📁 أحدث الفصول

رواية حب صغيرتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ٱية عيد

رواية حب صغيرتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ٱية عيد

رواية حب صغيرتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ٱية عيد

 رواية حب صغيرتي الفصل الثالث عشر 13

#حب_صغيرتي

البارت 13

يوسف شاف مصطفي

يوسف بسرعة :استني يا يونس،مصطفي معاهم

يونس بيوقف وبيبص علي مصطفي ال مرمي في الارض ودراعه بين"زف

كريم بينزل وبيسنده

يوسف بغضب : انت بتعمل ايه هنا؟!


مصطفي بأ" لم وتوتر :كنت جاي الحقكم


يونس حط ايده في جيبه وببرود : وانت عرفت منين ان احنا هنا؟!


يوسف :خلاص يا يونس خلينا ناخده للدكتور


كريم :اه ويقعدوا يسألوا بقي وبتاع، انت وصلعه القصر وانا هجيب الدكتور لحد عنده


يونس بينزل وبيبص للسواق : اطلع انت يلا، شوية كدا وهتلاقي الرجالة طلعوا وراك


الراجل : اوامرك يا يونس بيه

وبيسوفق العربية

ويونس ويوسف وكريم بياخدوا مصطفي وبيقفوا علي الطريق بحد ما عربيات رجالة يونس بتظهر.... ويونس بياخد عربية من العربيات وبيسوق ويتجه للقصر


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح في  اوضة يونس و بيان


بيان بتصحي من النوم، وبتبص جمبها مش بتلاقي يونس

بتستغرب وبتبص علي البلكونة مش بتلاقيه


بتقوم وبتدخل الحمام


........... بعد مدة


بتخرج بيان وبتكون لابسة دريس، وبتروح قدام المراية عشان تلبس الطرحة.... فجاة الباب بيخبط


بتجري تفتح وبتكون فكراه يونس


بتلاقي تفيدة في وشها

بيان بضيق :صباح الخير ياطنط


تفيدة بعو"ج :طنط؟! هه ماشي يعني هناخد ايه من بنات البندر


بيان باستغراب في سرها :بندر؟!

تفيدة :المهم ياختي، فين يونس؟!


بيان : مش موجود

تفيدة :انتي بتكدبي عليا يعني، اكيد جوا ومش عايز يشوفني

بيان باستغراب :طب وانا هكدب عليكي ليه يعني؟!


تفيدة زقت"ها ودخلت جوا

بيان راحت وراها بضيق :انتي ازاي تدخلي كدا؟!


تفيدة بصتلها بغرور : ادخل زي ما انا عايزة يا حبيبتي

بيان بضيق :طب اتفضلي اخرجي، اهو اديكي شوفتي يونس مش هنا


تفيدة مردتش عليها وراحت عند التسريحة وقعدت تمسك في الكريمات

تفيدة بعو"ج :كل دي كريمات يونس جايبها ليكي

بيان اخدت من ايدها الكريم:علي فكرة كدا مينفعش


تفيدة بغ"ل : وانتي مين عشان تكلميني كدا، انتي ناسية نفسك و لا ايه؟!


يونس بحدة :شكل انتي ال نسيتي نفسك

تفيدة بصت وراها بسرعة وتوتر، ولقت يونس


يونس قرب منها وقال بنبرة مخيفة :لو شوفتك بس واقفة قدام الاوضة دي تاني.... هزعلك، وانتي عارفة لما ازعل حد بعمل ايه


تفيدة اتوترت وخافت


يونس بحدة :انزلي شوفي ابنك واخد رصا*صة في كتفه


تفيدة بخضة :ايه؟! ولدي

وخرجت من الاوضة وجريت علي تحت


يونس حط الكريم علي التسريحة :تاني مرة لو دخلت هنا اتصلي بيا


بيان بابتسامة : حاضر، ب بس هو انت كنت فين؟!

يونس وهو متجه للحمام :شغل

ودخل

بيان بنر"فزة : بارد، حتي مش عايز يقول هو فين بالتفاصيل

وبعدين نزلت لتحت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


تحت في الصالة

الدكتور مشي بعد ما عالج دراع مصطفي

وتفيدة قاعدة جمبه، والعيلة كلها متجمعة حواليه


حسين بقلق :يا بني قولي طيب حصلك كدا ازي


تفيدة بدموع :يا مرك يا تفيدة، اكيد انت محسو"د حد باصص عليك يا ولدي


نسمة : اسكتي شوية يا تفيدة خلينا نفهم منه

مصطفي بتوتر وهو باصص ليوسف : ا ك كنت ماشي في الطريق عادي وطلع عليا شوية حر"امية


حسين :طب ويونس جابك هنا ازاي؟!


يوسف :انا و يونس كان عندنا شغل، وكنا معدين من الطريق وشوفناه


نزلت بيان

نسمة :خلاص يلا يا بنات روحوا حطوا الاكل علي السفرة


تفيدة اخدت مصطفي وطلعت بيه علي فوق


........... بعد مدة


الكل متجمع علي السفرة ونزل يونس وقعد وبيان جمبه


دخل الغفير :يونس بيه، في واحد اسمه سمير عايز يشوف مدام حضرتك

بيان اتصدمت وبصت ليونس


يونس قام بكل برود وبصلها :كملي اكلك

وخرج برا

بيان بقت قاعدة متوترة

نسمة باستغراب : مين سمير دا يا بيان؟! 


بيان بتوتر :ا ايه؟!، م معرفش


غنوة :امال جي بيسأل عليكي ليه يعني؟!


سعاد :ما خلاص يا بنات، ما هي قالت متعرفش

بيان كانت قاعدة متوترة، وقامت بسرعة وطلعت اوضتها


رانيا :بيان استني رايحة فين؟!


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


خارج القصر

سمير وسماح واقفين


طلع يونس وهو حاطط ايده في جيبه

سمير بعصبية :انا عايز بنت خالي


يونس بحدة : وطي صوتك


سماح :انت مين يا جدع انت عشان تاخد بنتنا وتخليها عندك


يونس برود :بما انك قدرتي توصلي لبيتي يبقي انتي عرفتي انا مين


سمير : بس انت خطفت بنت خالي، وانا مش هسكت وهبلغ عنك


يونس بصله من فوق لتحت، وسمير اتوتر


سماح :انا عايزة بنت اخويا حالا


يونس برفعة حاجب :بنت مين؟! اخوكي اه، طب انتي معاكي ورق يثبت انها بنت اخوكي بقي


سماح اتوترت : ا انا، ا


يونس بحدة :يستحسن تمشي من هنا انتي والصغير بتاعك، يا اما انا ال هسلمكم بنفسي للبو"ليس.... انا لحد دلوقتي لسة هادي


سماح بخوف :ط طب انا عايزة اشوفها، ه هي وحشتني


يونس :اطلعي برا


سمير بعصبية : انت بتكلمنا كدا ليه، انا مش همشي من هنا غير اما اخدها.... انا وهي بنحب بعض وهنتجو......


مكملش كلامه بسبب ان يونس ضر*به بالبو*كس لدرجة انه وقع علي الارض

يونس قرب منه ومسكه من ياقة قميصه وقومه

يونس بغضب : ايه؟! هتتجوز مراتي يا****


سماح بصدمة :ا انت اتجوزتها؟!


يونس نده علي الرجالة

الغفير :اوامراك يا يونس بيه

يونس بحدة :طلع الاتنين دول برا، واياك يعتبوا ناحية القصر دا

الغفير :حاضر يا بيه

واخدوا سمير وسماح وخرجوهم برا القصر


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة بيان ويونس


كانت رايحة جاية وهي متوترة وخايفة

الباب اتفتح ودخل يونس


بيان ثبتت مكانها بخوف وفضول

يونس دخل وقل*ع ساعته


بيان بفضول :ه هو حصل ايه؟!


يونس :محصلش حاجة

بيان باستغراب :ب بس هوجه ليه؟!

يونس بصلها بقلة صبر :عشان يقول انه مش هيقرب منك تاني، ارتحتي؟!

بيان بزعل :طب انت بتكلمني ليه كدا؟!


يونس قرب منها وبحدة خفيفة  : انا تعبان وعايز انام ومش فاضي للكلام دا


بيان بصتله :طب ما تنام هو حد قالك لا


يونس بصلها بقلة حيلة وبعدين لف ناحية السرير وقل*ع التييشرت، واستلقي علي السرير ونام علي بطنه وغمض عينه


بيان اتكسفت وقربت منه وقعدت علي السرير وقربت منه وبدات تعمل تدليك لضهره، ويونس ارتاح علي ايدها ونام


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة رانيا وريان


رانيا دخلت الاوضة وقعدت علي السرير وقل*عت الطرحة

وكانت فاكرة ان ريان مش موجود

اتجهت ناحية الحمام ولسة بتفتح الباب، لقت الباب اتفتح.... وكان ريان خارج وهو عا*ري الصد*ر

ورانيا اتصدمت وكانت هتقع، بس ريان لحقها شدها من وسط*ها ورانيا لقت نفسها في حضنه


ريان :انتي كويسة؟!

رانيا وشها بقي احمر وهي لسة حاطة راسها علي صد*ره وبقت تاخد نفسها بالعافية


رانيا بعدت بسرعة وبصت في الارض

رانيا بتوتر :ا ا انا م مكنتش ا اعرف ا ا ان هن


ريان باستغراب :ايه؟! انتي بتقولي ايه مش فاهم


رانيا بتوتر : ه ها ل لا و ولا ح حاجة


ريان خرج وقرب من الدولاب

ريان :متعرفيش بنطلوني الازرق فين؟!

رانيا بتوتر : ا اه عارفة استني


وقربت من الدولاب وريان كان وراها بالضبط كأنه محاصرها


رانيا شافته في الرف العلوي وبقت تحاول تجيبه ومش عارفة بسبب انها قصيرة


ريان ابتسم عليها وهوب رفعها من وسط*ها ورانيا اتوترت وبقت مش عارفة تعمل ايه


(ما كنت تمد ايدك وتجيبه انت لازم المحن بتاع حضرتك دا 🙂)


رانيا جابت والبنطلون وريان نزلها وهي لفت وهي منزلة وشها في الارض

ريان رفع وشها ليه، ولقاه احمر زي الطماطم

ريان بضحك: ايه دا؟! انتي وشك قلب فراولة ليه كدا


رانيا اتكسفت اكتر :ا ها ا....


ريان بعد عنها وهو بيضحك :خلاص، خلاص هبعد اهو

رانيا بتنزل وشها في الارض بكسوف

رانيا بتوتر : ا انا هروح اشوف م ماما


وكانت هتطلع علطول بس ريان وقفها، وقرب منها


ريان وهو بيرجع خصلات شعرها لورا :هتطلعي كدا


رانيا بتستوعب وبتروح تجيب طرحتها بسرعة وبتلبسها وبتخرج جري 

وريان بيضحك عليها : مجنونة، بس عسل 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في وقت الظهيرة 

في اوضة غنوة

الباب بيخبط وبتقوم تفتح وبتكون بيان

بيان بتدخل بس بينسوا الباب مفتوح


بيان وغنوة بيقعدوا علي السرير


بيان : عملتي ايه في موضوعك


غنوة بحزن :مش عارفة، لسة هيكلم يونس ويارب يوافق


بيان بابتسامة :وعد مني اني هحاول اقنع يونس علي جوازكم


غنوة بسعادة :بجد يا بيان، ولله تكوني عملتي فيا معروف


بيان بتحضنها، وغنوة بادلتها الحضن


غنوة بعدت بحزن : انا ولله يا بيان ببقي قاعدة قلقانة كل شوية ومش ببقي عارفة انام.... انا تميت الشهر في الحمل دا


بيان:انتي مش فرحانة بالحمل دا


غنوة بابتسامة طيبة :اكيد فرحانة، بس في نفس الوقت قلقانة.... دا حتة من يوسف ب بس انا خايفة ي يونس مش هيسكت


بيان اتوترت وكانت لسة هتتكلم دخلت تفيدة

غنوة وبيان اتصدموا


تفيدة بصوت علي :الله، الله طلعتي ماشية علي حل شعرك يا جليلة الربا"ية..... تعالووووو تعالوووو شوفوا اخت الكبير ال حطت رأسنا في الطييييين


بيان بعصبية : انتي بتز" عقي ليه كدا، وازاي تدخلي بالطريقة دي


تفيدة بعصبية :اسكتي انتي كمان يا بنت البندر، كنتي بتشجعيها تخبي فضيحتها


بيان :اتكلمي معايا كويس


تفيدة بسخرية :هتعملي ايه يعني


العيلة دخلت علي صوت تفيدة.... ويونس كمان صحي من نومه ولبس تيشرته وجه علي صوت تفيدة، يوسف كان لسة في اوضته نايم 


نسمة باستغراب : في ايه يا تفيدة

تفيدة بشما"تة :تعالي شوفي بتك ال فضحتنا، وحامل في الحرام

الكل اتصدم

يونس بغضب :لا بقي، انا كل ما اسكتلك تسوقي علينا اكتر


تفيدة بغرور :لو مش مصدقني هات دكتورة وخليها تكشف عليها

يونس بص لغنوة ال بتعيط وواقفة ورا بيان وماسكة فيها


يونس قرب منهم وبحدة : الكلام دا صح؟!

غنوة بدموع وخوف : ا انا ا ل...

يونس بغضب :انطقييييي


بيان وغنوة بيتخضوا من صوته


بيان بتوتر وخوف :ي يونس، ل لا ه هي بتكدب

يونس بحدة :ابعدي


بيان بخوف : ي يونس

يونس بغضب : قولت ابعديييي


بيان بعدت بخوف، ويونس قرب من اخته ومسك دراعها بقوة

يونس بغضب :انطقي الكلام دا صح ولا لا، انتي ساكتة ليه؟!

غنوة لسة ساكتة وبتعيط بخوف

نسمة بدموع :يا بنتي انطقي متسكتيش كدا


كريم :طب ابعد عنها يا يونس يمكن خايفة منك

يونس بحدة وهو باصص لغنوة : ما هي لو مش عاملة حاجة تخاف ليه اصلا


تفيدة : خلاص هات الدكتورة واتأكد

يونس بصلها بحدة : لو كلامك طلع غلط، قسما برب العزة ما هتقعدي في القصر دا دقيقة واحدة


تفيدة اتوترت

يونس لكريم : اتصل بالدكتورة

كريم مسك تلفونه

ورانيا باصة علي غنوة قلقانة، وجريت من الاوضة عشان تصحي يوسف


بيان بخوف :ط طب ابعد عنها متمسكهاش كدا....

يونس بصلها بحدة، وبيلن سكتت

كريم وهو حاطط التلفون علي ودنه :الو، الدكتورة موجودة


غنوة اترعبت وخافت وبسرعة وانهيار  : ايوا انا حامل


الكل اتصدم، وكريم قفل التلفون وهو مصدوم وتفيدة ابتسمت بش"ر


تفيدة بسخرية :خلفة البنات تفضح بردك، الحمد لله انا معنديش


نسمة بدموع : ليه؟، ليه كدا تفضحينا وتعملي كدا


يونس اتجنن وعر"وقه ظهرت وعينه بقت حمرا، ومرة واحدة ضر*ب غنوة بالق"لم، وغنوة وقعت علي السرير، وبصت ليونس برعب ودموع


يونس لسة هيقرب بيان وقفت قصاده بسرعة وخوف


بيان بخوف من منظره : لا يا يونس دي حامل، متعملش فيها كدا


تفيدة بغ"ل :ايوا صح، والهانم بتاعتك كانت عارفة ومخبية


بيان خافت

وينس بص لتفيدة وبعدين بص ل بيان  بحدة : انتي كنتي عارفة؟!

بيان بخوف :ي يونس ا انا.....

يونس بغضب : انطقيييي


بيان بسرعة وخوف :ا اه كنت عارفة

يونس بصلها نظرة مرعبة : علي اوضتك


بيان بتوتر :ي يون....

يونس بغضب :بلا يونس بلا زف"ت، قولت علي اوضتك


بيان اترعبت منه ويونس مسك دراعها بقوة وز" قها بعيد عن اخته

بيان وقفت بعيد عنه وهي خايفة من شكله 


يونس قرب من غنوة ومسكها من دراعها وقومها

يونس بغضب :انطقي، عملتي كدا مع ميييين


غنو بدموع وخوف : ا انا اسفة


يونس : اتكلميييي

غنوة مبقتش قادرة تاخد نفسها وبتبكي وبقت بترجع لورا

يونس قرب منها وكان هيض*ربها تاني بس....


فجاة

جه يوسف ووقف قصاد يونس وغنوة واقفة وراه بتعيط


يوسف بغضب: بس كفاية يا يونس


يونس بصله بغضب اكبر :وانت مين عشان تتدخل، ابعد يا يوسف احسن ليك


يوسف بسرعة وعصبية : مش هبعد، مش هخليك تأذي مراتي وابني


الكل اتصدم من كلامه، ويونس مرة واحدة ضر*به بالبو*كس بقوة وووووووووو

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استوووووب،

رواية حب صغيرتي الفصل الرابع عشر 14 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية حب صغيرتي)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات