📁 أحدث الفصول

رواية وهم الخيانة الفصل التاسع 9 بقلم نيرة عبد الله

رواية وهم الخيانة الفصل التاسع 9 بقلم نيرة عبد الله

رواية وهم الخيانة الفصل التاسع 9 بقلم نيرة عبد الله

رواية وهم الخيانة الفصل التاسع 9

سليم بغ'ضب وعص'بيه: انت بتقول ايه ي معتز ازاي ده حصل 

معتز بعص'بية: معرفش ي سليم معرفش انا جيت دخلت مكتبك عشان اخ'د التصاميم واروح اسلمها للمعرض بس ملقت'ش التصاميم 

سليم بزعي'ق: ازاي يعني انا ساي'بهم بإيدي في المكتب امبارح 

طب كلم هبه اسألها يمكن تكون ودته'م هي 

معتز: كلمتها ي سليم وقالتلي أنها لسه في البيت 

سليم بغضب: يعني ايه يعني احنا اتس'رقنا كده راجع الكاميرات حالا ي معتز 


معتز: راجعتها ي سليم والكاميرات مش ظاهره حاجه وده معناه أنها اتوقف'ت في الوقت اللي تم فيه الس'رقه 

سليم: طب وبتوع الأمن قالوا ايه 

معتز: قالوا إن محدش دخل أو طلع اصلا بس باب الط'وارئ كان مفتوح 


سليم بعصبية: يعني الخ'يانه تمت من حد عندنا في الشركه 

معتز: واكيد طبعا انت عارف باع'نا لمين 

سليم بغضب: غير كل تيم الأمن ي معتز والمسئولين عن الكاميرات والسكرتايه كمان فاهم لحد ما اجي 

معتز اتنهد: تمام يا سليم؛ سلام 

سليم: سلام ورمي الفون بغ'ضب؛ وقال بغ'ضب: مفيش غيرك يا نور اللي يعم'ل كده انا هوري'كي 

ودخل لبس هدومه بسرعه ونزل ركب عربيته وس'اق بس'رعه 


في شركه نور

كانت قاعده بتشتغل في مكتبها والباب مره واحده اتفتح ودخل سليم والغ'ضب كان باين في عينه


نور بصتله وقالت ببرود: مش فيه باب تخ'بط عليه قبل ما تدخل ولا ايه 

سليم بغ'ضب: الواضح أن الس'رقه بقت اسلوبك في الشغل 

نور بح'ده: خد بال'ك من كل'امك ي سليم وس'رقه ايه اللي بتتكلم عنها 

سليم بس'خرية: ايوا است'هبلي واعم'لي نفسك مش فاه'مه حاجه 


نور هب'دت بإيديها علي المكتب وقالت بعصب'ية: ال'زم ح'دك ي سليم وانا فعلا معرفش انت بتتكلم عن ايه ما تتكلم علطول 

سليم: بجد والله متعرفيش أن التصاميم اللي كنت هشارك بيها في المعرض الدولي انس'رقت 


نور باستغراب: انس'رقت ازاي وانا معرفش حاجه عن الموضوع ده غير منك انت وغير كده انا دخلي ايه اصلا 

سليم بغ'ضب: نووور متلع'بيش الدور ده معايا! بعد اللي حصل في المؤتمر، وكميه الغض'ب اللي شوفتها في عينك، مش مست'بعد أي حاجة!

نور: انت بتته'مني يعني؟ 

سليم: والله انا برب'ط الأحداث ببعضها وغير كده ما انتي عملت'يها قبل كده ولا ناسيه 


نور بح'ده: اسمع ي سليم لو كنت أنا اللي عملت كده كنت قولتك انا مش بخ'اف ولا به'رب من حاجه عملتها وانت عارف كده ولما عملت كده قبل كده جيت وواج"هتك واصلا انا مس'رقتش منك حاجه قبل كده عشان أس'رق دلوقتي لأن زي ما قولتلك قبل كده مفيش حاجه تثبت أن التصميم ليك 


سليم قرب من نور وقال بته'ديد: قسما بالله ي نور لو عرفت انك انتي اللي وراها ورح'مه ابننا اللي متول'دش ه'وريكي اللي عمرك ما ش'وفتيه 

وطلع من المكتب وه'بد الباب وراه بغ'ضب؛ ونور كانت مص'دومه من اللي قاله 


روضه دخلت بسرعه بعد ما سليم مشي؛ وقالت: فيه ايه ي نور سليم كان هنا بيعمل ايه 

نور تنهدت وحكت ليها اللي حصل 

روضه: طب بصراحه يا نور انتي عم'لتي كده فعلا ولا لا 

نور بغ'ضب: انتي اتجن'نتي ي روضه ما لو عملت كده كنت قولت مش هخ'اف بس انا فعلا معم'لتش كده لانه من اسلوبي انتي هت'شكي فيا زيه ولا ايه 

روضه: لا ي نور بس انتي عملت'يها قبل كده 


نور: انا يوم ما عملت كده عشان ارد عليه بنفس الطريقه اللي لع'ب بيها معايا بس والله العظيم انا معم'لتش كده 

روضه: مصدقاكي ي نور بس تفتكري مين عمل كده 

نور: معرفش ي روضه بس اكيد اللي عمل كده هدفه أن الع'داوه اللي بيني وبين سليم تق'وي اكتر 


روضه: طب اهدي ونا هخليهم يعملوا ليكي حاجه ته'دي اعص'ابك 

نور هزت رأسها وروضه طلعت وسابتها؛ ونور رجعت رأسها لورا وقالت: يتري مين اللي عمل فيك كده ي سليم وهتت'صرف ازاي في الا'زمه دي ربنا معاك ي حبيبي يارب 


في مكتب وائل؛ كان قاعد وعلي وشه ابتسامه غربيه والباب خبط 

وائل: ادخل 

السكرتيره دخلت وقالت: سليمان بيه برا ي فندم 

وائل قام وقف وقال: خليه بتفضل طبعا 

السكرتيره هزت راسها وطلعت؛ وبعدها سليمان دخل 


وائل: اهلا اهلا بيك ي وائل باشا 

سليمان: اهلا ي وائل؛ قولي ايه الاخبار 

وائل: كله تمام ي باشا؛ وراح فتح الخزنه وطلع منها حاجه 

وائل: دي التصاميم اللي كان هيشارك بيها ابن الحديدي في المعرض 


سليمان ابتسم: برافوو عليك ي وائل كنت عارف انك قدها 

وائل ابتسم: تلميذك ي باشا 

سليمان: بس قولي عملت كده ازاي 

وائل بضحك: كل شيخ وله طريقته بقي ي باشا 

سليمان بضحك: ماشي ي وائل؛ عشان يعرف أنه اللي ي'اخد حاجه من سليمان المهدي لازم ي'دفع تم'نها غالي اوي 

وائل: بس هو كده هي'شك في نور واكيد مش هي'سكت 

سليمان: مش هيلحق عشان الض'ربه دي قويه اوي وه'ضره وعقبال ما يف'وق منها هنض'رب ضرب'تنا التانيه 

وائل بضحك: وانا في ضهرك ديما ي باشا 

سليمان بضحك: بكده هنخلص من سليم الحديدي قريب اوي 


في شركه سليم 

هبه: طب وبعدين هنعمل ايه في الك'ارثه دي المعرض قرب ومش فاضل عليه إلا ٤ ايام 

معتز: مفيش قدامنا الا حل واحد وهو أننا ننس'حب 

سليم: لا مش هننس'حب احنا هنشارك في المعرض 

خالد: ازاي يعني احنا مطلوب مننا خمس تصاميم هتلحق تخلصهم امتي 


هبه: كلام خالد صح يا سليم كده هيبقى ضغ'طه عليك 

سليم بعصب'ية: انا مش هنس'حب وهشارك في المعرض ده لازم اثبت للي عمل كده اني مش بنك'سر بسهوله 

معتز: اللي عمل فيك كده معروف 

خالد: تقصد مين 

هبه: هو فيه غيرها ست نور 


خالد: هو كل حاجه تحصل لينا نور نور هو ملن'اش اع'داء غيرها يعني 

معتز بعصب'ية: هو فيه ايه ي خالد مالك كل شويه ب'دافع عنها ليه كده 

خالد بعص'بية: انت تقصد ايه ي معتز ما تا'خد بالك من كلا'مك 

سليم هب'د بإيده علي المكتب وقال بعص'بية: اسك'توا خالص انتوا الاتنين؛ وبص لخالد وقال: لاخر مره هقولك اسم نور معتش عاوز اسمعه تاني في الشركه اتفضل روح شوف شغلك 

خالد هز رأسه وطلع وقفل الباب وراه وقال بك'ره: يارب نور تخ'لص عليك ونرت'اح منك بقي؛ وراح علي مكتبه 


سليم لمعتز: عاوز الشغل يم'شي طبيعي كان مفيش حاجه حصلت 

معتز: تمام ي سليم عن اذنك؛ وخرج راح لمكتبه 

هبه مس'كت ايد سليم: اهدي ي حبيبي واطمن انا معاك ومش هس'يبك وهفضل سهرانه معاك لحد ما تخلص رسم 

سليم: لا ي هبه روحي انتي انا عاوز افضل لوحدي 

هبه: ليه يا سليم انا هقعد ساكته مش هعمل حاجه انا عاوزه افضل جنبك 


سليم با'س ايديها: عارف بس صدقيني انا مش ب'حب ارسم وحد قاعد جنبي وكمان عشان ابقي بكامل تركيزي 

هبه اتنهدت: تمام ي سليم خلي بالك من نفسك باي 

سليم ابتسم: وانتي كمان باي 

هبه ابتسمت ومشت وسابته؛ وسليم اتنهد وقعد وبدا يرسم 


في الليل 

نور كانت قاعده في عربيتها قدام شركه سليم واستنت اما الكل مشي من الشركه واتنهدت ون'زلت من عربيتها ودخلت الشركه 


سليم كان قاعد على مكتبه، قدامه أوراق كتير، وبيرسم تصميم بس باين عليه مش م'ركز؛ كل شوية يم'سح خط، ي'رجع يع'يد، ويحط إيده على جبينه بت'عب.


نور وصلت عند مكتبه وخب'طت خب'ط خفيف علي الباب 

سليم من غير ما يبص: ادخل 

نور فتحت الباب ودخلت وقالت: اسفه اني جيت من غير ميعاد 


سليم بصلها باستغراب وقال: ايه اللي جابك ي نور 

نور: جيت عشان اتكلم معاك يا سليم 

سليم بص للتصميمه: لو جايه عشان تقولي انك ملكيش دعوه بس'رقه التصاميم فأنا مش هص'دق 

نور بهدوء: مش جايه أبرر، وجايز ما تصدقش دلوقتي.

بس أنا جيت علشان أقولك حاجه واحدة؛  أنا عمري ما هن'افس بالطريقة دي؛ ولا معاك ولا مع أي حد.


سليم بصلها: علي اساس محصلش قبل كده 

نور انتهدت: انا وقتها لعب'ت بنفس اس'لوبك ي سليم واكيد مكنت'ش بحب اعمل كده بس انت اللي بدأت احنا بقالنا كذا سنه بينا من'افسه عمري ما اتن'افست بالطريقه دي 

سليم اتنهد وبص الورق: مش وقته ي نور الكلام في المواضيع دي انا دماغي مش ف'ايقه اصلا 


نور بصت على الورقة اللي بيرسم فيها؛ كانت مليانة خطوط مت'داخلة ومتلخب'طة.

قربت منه بهدوء، ومدت إيدها، وبدون كلام، سح'بت القلم من إيده بلطف وقعدت على الكرسي اللي جنبه.


سليم بصلها ونور ابتسمت: مش عارف تكمل صح 

سليم: أنا حاسس إني برسم بس مش شايف؛ كأني مش عارف أم'سك الخط. حاسس اني ت'ايه ومش مركز 

نور ابتسمت: طبيعي عشان جواك لخب'طه غمض عينك وخد نفس عميق وطلعه براحه ورتب افكارك بهدوء 

سليم عمل كده فعلا؛ ونور قالتله: اركن الورقة دي على جنب؛  وارسم من جديد.كل خط بيطلع منك، هو اللي بي'رجعك لنفسك. ماتخليش الغ'ضب يعم'يك.


سليم: غريبه انك بتساعديني واحنا بينا من'افسه 

نور: خليها تكون من'افسه ش'ريفه؛ وابتسمت قالت: مستنيه اشوفك في المعرض الدولي باي 

نور سابته ومشت؛ وسليم فضل باصص عليها لحد ما خرجت من المكتب وقال: انتي الوحيده اللي بتعرفي تهدي الزح'مه اللي جوايا؛ ومسك القلم وكمل رسم بتركيز 


تاني يوم 

هبه كانت بتجهز عشان تروح لسليم الشركه وجه ليها رساله علي فونها؛ هبه فتحت الرساله واتص'دمت لما لاقت صوره لسليم ونور وهما في الشركه امبارح سوا.....(يتبع) 

*توقعاتكم للي جاي ؟!

* وهم الخيانه بقلم نيره عبدالله

رواية وهم الخيانة الفصل العاشر 10 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية وهم الخيانة)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات