📁 أحدث الفصول

رواية ليلى وزين الفصل الثالث 3 والأخير بقلم سلسبيل أحمد

رواية ليلى وزين (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم سلسبيل أحمد

رواية ليلى وزين الفصل الثالث 3 والأخير

برضو تاني يا ليلي ؟؟؟

= في اية!

فتح الموبايل:  هوا اية دا؟؟


"ضحكت على شكله"


- متستفزنيييييش انا قولتلك متنزليش صور باللبس  ده حصل ولا لاء


= براحه بس دي على الواتس! 


- انا قولت متنزلش خالص


= هو انا عندي مين عليه يعني ولا انت عايز تتخانق شكلك  عايز تتخانق! 


- عندك مين ؟ يعني عايزه تفهميني ان مفيش ولا ولد عليه من قرايبك مثلا


بصيت للارض وانا بمنع ضحكي


- تعرفي انا اصلا مش متعصب الموضوع عادي يعني هه


اديته الامان ورفعت راسي لاقيته بيبص حوليه بخبث لحد ما عينه ثبتت على الترابيزة استغربت 

جري عليها وفتح موبايلي وساعتها عرفت هيعمل اية


- زين اوعي اياك 

= وربنا لتتمسح

- والله ما هتتمسح

= انتي بتحلفي على مين هاه

- يا زين لاااء يا ماماااعععععع

= هاهاها مسحتها خلاص 


فضلت اضرب  فيه بغيظ لحد ما مامسك ايدي وكتفي وكنت قريبه جدا منه


- طب وسع

= تؤ

- زين ايدي

مسك ايدي وباسها: مالها 


كنت خلاص هعدي الي عمله ويضحك عليا بس

 فجأه زقيته بكل قوتي - مش هتتضحك عليا زي كل مره هه بكرهكك وهنزلها تاني 


قعد يضحك: بت قلابة 


- وربنا لهلغي الخطوبة 


جري ورايا وجابني من قفايا = تلغي اية يا ليلي


- فاكرني هخاف ولا اية


بصلي بنفاذ صبر 


- هههه انا خايفه فعلا  خلاص انا عيله صغيرة


سابني = كله الا دي هاه


- مش كفايه سمعت كلامك وهتخطب وانا فجامعه ياريت يطمر فيك


= لو مش عايزه انا الف واحده تتمناني 


بصتله بطرف عيني - عايز يتنكد عليك؟


= لا خلاص والله انا عيل صغير 


ضحكت: علفكره انا بحبك


= اية دا انتي عيانه 


- بطل رخامه


= مش متعود عالدلع بس عامة انا بموت فيكي دي حاجه معروفه


- انا نفسي نفضل سوا 


بصلي بستغراب= طب م احنا هنفضل سوا


- يارب


= في اية ؟ ليه بتتكلمي كده


ركزت فكلامي - لا لا انا كويسة هاروح انام بقي 


من اليوم دا وهي متغير فات تلت ايام تقريبا مش بشوفها الا لما ترجع مش بتخرج معايا كلمتها كتير 


فلاش باك #


- يبنتي 

= نعم 

- مالك في اية !! 

= مفيش؟

- انا زعلتك طب

= لاء يبني 

- امال مالك

= تعبانه عادي يعني هدخل انام بقي 

وقفت قصداها - ليلي ! هو كل شوية تتهربي بالنوم ومره معرفش هعمل اية وهسوي اية

= انا اسفه نتكلم بكره عشان تعبانه

باك 

مبقتقش فاهم اية كميه البرود دي حتي ماما لما قولتلها بتقولي عادي سبها براحتها رابع يوم جه وكنت خارج لقيت نور الشقة مطفي دخلت تاني وخت بالي ان ماما معيطه.!

- مالك يا ماما ؟؟

= مفيش يحبيبي

- ماما انتي بتعيطي ؟ وليلي وخالتو فين؟

= اقعد يا زين

قعدت وانا متوتر 


حبيبي انت عارف ان ليلي  بتحبك صح

= اكيد في اية!!

- ليلي سافرت عشان

= نعم ؟؟ سافرت فين

- اسمع يا زين واهدا 


= خالتك اميره محتاجه كليه وسافرت عشان تعمل عمليه وليلي هتتبرعلها بيها بس هي سافرت لأن عندها  مشاكل و العملية صعبه جدا على انها تتعمل هنا


قومت من مكاني وبدأت ازعق - وهي متقوليش حاجه زي دي ليه يعني اية سافرت لوحدها وانتي يا ماما انا متقوليليش


= هي حره دي حاجه بينها وبين امها


- امها اية !!! ماهي اختك انتي ازاى يا ماما توافقي انها تعمل كده ازاى


= دا كان طلب ليلي من ساعه ما اميره تعبت وهي مصرة دا غير ان اميرة هتعمل عمليه تانيه قولتلك


بعصبيه وصدمه- يعني اية يا ماما هما فين!


= مش عارفه


قعدت وحطيت راسي بين ايديا وبعدين قومت نزلت وانا ماشي جالي  رسالة


( زين انا مش عارفه اقول اية بس اسفه! من هتشوفني لحد ما ارجع من العمليه  مكنتش هقدر اقولك لانك كنت هتبقي مُصر تيجي  معايا وانا محتاجه ابقي مع ماما الفترة لوحدنا  انا لو مقمتش من العمليه.. عايزاك تعرف بس اني بحبك جدا محبتش حد قدك مهما كنا نتخانق عارفه اننا هنرجع مليش غيرك بقي اتمني متزعلش يارب تفهمني )


قفلت المسدج وعيني كانت مليانه بتطلب مني افهم بس انا مش فاهم اي حاجه 

عدا ايام بالنسبالي كانت سنين كانت بطمني برسايل و كنا بنتكلم قليل لحد ما في يوم جالي مكالمه منها ورديت 


- ز..زين

= ليلي! انتي كويسة

بدموع - زين انا خايفه 

= طب اهدي قوليلي فيه ايه انتي فين؟؟ جيتي مصر

- انا في مستشفي هنا احنا رجعنا


= خليكي معايا انا هاجيلك حالا


مكنتش مصدق اني اخيرا هشوفها ركبت العربيه وروحت العنوان كنت سايق بسرعه عاليه جدا بحد ما وصلت المستشفي وسألت وعرفت هي فين طلعت وشوفتها كانت قاعده على الارض وضمه رجليها شافتني ووقفت وهي متردده تقرب جريت عليها وخدتها فى حضني 


- ليه يا ليلي ليه؟؟

= انا اسفه

- حصل اية فين خالتو


= بقالها كتير في العناية من وقت لما رجعنا من السفر وانا خايفه مكنتش عارفه اعمل اية غير اني اكلمك زين هي هتبقي كويسة صح


طبطب عليها - فين الدكتور


= مش عارفه محدش راضي يخرج 


- طب استني هنا 


روحت وحاولت اسأل على دكتور موجود يفهمني في اية 

.

.


= عملت اية؟؟؟

- متخافيش هتبقي كويسة

= يعني هي كل دا جوه ليه


-   شوية بس هتبقي بخير متقلقيش هو انتي الي اتبرعتي ليها؟


بدموع = منفعش معرفتش اتبرعلها بيها يا زين! موافقتش لما عرفت ان فيها خطورة عليا 


- طب اهدي اكيد هي مش هترضي تعرضلك لخطر


= كان لازم اتبرعلها انا بيها


- متقلقيش اوعدك مش هيحصل حاجه 


فضلت جمبها وكلمت ماما وخلتها تكلم ليلي  و حت المستشفي وطمنتها 


"على خروج الدكتور.."


جريت ليلي عليه- طمني ارجوك هي كويسة


= الحمد الله  صحتها زي الفل والعمليه نجحت هي بس كانت شوية اثار جانبيه 


قربت مني وحضنتني بفرحه وهي مبسوطه جدا - انا بحباااااك

حضنتها وابتسمت = هطلع عينيك بس استني

- انا عايزه ادخلها

= ينفع ندخل دلوقتي يا دكتور 

- اكيد وهيتكتبلها على خروج لو حابين.. 

.

.

.

.

.

.

.


                         

     * بعد  شويه شهور *


- هتخوني امته يا زينو

= هو الفرح الى احنا فيه دا والفستان والبدله مش واكلين معاكي.؟

- هو انت عشان هتتجوزيني واحنا فى فرحنا يبقي مش هتخوني مش مبرر دا 

= اهه صح وبعدين ايوا يمكن اخونك لو قررتي عملتك تاني

- برصو هيسميها عامله قولتلك ماما كانت تعبانه وانا نفسيتي كانت وحشه الاه

= هو انتي عندك نفسيه وبتحسي زينا؟

- اهه يمهزق

= ششش انا بقول اهو انتي لو اختفيني تاني هتجوز عليكي انتي حره

- اتجوز يا حبيبي خليني اجي ادبحالك واللبسك التهمه

= المفتري عليه ربنا ؛ دا انا همرمطك فالبيت استني لينا شقة تلمنا

- هو مين قالك اني هاجي معاك

= لا بجد؟

- اه

= هتروحي فين

- هاروح ابات فى حضني امي

= يشيخه 

- ايوا .

= لا نفضها سيرة بقي دي مبقتش جوازة 

بضحك - خد خد خلاص 

= ارقصي وانتي ساكته بفستانك دا 

- بس بقي بتسريحه شعرك دي

= هاه ؟ انتي الي مختراها 

- يجدع ؟ تصدق جامدا اختيارتي هتاكل منك حته 

= بص بقولك اية كنتي بعتالي اية فالرسالة انتي؟؟

- اهه صدق صدعت فجأه

= لا اظبطي هتقولي ولا ابوظ الفرح وادلقلك بيببسي عالفستان

- كنت بقول وطيت صوتي : بحبك

= بتقولي اية

بصوت واطي - بحبك

= ليلي ! 

- بحبااااااااااااااااااااااااك

= مانا اتحب 

دوست على رجله ..

= اهه منك لله يمفتريه

* بعد سنتين *  

- ليلي 

= اية ياروحي 

- البت ضربتني بالقلم! 

= ياروحيي تربيه ماما جدعه

- انتي بتعلمي البت اية؟

= انا يبني هي متعلمه جاهزه

- حسبي الله  .. 


النهايه 💜💜💜💜💜 رأيكم

بقلم الكاتبة / Slsbell Ahmed سلسبيل احمد

رواية ليلى وزين كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات