📁 أحدث الفصول

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الرابع 4

##قلبي_لم_يتقبل_موتك

مالك: لازم لازم اروح اقابله وساله ليه هعمل كل ده وانتو اياك حد يعرف امي بي اي حاجه وسابهم ومشي 

حسام: مالك مينفعش يقابل ابوه وهو متعصب كدا ده ممكن يتهور ويعمل حاجه لازم نلحقه

محمد: عندك حق يلا بسرعه نروح وره نلحقه 

  _________________________________________

مالك وصل العنوان اللي محمد ادهوله لقه بيت كبير وحوليه جنينه بيبص لقي واحد قاعد في الجنينه عمال يهزر مع واحدها ست ويضحكوا 

_ههههههه كفايه بقا يامحمد دانت مشكله بجد والله 

محمد: ههههههه انتي لسه شوفتي حاجه 

مالك من الصدمه لم شاف وشه رجع خطوتين لوره حسام ومحمد جه في نفس الوقت قربه منه وسنده صحبهم احسن يقع 

مالك بعصبيه ووجع: سيبوني انا لازم اروح اساله ليه عمل فينا كدا ليه بعد عننا كل السنين دي ليه سايبنا بنتوجع عليه وهو عايش مبسوط 

محمد بحزن علي صحبه عشان هو عارف الوجع اللي هو حاسه: اهدي يامالك مينفعش تواجه دلوقتي عشان انت حالتك مش هتستحمل تسمع حاجه يلا نروح يامالك وبعدين نشوف معاد ونبقا نواجه ونعرف الحقيقه 

مالك: اروح كيف اروح اقول لامي اي اللي قاعده مستني تسمع معلومه عن ابوي اقولها اي اقولها افرحي جوزك طلع عايش لا وافرحي اكتر ومتجوز كمان لا وافرحي اكتر وعايش في اسكندريه اقولها اي انا ردو عليا 

حسام ومحمد بحزن ربطه علي كتف صحبهم: اهدي يا مالك وتعالوا نقد نفكر براحه هنعمل اي 

مالك بحزن: هنفكر في اي انا امي هتموت فيها لو عرفت الاخبار دي 

حسام ومحمد: لا بعد الشر طنط شمس اصلا متستاهلش كل اللي بيحصل فيها ده 

مالك: وقسم بالله لندموا علي كل دمه نزلت من امي علي فراقه وهو قاعد هنا فرحان ومبسوط 

حسام: اهدي بقا ويلا نشوف هتقول اي لامك الاول لم تسالك 

مالك: انا مش هروح اصلا عشان مش هعرف اكدب عليها ريحوا نفسكم 

محمد: فعلا طيب بص حسام رن علي طنط شمس وقولها ان مالك طالع معانا ما موريه ومش هيجي البيت النهارده 

حسام: فكره حاضر ومسك التلفون ورن علي شمس 

حسام: ازيك ياطنط شمس

شمس: االحمدلله بخير ياحبيبي انت عامل اي طمني عليك مشوفتكش من كام يوم ليه كدا 

حسام: شغل بقا حقك عليا 

شمس: اصرفها فين حقك عليا دي مش هسامحك غير لم تيجي واشوفك انت والواد محمد 

حسام: حاضر هنجيلك من عنين بصي صح مالك مش هيجي البيت النهارده 

شمس بحزن ليه يابني مالك فيه حاجه 

حسام: لا ياحبيبتي بس عندنا ماموريه وهو طالع معانا بس مش عارف يكلمك ويقولك عشان مشغول 

شمس: وهتيجي ايمتا يابني 

حسام: يومين كدا 

شمس: ماشي ياحبيبي ربنا معاكم ويحفظكم يارب 

حسام: يارب ياحبيبتي سلام 

شمس: حسام ثانيه 

حسام: اي 

شمس: مالك كان رايح لا محمد عشان عرف اخبار عن ابوه عرفوا اي

حسام بتهرب: طيب معلش هقفل معاكي دلوقتي ياطنط عشان بينادو عليا سلام سلام وقفل السكه

مالك: هربت منها النهارده ههرب منها بعد يومين كيف 

محمد: ياخي سيبها علي الله يمكن نتصرف وقتها المهم يلا نروح شقتي نرتاح 

حسام: فكره برضوا يلا 

        ☆************☆************☆

مليكه طالعه علي السلم بتبص لقت اللي مسك ايدها وقفها 

اسلام: الحلو عامل اي 

مليكه بعصبيه: سيب ايدي احسن اقول لاخوي مالك وبتحاول تشد ايدها بس مش عارفه 

اسلام: هههههه ياماما خوفت انا كدا صح لا ياحلوه انا مبخافش من حد انتي سامعه 

مليكه بصوت عالي: طيب سيب ايدي احسن والله هعلمك انا الادب من اول وجديد 

اسلام بعصبيه:: تعلمي مين ياروح امك دانا اللي  وهعلمك الي زيك الادب 

مليكه: تصدق انك متربتش فعلا وراحت ضر. به بالكف علي وشه 

اسلام بعصبيه: يابنت الا..... ومسكها من الطرحه 

مليكه بحركه لفت ايدو وراحت ضربه عليها كسرتهالوا 

اسلام بزعيق من وجع ايدو: ااااااااااه يابنت الك.. لب كسرتي ايدي 

ابوه وامه كانوا نايمين طلعوا علي صوت زعيق ابنهم

مديحه جرت علي ابنها وبلهفه: حبيبي مالك طمني عليك 

اسلام بزعيق: كسرتلي دراي بنت الكل. ب دي 

مليكه: وان ما لمتش لسانك هقطعهولك المره الجاي انت سامع 

فؤاد بعصبيه: لا دانتي بقيتي فاجره وعايزه اللي يلمك 

مليكه: لم ابنك الاول ياعمي ولا خساره اصلا اقولك ياعمي لم ابنك ياراجل انت وبعدين تعال اتكلم ومين دي اللي فاجره ليه صبحت زي بنتك بسهر لصبح بر ويعالم بتسهر مع مين 

مديحه سابت ابنها وقامت علي حيلها تضرب مليكه: لا دانتي عايزه تتربي بقا ولسه هترفع ايدها 

مليكه مسكت ايدها ولفتها لوره: لمي نفسك عشان انتي واحدها كبيره ومش عايزه اكسرك وقعدك جنب ابنك وزاحتها وسابتهم ووبتلف عشان تطلع 

شمس كانت واقفه علي السلم ومليكه اول ما شافتها ميلت راسها لتحت 

فؤاد من تحت: البت دي عايزه تتربى 

شمس: ربي عيالك الاول يافؤاد انا عيالي متربين احسن تربي وانتي ارفعي راسك متوطهاش طول ما انا عايشه انتي سامعه 

 انتي يمكن غلطي انك عليتي صوتك علي عمك بس ده ميسماش عم عشان مافيش عم يعمل كدا في ولاد اخوه وبقولهالك لتاني مره اللي يجي عليكي حتي لو مين متستلوش عشان كل ما بتسكتي بيحس انك ضعيفها مش بيحس انك محترمه يابنتي خليكي دايما قوي واقفي قدام اي حد مدام انتي صح 

مليكه: جرت علي امها وحضنتها 

شمس وهي بطبط عليها: ممش عايزاكي ضعفي ابدا ولا تسيبي حد يجي عليكي عشان الناس دلوقتي مش بترحم اللي خلي العم بيجي علي ولاد اخوه اللي من دمه يخلي الغريب يعمل اكتر من كدا ياحبيبتي يلا نطلع شقتنا 

مليكه هزت راسها وطلعت مع امها 

ومديحه وفؤاد خدو ابنهم و جري بيه علي المستشفي 

تاني يوم 

شمس: مليكه حبيبتي قومي بقا كفايه نوم 

مليكه: ياماما انا معنديش حاجه النهارده سيبيني نايمه براحتي 

شمس: حاضر ياغيبوبه هانم هسيبك انا مجهزالك الفطار لم تقومي ابقا افطري واه انا  ممكن اخر النهارده بر 

مليكه بنص عين: وده ليه بقا ياست هانم لا احنا معندناش ستات تاخر بر 

شمس: لا وحيات امك 

مليكه: اه انا راجل البيت هنا بعد بابا ومالك اخوي

شمس: مليكه نامي احسن مخليه يصبح عليكي علي الصبح 

مليكه شدت البطنيه علي وشها: ليه ما الطيب احسن ابقا اقفلي الباب وراكي والنبي ومعاكي ربنا 

شمس: ضحكت علي تصرفات بنتها وسابتها ومشت 

          ☆************☆*************☆

محمد (جوز شمس): رايحه فين كدا علي الصبح 

مريم(مراته): رايحه اشوف بابا في الاداره عشان عايزها في موضوع 

محمد: الموضوع ده مينفعش ياتاجل لـ بليل كدا كدا رايحين عندهم بليل 

مريم: لا والله ياحبيبي مينفعش يتاجل ومش هتاخر هو دلوقتي يعتبر عندو اجتماع كمان ساعتين فيلا هروح الحقي قبل الاجتماع 

محمد: طيب استني اجي اوصلك 

مريم:ههههه يلا ياعم اهو توفر عليا قرف الموصلات 

محمد: ههههههه ياك يطمر بس يلا 

محمد قام لبس وطلع مع مريم متوجهين لوالدها في الاداره 

            ☆************☆************☆

مني: ها ياشمس رايحه الاداره النهارده 

شمس: اه لازم اروح عشان الاجتماع اللي الاستاذ سعد عامله 

مني: اشطاااا يعني هستناكي بعد الاجتماع تيجي نروح نجيب نشوف عروسه ابني 

شمس: ماشي تمام وانا هعدي عليكي اول مخلص علطول بس تكوني جاهزه عشان مناخرش والبت لوحدها في البيت 

مني: حاضر مش هاخر 

شمس: تمام اسيبك بقا عشان اقوم اروح الاداره 

مني: ماشي ياحبيبتي ربنا معاكي يارب 

شمس قامت تروح الاداره 

        ☆************☆**************☆

مليكه قامت الضهر صلت وفطرت ومسكت المصحف وقاعدها تقرا فيه 

تحت 

مديحه بغل: عارفين طبعا هتعملوا عايزاكم تدوها حتتت علقه 

#االبارت_الرابع

#جاسمين_محمد_محمود

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الخامس 5 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية قلبي لم يتقبل موتك)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات