رواية حرب العشاق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم كيان كاتبة
رواية حرب العشاق الفصل التاسع والعشرون 29
حميده بغضب : تقوم تشوف عيسي وتشوف هنبعد صفا عنه إذا ، لزم صفا تبعد علشان الي خافته الايام متفضحهوش صفا وابنك مش هيسكت لو عرف الحقيقه...........
الشخص هو يقوم من مكانه بعصبية : والله ما في حد هيفضحنا غيرك يا حميد كل شويه ابنك ابنك أفرضي حد سمعك دلوقتي
حميده بحده : ومين بيجي هنا اصلا غيرك وهو انا بقول كلام مش حقيقي ولا انت صدقت الكدبه ولا ايه انت نسيت انوا عيسي ابنك يا حسان
حسان هو بيقرب منها بغضب : ما خلاص يا حميده الحيطان ليها ودان افرض حد جه وسمعك دلوقتي
حميده وهي تقرب منه اكتر وتحط أيدها على صدره : انا عايزه البلد كلها تعرف ، انت عارف انوا انا من زمان نفسي البلاد كلها تعرف انوا عيسي ابنك زي ما البلاد كلها عارفه انوا حمزه ابنك وفجاه بعدت عنه بغضب ولا ابن حبيبت القلب حلو وابني انا وحش يا حسان
بص لها حسان بعيون حمراء مسكته حميده من الجلبيه قالت بصوت جوهري : انا ضحيت بكل حاجه علي شان خاطرك انا بعت الي بيحبني بالرخيص على شان خاطرك أكملت كلامها وهي تحاوط وشه لو ناسي افكرك فاكر انا عملت ايه علشان نخ*لص من صالح اخوك فاكر وفي الاخر انت عملت ايه روحت واتجوزت
حسان هو بيبعد أيدها عنه بعنف : و لسه فاكر انتي عملتي ايه في مراتي برده
حميده بسخرية : كنت عايزني اق*تل جوزي واسيب مراتك امال كنت هتبقي لي لوحدي اذي
حسان كأن لسه هيتكلم سمع صوت قال بصوت واطي : شكله في حد هنا
حميده خافت للحظه اما حسان كان بيدور بعينه في الماكن ملاقش حد رجع قال بهدوء : يمكن قطه روحي دلوقتي يا حميد وبلاش نفتح في الي فات
في دوار العزيزه بالتحديد في اوضه عيسي كان طالع بره الاوضه
قالت صفا بسرعه : رايح على فين يا عيسي
عيسي من غير ما يبصلها : رايح اريح نفسي شويه واشم هواه نضيف
صفا بهدوء : لو عايز تتكلم انا ممكن اسمعك متنساش انوا انا دكتوره
بص لها عيسي بنظره سخريه : حتي الكلام مع الدكاترة مبقاش نافع يا ست الدكتورة وسبها عيسي ومشي بسرعه ابل لما هي ترد عليه
في دوار الجبالي وبالتحديد في اوضه وهدان
كانت خديجه نايمه على صدر وهدان لحظت شروده قالت بستغراب وهي تحط أيدها على صدره : مالك يا وهدان ايه الي شاغل بالك
وهدان بعدم فهم هو بيبص لها : مش فاهم ليه عيسي وقف قصادي في الانتخابات و رجع سحب نفسه منها
خديجه وهي تقوم تعقد : تاني بتقول عيسي كان مقدم في الانتخابات
وهدان وهو بيسند ضهر علي السرير : انا اتاكدت من ده يا خديجه مش بقول كلام من عندي حاسس انوا في حاجه غلط
خديجه وهي بتبص له بتعجب اكمل وهدان كلامه : طب رني علي صفا نطمن عليها
خديجه وهي بتبص في الساعه و بعدين بتبص له بصدمه : انت بتقول ايه نرن عليها دلوقتي الوقت متاخر يا وهدان زمنها نامت
أكملت كلامها وهي بتحط ايده على خده بحنان : أنشأ الله مفيش حاجه بس متشلش هم انت
في دوار العزيزه كان عيسي رايح المطبخ شاف حمزه جاي من بره قال بستغراب : حمزه كنت فين
بص له حمزه بعيون حمراء مليانه دموع عيسي بقلقل : في ايه يا حمزه مالك انت تعبان فيك حاجه
حمزه كان بيبص عليه و مبيتكلمش عيسي بخوف اكتر : مالك يا واد في ايه رد عليا متقلقنيش
حمزه بصوت حزين : انا كويس يا عيسي هتطلع ارتاح شويه
سابه حمزه وطلع في ثانيه ابل لما عيسي يوقعه في الكلام استغرب عيسي حالته ودخل المطبخ جاب لبن وطلع بيه على الاوضه بتعته فتح الباب بقي بيدور بعنيه على صفا ملقهاش سمع صوت جاي من الحمام عرف انو هيا جوه
بعد وقت طلعت صفا من الحمام وهي بتنشف شعرها بصت على كبايه البلن الي كانت على الطربيزه بستغراب بس ملقتش عيسي في الاوضه لفت انتباه لما لقته داخل من البلكونه
قال عيسي بهدوء هو بينام على السرير : اشربي البن ابل لما تنامي
صفا بقرف : بس انا مش بحب البن
عيسي هو يغمض عنيه : وانا مش جايبه علشان خاطرك انا جايبه علشان ابني
ابتسمت صفا علي كلامه اما عرفت انوا هو مصدقها
تاني يوم في دوار العزيزه صحي عيسي على صوت عالي جاي من تحت...................
يتبع...
رواية حرب العشاق الفصل الثلاثون 30 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية حرب العشاق)