📁 أحدث الفصول

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الثالث 3

#قلبي_لم_يتقبل_موتك

مالك بص لامه: مافيش حاجه بس كنا بندور علي حاجه ووصلنا ليها ممكن يلا سلام وطلع يلبس الكوتش 

شمس قلبها دق جامد: الحد ده اللي يدوره عليه ده يبقا ابوك صح 

  ________________________________            

مالك وقف ساكت وشمس قربت منه 

شمس: صح عرفني اي اللي عرفتوا يامالك بسرعه 

مالك حضن امه: لسه هروح اعرف بس بالله عليكي اهدي واي حاجه هعرفها اعرفك متقلقيش 

شمس: حاضر يابني هستناك تعرفني بس متاخرش عليا عشان مش هقدر انتظر 

مالك: حاضر سلام وسابهم ومشي

احمد: شمس اهدي وان شاء الله خير تعالي اقعدي 

شمس بتوتر: حاضر يا احمد 

**************☆************

مديحه: مين جي اهو يااللي بتخبط 

فتحت الباب لاقت اسراء مرات احمد 

مديحه بخبث: اسراء حبيبتي ادخلي عامله اي وخدتها بالحضن 

اسراء: الحمدلله بخير ياحبيبتي انتي عامله ايه 

مديحه: الحمدلله بخير اوي وضحكت بخبث 

اسراء وهي بتتلفت بعنيها علي احمد جوزها 

مديحه: احمد فوق مش هنا 

اسراء: ها فوف طيب انا طالعالوا 

مديحه: طيب اقعدي اشربي حاجه 

اسراء: مره تاني بقا وطلعت علطول علي فوق 

مديحه: العبه هتحلوه يا احمد هههههههه 

اسراء طلعت وبتبص لقت لقت احمد ماسك ايد شمس وقاعدين قريبين من بعد 

اسراء بعصبيه: اي اللي انا شيفه ده 

احمد قام بفزعه: اسراء انتي اي اللي جابك هنا 

اسراء: ههههه اه مهو انت مش عايزيني اجي عشان مشوفش المسخره اللي انا شيفها دي 

شمس كل ده واقفه مصدومه ومش فاهمه اي اللي اسراء بتقوله ده 

احمد بعصبيه: مسخره اي انتي اتجننتي شكلك 

اسراء: اه اتجننت لم اجي اشوف جوزي قاعد مع واحدها وماسك ايدها 

شمس بعصبيه: ااسراء اي اللي انتي بتقوليه ده واحدت مين دي انا مرات اخوه 

اسراء: اه مرات اخوي اللي جوزها سابها وطفش فبتلف علي الاخ التاني صح 

احمد ضرب اسراء بالكف علي وشها: انتي شكلك اتجننتي فعلا دي اشرف من اي حد ومستحيل تعمل اللي انتي بتقولي عليه ده ويلا اروحي علي البيت 

اسراء: مش مروحه وهندمك علي الكف ده ياحمد ان مخليت ابوي جبلي حقي مكنش انا اسراء وسابتهم ومشت 

احمد: شمس انا اسف علي اللي اسراء قالته ده 

شمس قعدت علي الركنه وبحزن: روح وره مراتك يا احمد وبعدين نبقا نتكلم 

احمد جه يقرب منها: شمس 

شمس بمقاطعه: قولتلك روح وره مراتك يلا 

احمد بصلها: حاضر وسابها ومشي 

شمس قعدت تعيط: ليه يارب بس اللي بيحصل فيا ده دانا بصلي وبصوم ومش بعمل حاجه تغضبك مني ليه بس يارب هو لا اعتراض علي حكمك بس انا تعبت والله ومبقتش قادره استحمل ظلم الناس ليه واللي بيحصل فيا ده 

مليكه بنتها كانت طالعه علي السلم وسمعت امها بتعيط طلعت تجري عليها وخدتها في حضنها 

مليكه: لا ياماما متقوليش كدا انتي عودتينا دايما ان اي حاجه تحصل لينا اكيد فيها خير لان رب الخير لا ياتي الا بالخير مش ده كلامك لينا 

شمس بعياط: تعبت ياحبيبتي تعبت ومبقتش قادره استحمل وبان قوي 

مليكه بعياط علي مامتها اللي اول مره تشوفها ضعيفها بدرجه بعد ماكانت هي مصدر قوتهم: ياماما الصبر وعسي ان تكرهوا شيء وهو خير لكم وعسي ان تحبوا شيء وهو شرا لكم يعني اصبري دانتي اللي معلمانا الصبر مهما كان هي لان عوض ربنا بعد الصبر جميل وهينسي كل اللي احنا مرينا بيه 

شمس بعجاب من كلام بنتها: كبرتي قوي ياحبيبتي 

شمس بمشاكسه عشان تضحك امها: ها عيب عليكي ياحجه دي بنت كبير اووي اووي وخلاص هتخلص تالته ثانوي وربنا يكرمها وتدخل طب وتبقا اشطر دكتوره تتفشخري بيها وسط الناس

شمس: بعد كلمه اتفشخر بيكي دي مستحيل هتكوني دلوقتي في واحدها هتكون دكتوره تقول اتفشخر ثم انك عرفتي الكلمه دي منين يا اخر صبري انتي ومسكتها من ودانها 

مليكه: يوه بقا ياماما هكون اتعلمتها منين اكيد سمعتها من الموصلات ما انتي عارفه الموصلات بتلم ناس كتير وبتسمعي فيها البدع

شمس: وانا من ايمتا علمتك اللي تسمعيه تقوليه يابت انتي انتي شكلك وحشك ابو ورده بتاعي مهو معلمش عليكي من زمان ولسه هتمسك الشبشب وترفعوا لقت مليكه هربت جري 

مليكه من وره الباب: تصدقي انك ست مفتريه بقا انا قولت الكلمه عشان اضحك ترفعي عليا ابو ورده فعلا خير تعمل شر تلقي 

شمس: انا هلاقيكي بس استني وراحت خبطتها بالشبشب 

مليكه فتحت الباب وبترقص: مجتش فيا هاها راحت شمس اتسحبت وخبطتها بالتاني 

مليكه: ااااااه غداره والله

شمس: امشي من وشي طيب احسن ما اوريكي الغدر صح 

مليكه: ها لا وليه الطيب احسن سلام عليكم 

       ☆*************☆*************☆

مالك: ها ياحسام محمد فين 

حسام: محمد جي حالنا 

مالك: احكيلي طيب اي اللي انتو عرفتوا 

حسام: مالك ابوك ابوك 

مالك بقلق: متخلص ياحسام ماله ابوي هو لغزه متتكلم وتقول اللي عرفتوا 

محمد وهو داخل من الباب: لا مش لغزه بس ابوك عايش في اسكندريه يامالك 

مالك بصدمه قعد علي الكرسي: نعم انت بتقول اي ازاي 

حسام: لا وكمان متجوز 

مالك فتح عينه علي اخرها من الصدمه وبعصبيه: لا انتو بتهزرو مستحيل يكون ده ابوي ابوي يكون عايش وفي نفس البلد اللي احنا فيها لا ويتجوز حد غير امي 

محمد؛: لا مش بنهزر الاثباتات اهي وعنوانه اهو وطلع صور لمحمد ابوه وهو مع واحدها ست وبيضحكوا ويهزرو وقريب منها 

مالك بعصبيه وحزن: لا مستحيل دي امي لو عرفت هتروح فيها 

حسام: فعلا طنط شمس لو عرفت ممكن يحصلها حاجه 

محمد: طيب العمل اي دلوقتي 

مالك: لازم لازم اروح اقابله وساله ليه هعمل كل ده وانتو اياك حد يعرف امي بي اي حاجه وسابهم ومشي 

حسام: مالك مينفعش يقابل ابوه وهو متعصب كدا ده ممكن يتهور ويعمل حاجه لازم نلحقه

محمد: عندك حق يلا بسرعه نروح وره نلحقه 

يتبع... 

#البارت_التالت

#جاسمين_محمد

تفاعل حلو بقا شبهكم ♥🥺

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الرابع 4 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية قلبي لم يتقبل موتك)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات