📁 أحدث الفصول

رواية حب صغيرتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ٱية عيد

رواية حب صغيرتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ٱية عيد

رواية حب صغيرتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ٱية عيد

 رواية حب صغيرتي الفصل الرابع عشر 14

#حب_صغيرتي


البارت 14


عايدة بصدمة :ايه ال بتقولو دا يا يوسف؟!


يونس مرة واحدة  ضر"*ب يوسف علي وشه بقوة غنوة بصت علي يوسف بقلق


يونس مسكه من ياقة قمي"صه بغضب : انت مستوعب انت بتقول ايه؟!

يوسف : ايوا يا يونس، انا متجوز اختك علي سنه الله ورسوله....وال في بطنها يبقي ابني


يونس اتجنن وضر"*به تاني، وكريم وريان بيحاولو يبعدوه عن يوسف

يونس بغضب :بتست"غفلني، بتضحك علي اختي وتتجوزها من وراياااااا


يوسف بصله :انا مضحكتش عليها، انا بحبها


يونس بغضب وريان وكريم بيمسكوه بالعا"فية : كنت تيجي وتقوليييي مش تعملها من ورايااااا


حسين بقلق علي ابنه :خلاص يا يونس اهدا يابني، هو هيصلح ال عمله


يونس بغضب :ابنك استغفلني، ولعب علي اختي.... عايزني اهدا ازاي


كل دا وتفيدة واقفة بتبتسم عليهم بشما"تة


نسمة بدموع :اهدا يابني خلينا نشوف حل للمصي"بة دي


كريم وريان بيحاولو يمسكوا يونس بقوة بس مقدروش عليه، يونس دفعهم بقوة وقرب من يوسف بغضب ومسكه من ياقة قمي"صه

يونس بغضب :انا بقي  هعلمك ازاي تستغفلني، وتتجوزها من ورايا

وشده وراه وكان خارج من الاوضة


غنوة بانهيار :لا يا يوووونس سيبه والنبي


يونس بصلها بغضب : اخر" سيييي انتي كلامي معاكي لسة مخلصش

وبعدين بص لوالدته : تقفلي عليها الباب ومتخرجش


عايدة بدموع :هتعمل في ابني ايه يا يونس؟! 


مهتمش لكلام حد واخد يوسف ال وشه بينز"ف وساكت ووخرج برا الاوضة، بس بص نظرة مرعبة ل بيان ال واقفة قدام الباب.... وبيان خافت

وحسين وكريم وريان خرجوا وراه 


تفيدة بعو"ج : انا مش عارفة بنات العيلة دي جرالهم ايه؟!

وبصت علي رانيا 

عايدة بعصبية : قصدك ايه؟!


تفيدة بغرور :اقصد ال فهمتيه

عايدة كانت هتقرب وتتخا*نق معاها، بس رانيا وقفتها


رانيا بقلق :اهدي يا ماما مش وقته الكلام دا، لازم نتطمن علي يوسف

رانيا وعايدة خرجوا، وتفيدة بصت لنسمة بشما*ته وخرجت


نسمة قربت من بنتها بدموع :عملتي ليه كدا، عملنالك ايه عشان تفض*حينا بالطريقة دي


غنوة مردتش وقعدت تعيط، ال كانت خايفة منه حصل


بيان قربت منها : والنبي يا خالتي متسيبهاش، هي حامل ودا غلط عليها.... وهي معملتش كدا في الحر"ام هي اتجوزته علي سنه الله ورسوله

نسمة بتنهيدة :روحي اوضتك يا بيان، يونس لو جه ولاقاكي هنا هيضايق


بيان بصت لغنوة بحزن و قلة حيلة وخرجت


نسمة قربت من بنتها وصعبت عليها، فا حضنتها بقوة وقعدت معاها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


تحت في الصالة يونس بيشد يوسف وراه وكان خارج من القصر

بس وقف قدامه حسين بسرعة

حسين :ورحمة ابوك يا يونس، سيبه.... دا ابن عمك بردك


يونس بغضب : ابن عمي ولعب من ورايا وطع"ني في

شر"في 


ريان قرب منه : مينفعش كدا يا يونس، كدا هتحصل فضيحة اكبر.... وال انت بتعمله دا مش هيفيد بحاجة


حسين بسرعة :ه هيتجوزها، هيتجوزها قدام كل الناس.... بس سيبه يابني


جت عايدة بدموع :سيبه يا يونس والنبي سيبه، هو هيتجوزها في العلن ومحدش هيعرف حاجة


سعاد بهدوء : سيبه يا يونس، دا مهما كان هو ابن عمك.... وفي النهاية خلاص حصل وغنوة حامل منه سيبه يابني دا  انت عارف ربنا


يونس بص ليوسف بغضب ، وبعدين رماه علي الارض

ويوسف مش بيتكلم خالص


يونس بنبرة مخيفة : انا هسيبك عشانهم، لكن قسما بالله ما هنسي ال عملته

وبعدين بص لكريم : هات المأذون  الليلة ، وعرف البلد ان كتب كتاب يوسف الجبالي هيبقي علي غنوة الجبالي الليلة


كريم بيتحرك وبيخرج

ويونس بيطلع علي اوضة اخته


وعايدة بتقرب من ابنها وبتحضنه بدموع


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة غنوة

كانت قاعدة في حضن مامتها وبتعيط

فجاة دخل يونس بقوة

غنوة اتخضت وانكمشت في مامتها


يونس قرب منها بحدة :كتب كتابك هيبقي عليه النهاردة، بس اعملي حسابك! بعد ال عملتيه انسي ان ليكي اخ اسمه يونس


غنوة بدموع :لا يا يونس انت اخويا الكبير، مقدرش ازعلك.... ارجوك متز"علش مني


يونس بغضب :وكان فين حنيتك دي لما روحتي معاه واتجوزتيه من ورايا


غنوة بدموع : س سامحني


نسمة بدموع : دي اختك الوحيدة يا يونس، انا مش هقدر اتخلي عن بنتي


يونس بحدة :انا محر"متهاش انها تشوفكم ، انما انا تنساني


غنوة بدموع :والنبي يا يونس، متزعلش مني انا عارفة اني غلطت ولله


يونس بحدة :لو كان جه واتقدملك كنت وافقت ومكنتوش عملتوا ال هببتوه

نسمة بدموع :خلاص يا يونس، هي غلطت والكل بيغلط و....


قاطعها يونس بحدة :غلط عن غلط بيفرق

وبعدين بيخرج من الاوضة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة يونس وبيان

بيان كانت قاعدة علي السرير متوتر وخايفة

فجاة الباب اتفتح، وبيان قامت بسرعة واول ما شافت يونس، جريت علي الحمام بسرعة بخوف


يونس شافها ولحقها قبل ما تقفل الباب وفتحه بقوة وليان اتخضت

بيان بصتله بخوف، ويونس بصلها بغضب وعر"وقه ظاهرة بشكل مرعب


بيان بقت بترجع لورا بخوف، وفجاة كانت هتقع بسبب مياه كانت علي الارض

بس يونس مسكها وشدها من خصر*ها بقوة


بيان بصتله بتوتر، ويونس بقي بيضغط علي خصر*ها بقوة وبيان اتأ*لمت

بيان بخوف وأ" لم : اااه،  ي يونس.... ابعد


يونس بحدة : بس انتي مبعتيش نفسك ليه من الحكاية


بيان بخوف :ا انا ك كنت هقولك ب بس.....

وسكتت


يونس  بيشد  اكتر علي خصر*ها بقوة وبحدة :انطقي

بيان مبقتش عارفة تقول ايه، وحاولت تبعد عنه مش عارفة


يونس بحدة : مكنتيش لازم تخبي عليا


بيان بعفوية :يعني كنت هتعمل ايه، كنت هتعمل برضوا نفس ال عملته النهاردة.... يبقي انا مالي بقي؟!


يونس بغضب :ولو، كان لازم تقوليلي برضواااا، انا اخوها مش انتي 

بيان  بتترعش وبتخاف اكتر من صوته وبتبدأ تعيط

بيان بدموع :اانا معملتش حاجة ولله


يونس بصلها شوية ، بس بعدين بيرجع لطبيعته تاني.... وبيبعدها عنه وبيمسك دراعها بقوة


يونس بحدة :انتي غلطتي وكان لازم تقوليلي من اول ما عرفتي.... وانتي شكلك عايزة ال يربيكي


بيان بدموع وعصبية :انا متربية، وكويس كمان مش محتاجة منك تربيني


يونس بغضب وتسرع : وكمان لسانك طويل، هستني ايه من واحدة اتربت في الشارع


بيان بصتله بدموع وصدمة وقلبها وجع"ها


يونس سابها مكانها وخرج من الحمام وقفل الباب عليها


بيان جريت علي الباب بسرعة وخوف:لا يا يونس متسبنيش هنا لوحدي، انا بخاف.... ارجوك متسبنيش هنا يونسسس


يونس مردش عليها ولا عينه رمشت حتي اخد جلابية صعيدي فخمة  من الدولاب ولبسها وخرج  من الاوضة وسط صرا" خ بيان وتوسلاتها وكان فاكر انها بتتدلع


بيان سمعت صوت باب الاوضة بيتقفل، عيطت اكتر وقعدت علي الارض وضمت رجليها ، رغم ان النور شغال بس هي خايفة، وهي لوحدها ومحدش معاها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


الليل جه


 والبلد كلها كانت برا وفرحانة وعمالة تر*قص وتتطلق نا*ر في السماء وكان في اكل يكفي الجميع، والكل فرحان 


وجه المأذون، رغم ان اهل البلد فرحانين بس اهل البيت مش سعيد


نسمة قربت من يونس ال واقف مع رجالة :يونس

يونس للرجالة :روحوا انتوا دلوقتي

وبص لوالدته

نسمة بقلق : فين بيان؟!

يونس ببرود :نايمة


نسمة بقلق :يونس، اوعي تكون زعلتها او اذ"يتها


يونس مردش عليها

جه كريم : المأذون وصل

يونس ببرود :يلا

ومشيوا هما الاتنين ونسمة واقفة زعلانة


جت تفيدة بغرور  : هه دي بنتك بتتجوز المفروض تبقي فرحانة، يوه نسيت انها بتتجوز بعد الفض" يحة


نسمة بصتلها بقر"ف ومشيت من قدامها، وتفيدة ضحكت ضحكة مست" فزة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الخارج كان المأذون قاعد علي تربيزة ويونس قاعد جمبه من الناحية اليمين  ببرود، ويوسف في الناحية ال شمال وهو ساكت ووشه عليه بعض الكد*مات..... وكريم وحسين وريان واهل البلد متجمعين حواليهم 


.............. بعد مدة 


الماذون خلص وباركلهم وقام ومشي

اهل البلد بقوا يطلقوا  نا*ر  وهما فراحنين وبيباركوا ليهم


ويونس بيرد المباركة عليهم وهو مضايق


احد الرجال :الف مبروك يا يونس بيه


كريم بص علي يونس ال واقف بكل برود لكن عينه كلها غضب

يوسف ويونس وكريم وريان وحسين دخلوا البيت


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


داخل القصر


لقوا غنوة واقفة ولابسة فستان فرح بسيط  وكانت منزلة رأسها في الارض وبتعيط


يونس بحدة من غير ما يبصلها : يلا امشي مع جوزك


غنوة بصتله بدموع : ا اخويا

يونس مردش عليها وطلع علي فوق

وغنوة عيطت، ونسمة قربت منها بدموع وحضنتها بقوة


غنوة قربت من كريم، وكريم مقدرش ميبصلهاش.... وبصلها وبكي دمعة وقرب وحضنها بقوة وغنوة بادلته الحضن


غنوة بدموع :اوعي تنساني يا كريم


كريم بحزن : دا انتي اختي وحتة مني، مقدرش انساكي.... هبقي اجي ليكي زيارة علطول


غنوة سلمت علي العيلة كلها، وبعدين يوسف اخدها وخرجوا من القصر وراح شقته ال كان بيقعد فيها هو وغنوة


ونسمة بكت علي بنتها، وعلي قسو"ة يونس عليها


رانيا بحزن :ازاي يونس ميود" عهاش


نسمة بحزن :هو بيحبها ونفسه يودعها، بس كبرياءه منعه


عايدة بحزن :ربنا يحنن قلبه عليهم


حسين بيبص لعايدة بحزن، وبيطلع فوق


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


 في اوضة يونس وبيان


دخل يونس وقعد علي السرير وحط ايده علي رأسه بغضب.... وبعدين هدي شوية

يونس بحزن : كنت عايز احضنك واودعك، بس انتي ال عملتي في نفسك كدا


يونس قعد يفكر، وفجاة افتكر ال حب"سها في الحمام


قام بسرعة وفتح الباب

واتصدم

لقي بيان واقعة علي الارض وفاقدة الو" عي، قرب منها بسرعة وشالها وخرج

وحطها علي السرير وحاول يصحيها  وجاب مياة ورش علي وشها


بيان بدات تفتح عينها ببطيء

يونس بقلق :انتي كويسة؟!


بيان اول مافتحت عينها وشافته قدامها وافتكرت ال حصل عيطت وسكتت ولفت وشها الناحية التانية


يونس بصلها شوية وللحظة حس بالندم اتجاها

قام من جمبها واتجه للدولاب اخد بيجامة ودخل الحمام


بيان بصت عليه وهي بتعيط، وزعلت انه مقلهاش حتي اسف


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في شقة يوسف

دخل ووراه غنوة ال وشها كله حزين


غنوة دخلت وقعدت علي الانتريه بحزن

يوسف قعد جمبها ومسك ايدها


يوسف :انا عارف ان ال حصل النهاردة كان صعب عليكي


غنوة مردتش

يوسف : بس صدقيني هحاول اعوضك

غنوة وهي باصة قدامها ومش باصة عليه : مبقاش ينفع


يوسف بصلها باستغراب


غنوة بصتله بحزن :مبقاش ينفع يا يوسف، انا خلاص خسرت كل حاجة خسرت حب اخويا واحترامي لنفسي


يوسف بحزن :ليه بتقولي كدا؟!


غنوة بحزن : مكنش لازم ارد عليك واسمع كلام قلبي، مكنش لازم اوافق نتجوز بالسر، بس انا استاهل انا ال ضيعت نفسي بنفسي


يوسف بعصبية خفيفة  : يعني انتي شايفة جوازي منك غلط


غنوة بدموع :كل حاجة كانت غلط من البداية، انا دلوقتي استفدت ايه.... استفدتش حاجة


يوسف اتنهد ومسك ايدها تاني :غنوة.....


غنوة شدت ايدها بسرعة :لا يا يوسف، كغفاية لحد كدا.... انت ضيعتني كله بسبب رغباتك هدد"تني انك ممكن تتجوز غيري لو موافقتش اتجوزك واستغليت حبي ليك وانا زي الهب"لة وافقت


يوسف سكت بضيق


غنوة قامت ودخلت الاوضة وقفلت الباب عليها ....وقعدت علي السرير تبكي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة بيان ويونس

يونس خرج من الحمام وهو لابس بيجامة سودا


بيان بعدت نظرها عنه بضيق


يونس قعد علي الجهه بتاعته من السرير وقعد علي السرير وسند رأسه للخلف وحط دراعه علي رأسه وغمض عينه وبيفكر

بيان قامت بسرعة من جمبه وبتدخل الحمام


............... بعد مدة


بتخرج بيان وهي لابسة بيجامة واسعة ولقت يونس علي نفس الوضعية، بتقعد علي السرير وتستلقي وتعطي ليونس ضهرها


يونس بيبعد دراعه وبيبصلها، بيقرب وبيمد ايده عشان ياخد تلفونه، من علي الكومود ال جمبها، وبيان بتحس بيه وبتلف وبتبصله....ويونس بيبصلها وفضل شوية باصص في عيونها، 

لحد ما لقي ان الدموع بدات تتجمع في عينها وهي بصاله بحزن وزعل 


 مبيقدرش يبص اكتر وبيقوم  وبيتجه للدولاب وبيدل هدومه وبيخرج من الاوضة


وبيان بتبص عليه بعتا"ب


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في مكان ما في الصعيد

يونس كان ماشي علي الطريق وفي ايده سيجا*رة وبيفكر


هل ياترا ال عمله صح، هل هيفضل مخا*صم اخته وقت طويل..... طب ال عمله مع بيان صح هي ملهاش ذ" نب يبقي يحب*سها ليه ما اي حد زيها لو عرف كان هيخبي بس غرو"ره وكبر" ياءه ال منعوه انه يبقي متفهم شوية


كل دا كان بيفكر فيه وهو ماشي، وملاحظش

ان في عربية ماشية وراه


فجاة العربية وقفت قدامه ونزل منها رجال كتير وباين علي عينهم الش"ر


يونس بصلهم برفعة حاجب وعدم خوف، رمي سيجا*رته علي الارض وبصلهم ببرود


احد الرجال قرب منه عشان يها*جمه.... بس ملحقش لما يونس  ضر*به بقوة لدرجة ان الراجل وقع علي الارض وفقد النطق


كل الرجال بدات  ته*جم  عليه بقوة، بس يونس كان متعود وبقي يردلهم الهجا*مات


بس واحد من الرجالة ال كانوا في العربية اطلق علي  يونس رصا*"صة  في جمبه الشمال ويونس وقع علي الارض

والرجالة ركبت العربية بسرعة وهربت


ويونس لحق يتصل علي ريان قبل ما يفقد الوعي وووووووو

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووووب

رواية حب صغيرتي الفصل الخامس عشر 15 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية حب صغيرتي)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات