مس'ك ايديها وباس'ها: قولتك انك هتبقي ليا وبتاعتي انا وبس 


روضه: طب وسليم عملت معاه ايه 

معتز: حكيت لسليم كل حاجه وهو وافق وقال إنه هيجي معايا كمان يطلب ايدك

روضه بفرحه: يعني اخيرا هنبقي لبعض 

معتز ب'اس ايديها: اخيرا ي نور عيني ومفيش حاجه هتفرقنا 

نور: مبروك ليكم وربنا يتمم ليكم علي خير يارب؛ وقامت حضنت روضه وقالت: بس حس'ابك معايا عشان تبقي تخ'بي عليا 


روضه: حق'ك عليا والله بس كنت خايف'ه علي زع'لك بجد 

نور: مس'تحيل سعادتك تزع'لني ابدا؛ وبصت لمعتز: خلي بالك من روضه اوع'ي تزع'لها

معتز: روضه في عيوني ي نور؛ هخ'دها م'نك بقي شويه نحتفل 

نور ضحكت؛ ماشي يعم 


معتز مس'ك ايد روضه ومشوا؛ ونور بصت عليهم وقالت: ربنا يتمم فرحتكم علي خير يارب ويسعدكم


في الليل؛ نور وسليم كانوا قاعدين سوا في كافيه 

نور: تعرف اني اس'تغربت انك وافقت علي عل'اقه معتز روضه بعد اللي عرفته 

سليم: كان نفسي ارف'ض واقوله لا بل'اش بس عينه كانت فيها فرحه مق'درتش اك'سرها ي نور بالرغم من اني مرع'وب يح'صله هو وروضه اللي حص'لنا 


نور مس'كت ايده: اطمن ي سليم احنا م'ش هن'سمح أن ده يحصل اصلا وغير كده عمو ايمن غير جدو خالص 

سليم: جدك ممكن يأث'ر عليه أو يت'صرف هو وي'وقع الدني'ا في بعض'ها 

نور: حتي لو ده حصل احنا موجودين ومش هنخليه ي'فرق بين معتز وروضه


سليم: عارفه فرحه معتز أنه خلاص هيتقدم لروضه فكرتني بفرحتي لما اتجوزنا 

نور الدم'وع اتجم:عت في عيني'ها وابتسمت: وقتها كنت حاسه اني طاي'ره في السما واسعد واحده في الدنيا بقالي كتير محس'تش الاحساس ده 

سليم بوج'ع: وانا بقالي كتير اوي مفرحتش زي الفرحه اللي كانت جوايا يوم ما اتج'وزنا 


نور اتنهدت بوج'ع: هتعيش الفرحه دي لما تتجوز هبه؛ اه صحيح هتت'جوزوا امتي 

سليم اتنهد وس'كت وبص لنور؛ ونور اتنهدت وقالت: انا هقوم امشي بقي 

سليم: تمام يلا بينا 


وهما قايم'ين نور حست بوج'ع ومس'كت بطن'ها؛ وقالت: اااه 

سليم بخ'ضه: مالك يا نور فيه ايه تعالي نروح المستشفي

نور: لا انا تمام مغ'صه وراحت 

سليم: متاكده 

نور: اه متقل'قش 

سليم: خلي بالك وانتي ساي'قه ولما تروحي ابعتيلي 

نور ابتسمت: حاضر ي سليم 


وراحت ركبت عربيتها ومشت وسليم ركب عربيته ومشي ورا نور من غير ما تاخد بالها لحد ما اطمن أن نور وصلت الفيلا وبعتت له أنها روحت؛ وسليم روح بيته 


عند هبه كانت رايحه جايه في اوضتها لحد ما فونها رن 

هبه ردت: الو ايه الاخبار 

الشخص:.......

هبه بعص'بية: انت متاكد من كلامك ده 

الشخص:......

هبه: طب ابعتلي الصور بسرعه يلا؛ وقفلت 


وجه لهبه رساله فيها صوره نور وسليم سوا وهو قاعدين في الكافيه ونور ماس'كه ايد سليم وسليم منسجم معاها

هبه بغض'ب: شكلك بدأت تح'ن لنور ي سليم وبقيت مح'تاج تف'وق وانا هعرف ازاي اف'وقك بطريق'تي....(يتبع)

*توقعاتكم للي جاي ؟!

وهم الخيانة بقلم نيره عبدالله

رواية وهم الخيانة الفصل السابع عشر 17 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية وهم الخيانة)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات