📁 أحدث الفصول

رواية ليان الزعيم الفصل التاسع 9 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل التاسع 9 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل التاسع 9 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل التاسع 9

#ليان_الزعيم

البارت 9

ليان بانهيار ودموع ومش قادرة تاخد نفسها: ا انا.... ا  ل لقوني ه هيخلصوا ع عليا


مشيت الخادمة

 واسر قرب من ليان وحضنها

ليان بدموع وهي في حضنه : ا اسر ارجوك م متسبنيش، ا انا هسمع كلامك ولله ب بس متسبنيش ليهم


اسر بصلها : متنسيش اني قولتلك هحميكي منهم....تعالي معايا يلا


ليان بخوف :ل لاا م مش هنزل تحت، ارجوك م مش عايزة انزل

اسر قومها ومسك ايدها وبصلها بنظرة كلها امان :انا معاكي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

تحت في الصالة

مسعود ورحاب عمالين يبصوا للقصر وهما مبهورين


والعيلة مستغربة مين الناس دي وعايزين ايه من ليان


رحاب لمسعود  بحقد :شوف البت المحظوظة عايشة فين واحنا عايشين فين 


مسعود : محظوظة طول عمرها البت دي


نزل اسر علي السلم بكل هيبته ووراه ليان ال ماسكة فيه ومخبية نفسها ورا ضهروا


رحاب اول ماشافتهم قامت من مكانها


رحاب بفرحة مصتنعة : لياااان حبيبتي وحشتيني، بقي كل دا متساليش عننا


وقرب عشان تروح عندها وتحضنها..... بس اسر وقفها بكف ايده

اسر بحدة :عايزة ايه


رحاب بخوف :ي يابيه دي بنتنا وانا جيت اطمن عليها، بعد ما عرفت انها اتجوزت

وقربت تمد ايدها لليان

ليان انكمشت في اسر وبدات تبكي


رحاب بغضب بس مش مبينها وهي بتجز علي سنانها: تعالي ياحبيبتي


مسعود :انتي خايفة ليه كدا، هو احنا هناكلك.... تعاليي هنا يا بت


وقرب عشان يشد ليان

اسر بصله بحدة ومسك اديه ولفها خلاها تتكسر


اسر بحدة :تفكر مليون مرة قبل ما تقرب لحاجة تخص اسر السيوفي


مسعود وقع علي الارض من الالم


واسر اخرج مسد*سه ووجه ناحية  رأس مسعود


مسعود رفع راسه  ليه وهو خايف


ورحاب واقفة خايفة ومش عارفة تعمل ايه


والعيلة  مصدومة، واكترهم ليان ال شافت المسد*س في ايد اسر

ليان بخوف من منظر اسر  : ا اسر


اسر لمسعود بنظرة كلها شر : انا اقدر انهيك من الوجود دلوقتي ومحدش هيسأل عليك


مسعود وهو بيبكي :لا يا بيه انا اسف  سامحني، متقت*لنيش


رحاب بخوف وهي بتبلع ريقها : ي يا بيه مينفعش كدا، احنا اسفين ولله.... ا احنا كنا جايين نطمن عليها


اسر بصلها بحدة : اطلعي برا.... ولو عرفت انها شافتك بالصدفة، يبقي تخلصي علي نفسك قبل ما اوصلك


رحاب وهي بتشد مسعود بخوف :ح حاضر يا بيه مش هتسمع اسمي من هنا ورايح.....يلااا قوم ياض


وبالفعل طلعوا... واسر حط مسد*سه مكانه


اميرة باستغراب :مين دول يا اسر؟!


اسر ببرود  : شوية مجانين


سيا واقفة بعيد وهتتجننن ازاي خطتها منجحتش


سميرة : وكانوا عايزين ليان ليه.... وليان مالها واقفة كدا بتعيط

اسر بص لليان ال  بتعيط و بترتعش ومش قادرة تقف علي رجليها

اسر : دول المسؤلين في الملجأ ال كانت فيه ليان، كانوا عايزين ياخدوها


سميرة : ياخدوها فين دول ما هي تمت السن القانوني، والمفروض خلاص ملهاش مكان في الملجأ دا


اميرة قربت من سميرة : تعالي معايا وانا هفهمك.... وبصت لاسر.... ال بصلها نفس النظرة


واخدتها علي الاوضة


اما اسر قرب من ليان ال كانت بتبكي بصوت مكتوم  ودموعها علي وشها.... شالها وطلع بيها علي فوق وهي تشبثت فيه


سيا بغضب : متخلفين معرفوش حتي يعملوا ال جم عشانه


كريمة باستغراب : هما مين دول، ومالك مضايقة كدا


سيا : انا ال جبتهم يا ماما


كريمة :ازاي 


تعالي هحكيلك كل حاجة بس مش هنا


واخدتها علي الجنينة


سيا : ليان دخلت الملجأ بسبب عمو كمال


كريمة بصدمة :ايه؟


سيا :ايوا زي ما بقولك كدا، وانا سمعت اسر وطنط اميرة وهما بيتكلموا.... عمو كمال قبل ما يتوفي كان كاتب وصية لاسر وقال فيها.... انه خلص علي ناس بريئة بسبب طمعه في الماس، ووالد ليا كان بيشتغل معاه ومرديش يعمل معاه صفقة،فا خلص عليه هو ومراته ورمي ليان في الملجأ...

وبعدين ندم عشان كدا كاتب في وصيته لاسر  بعد ما عدا 17 سنة، انه يجيب البنت دي ويتجوزها ويعوضها عن ال حصلها


كريمة بصدمة :ايه؟ بقي كمال يعمل كل دا


سيا بشر : اه للاسف وكل دا وقع علي دماغنا احنا


كريمة بغضب :طب وهنعمل ايه دلوقتي


سيا : احنا هنعرفها الحقيقة بس مش دلوقتي وساعتها هي ال هتغور من حياتنا بمزاجها


كريمة : طب افترضي اسر بيحبها، مشتحيل يخليها تبعد عنه


سيا بثقة وبشر :لا هو اتجبر عليها مش اكتر ومش بيحبها.... ولو هي حبته بقي يبقي مبدهاش اخلص عليها بقي


دخل عليهم سامي


سامي وباين عليه السكر : اهلا بالناس الحلوة


كريمة بغضب :انت اتجننت افترض اسر شافك


سامي بصوت عالي :ما يشوف هو انا خايف منه يعني


سيا بغضب :انت كنت فين


سامي :كنت بستمتع


كريمة :يلا يا سيا نطلعه فوق قبل ما اسر يشوفه دي هتبقي كارثة


وبالفعل طلعوه قبل ما اسر يشوفوا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


فوق عند اسر بيحاول يهدي ليان ال دخلت في نوبة عياط هستيري

ليان بدموع : م ممكن ياخدوني ه هيعذبوني وهيدمروا مستقبلي ا انا خايفة

اسر اخدها في حضنه :قولتلك محدش هيقدر يميسك طول ما انا موجود

ليان حست بالامان معاه وبدات تنام

ليان : ا اسر متسبنيش


اسر مسح علي شعرها  :مش هسيبك


وليان نامت وهو نيمها علي السرير وغطاها كويس وقام راح البلكونة وعمل مكالمة


اسر بغضب : مشرفة الملجأ هي ومساعدها، يكونوا في ايدي


حازم :اوامرك يا باشا، بليل هيكونوا عندك.... وهنعملهم عزومة مشرفة في المخزن


وقفل معاه  اسر دخل وقعد علي الكرسي ال جمب السرير وهو باصص علي ليان  وفتح الابتوب وقرر انه ميروحش الشركة وهيشتغل في البيت النهاردة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الملجأ

رحاب دخلت بعصبية بعد ماراحوا للدكتور عشان ايد مسعود

وقعدت علي مكتبها

مسعود : هنعمل ايه يابلة احنا كنا فاكرينه هيسكت لكن دا طلع بيتكلم بس بايده.... دا انا ايدي لحد دلوقتي لسة واجعاني


رحاب تلفونها رن وردت


سيا بعصبية  : انتوا متخلفين هو دا ال اتفقنا عليه


رحاب : ممكن تعرفيني انتي مين طيب، وعرفتي ازاي ب ال حصل معقول تكوني واحدة منهم


سيا: مش مهم واحدة منهم ولا لا المهم اني عايزة اخلص من البنت دي في اسرع وقت


رحاب كانت لسة هتتكلم دخل عليهم رجالة ملثمين واخدوا مسعود

رحاب بغضب وخوف :انتواااا  مين وعايزين ايه؟


الرجالة اخدوها هي كمان


وسيا علي الخط واستغريت ال بيحصل.... بس قفلت علي طول احسن الرجالة يشوفوا الرقم ويوصلولها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في القصر صحيت ليان وهي مرعوبة وكانت بتحلم بكابوس

اسر قام وقعد جمبها وجابلها مياه

لسان شربت واخدت نفسها وبصت ل اسر: شكرا


اسر وهو بيحط الكوباية :علي ايه


لف ليها وليان قامت وحضنته ولفت ايدها حوالين رقبت*ه


ليان :علي كل حاجة


اسر حضنها هو كمان ومش عارف ازاي


ليان بصتله بطفولية :اقولك سر ومتقولش لحد


اسر :قولي


ليان بكسوف : انا مش ندمانة اني اتجوزتك


اسر بصلها كتير


ليان :انا مكنتش متخيلة اني هحس بالامان دا مع اي حد


ليان بكسوف اكبر وهي باصة في عنيه بحب : مستعدة.... ادي لجوازنا فرصة


اسر بعد عنها بسرعة وقام وقف وهي استغربت


اسر بص الناحية التانية وقال بحدة : انتي هنا عشان تكملي تعليمك وبس غير كدا مفيش، وبعد كدا هطلقك


ليان اتصدمت ودموعها نزلت.....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووب، عارفة ان البارت صغير سامحوني بقي😁🙏

الاحداث هتبقي شيقة ان شاء الله وهتعجبكم ☺️وشكرا لتعلقاتكم القمر 😘🤍

رواية ليان الزعيم الفصل العاشر 10 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ليان الزعيم)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات