📁 أحدث الفصول

رواية ليان الزعيم الفصل العاشر 10 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل العاشر 10 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل العاشر 10 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل العاشر 10

#ليان_الزعيم


البارت 10


ليان بصدمة ودموع : ي يعني ايه


اسر لف وشه الناحية التانية وبحدة :يعني ال سمعتيه


ليان بدموع :يعني انت اتجوزتني شفقة عليا ولا ايه بالظبط؟


اسر ببرود :انا قولت ال عندي


ليان قامت من علي السرير ووقفت وراه وهي بتمسح دموعها بكف ايدها :

ا انت اكيد زعلان مني او م مضايق  اكيد بتهزر


اسر بصلها بحدة : انا مش بتاع هزار، ويستحسن تفهمي بسرعة ومتضيعيش وقتي


ليان حضنته 


ليان بحزن : ا انا عملت حاجة طيب زعلتك مني


اسر بعدها عنه وبحدة :انا مشغول، مش فاضي للكلام دا


ولف عشان يمشي.... ليان مسكت فيه : اسر استني


اسر اتعصب و وقعها علي السرير  واتجه ناحية الباب 


وسابها في صدمتها وخرج


وليان  بتبكي، واتحرجت انها اتسرعت ولمحتله ب مشاعرها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


تحت في الصالة

اسر كان نازل مش طايق نفسه لدرجة ان جدته ندهت عليه كتير ومردش

وطلع خارج القصر وشاف حازم


اسر : جبتهم


حازم :موجدين ياباشا


وذهبوا للمخزن ال كان سري في القصر ومحدش يعرف عنه حاجة

ونزلوا لتحت


مسعود كان مضروب في وشه بطريقة جنونية


ورحاب قاعدة علي الارض وخايفة تطلع صوت ليضربوها هي كمان


وكانت رجالة اسر معاهم


دخل اسر وحازم

اسر قعد علي الكرسي قدام رحاب بكل هيبته


وطلع سيجار*ة  ونفث الدخان


اسر بنظرة مخيفة :قوليلي بقي كنتي عايزة ليان ليه


رحاب بخوف :م ما قولتلك يا باشا ع عشان ن نطمن عليها


اسر اخرج مسد*سه وحطه علي التربيزة ال جمبه بكل هدوء


رحاب خافت وقالت بسرعة : ع عشان ناخدها معانا..... و وفي حد من اهل بيتك هو ال قالنا علي الخطة عشان نعرفها ان والدك هو ال حطها في الملجأ عشان تسيبك وتيجي معايا


اسر بصوته الرجولي : ومين الشخص دا


رحاب بسرعة :ولله ما عرف ياباشا، بس هي ست وبتكلمني برقم مجهول


اسر وجه كلامه لحازم ال واقف وراه :تلفونها فين


حازم جاب التلفون

وااسر فتحه وشاف اخر رقم


اسر عرف الرقم اول ما شافه وعرف انها سيا


بص لرحاب بنظرة مرعبة : يا ترا هعمل فيكي  ايه بقي


رحاب بدموع :ابو*س رجلك يابيه ارحمني، صدقني مش هخليك تسمع باسمي.... ا انا همش وهسيب البلد خالص


اسر بحدة : بس انتي لازم تشربي من نفس الكأس


اسر قام وقف وبصلها بشر :وبنفس الطريقة ال كنتي بتعمليها في الملجا، احنا هنعملها معاكي.... بس هنزود ال باور حبتين


وخرج ورحاب بتصرخ وتترجاه..... وطبعا محدش هيسمعها فوق لان المكان عازل للصوت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


اسر دخل القصر وهو متعصب وشاف سيا


اسر بحدة ل سيا :ورايا علي مكتبي


وسيا خافت وراحت وراه


في الوقت دا كانت نازلة ليا علي السلم وشافت اسر داخل علي المكتب وسيا وراه  واتضايقت 


(ما انتي متعرفيش ال فيها 😁)


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

داخل المكتب


سيا بتوتر :في ايه يا اسر


اسر بنظرة هدوء ما قبل العاصفة : فين ن تلفونك


سيا بخوف:اهو

اخده منها

وطلع من جيبه تلفون رحاب واتصل علي الرقم الاخير

وبالفعل رن تلفون سيا..... ال اترعبت


اسر بصلها بحدة :رقمك بيعمل ايه عند مشرفة الملجا؟


سيا بخوف :ا اسر ا انا...


اسر صرخ فيها : انطقيييي


سيا اترعبت : ك كنت عايزاها تاخد ليان م من هنا


اسر قرب منها وبحدة : وانتي فاكرة اني كنت هسمحلها بكدا


سيا بدموع وبكدب: ا انا بحبك يا اسر وكنت عايزها تبعد عنك بس


اسر بسخرية:تؤتؤتؤ انتي بتحبي املاكي... ابقي انطقيها صح


خبط الباب واسر سمح بالدخول، ودخلت اميرة وكريمة


اميرة :فيه ايه يا اسر؟


كريمة قربت من بنتها :انت كنت عايز من سيا ايه


اسر :اهي عندك اسأليها


وخرج وكان رايح علي الشركة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في اوضة ليان


ليان كانت قاعدة علي السرير بتكلم صاحبتها نور


نور :ايه يابنتي من تاني يوم كدا تغيبي


ليان بحزن :حصلت ظروف كدا مسمحتش


نور :دي كارما فاكرة انك غبتي عشان خايفة منها


ليان :وهي مين كارما دي


نور :دي متنمرة الفصل، دا انا فلت منها بالعافية... الاحسن انك تبعدي عنها ومترديش عليها


ليان وهي مش مركزة في كلامها : ا اه ماشي.... طب انا هقفل دلوقتي عشان اذاكر


نور :ماشي، اشوفك بكرا بقي


وقفلت معاها وليان قاعدة بحزن وهي بتفتكر ال اسر عمله


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


ميار كانت قاعد مع حازم في الكافيه

وحازم كان سرحان وبيفكر في اسر


ميار :حازم انت كويس


حازم انتبه ليها : ها اه كويس


ميار :سرحان في ايه..... اوعي تكون بتفكر في بنت غيري


حازم بضحك :يعني لو بفكر في بنت غيرك هتعملي ايه


ميار بغيرة : هخلص عليها


حازم بضحك : ومش هتخلصي علي انا كمان، زي باقي البنات


ميار :لا هخليك جمبي ومش هسمحلك تبص برا


حازم بضحك: مسيطرة


ميار بهزار: همشيك مسطرة


حازم مسك ايدها وبحب: انا بحبك لدرجة اني مش شايف غيرك في حياتي..... ميار انتي بقيتي عيلتي وكل حاجة ليا، انتي عارفة اني مليش حد ووحيد انتي الحاجة الحلوة ال في حياتي


ميار بحب : انا هفضل معاك ومش هتخلي عنك، انت الشخص ال قدرت تاخد قلبي وعقلي


حازم :بحبك


ميار بعدت ايدها بكسوف :بطل قلة اد*ب بقي


حازم بضحك : انتي ليه بذات بتقلبي لما اقولك بحبك


ميار سكتت و هي مبتسمة و مكسوفة 


(يالا الكسوف الذي لا ينتهي 🙂)


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بليل  الوقت اتاخر واسر بيضيع وقته في الشغل ومش عايز يرجع البيت


دخل حازم : انت مش هتروح ولا ايه يا باشا الوقت اتاخر ؟


اسر وهو مركز في الورق : شوية كدا


حازم : طب انت اكيد تعبت سيب الورق وانا هخلصه


اسر :خلاص ياحازم قولت شوية كدا


حازم : براحتك ياباشا

وخرج حازم، واسر رجع رأسه لورا بتعب.... وبعدين قرر انه هيروح  ،    ولبس بدلته وطلع


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في القصر وتحديدا في اوضة ليان واسر


دخل اسر  وشاف ليان نايمة علي الكرسي والدموع علي وشها..... شالها وحطها علي السرير

بس هي فتحت عينها


ليان بحزن :اسر


اسر بعد عنها واتجه للحمام

وليان زعلت


بعد وقت خرج اسر ولابس تيشرت اببض وبطلون اسود


لاقها ضامة نفسها ومغطية وشها وصوت عياطها المكتوم مسموع


اتجه ناحيته عند السرير واستلقي وايده علي راسه

وقلبه واجعه عليها بس مش عايز يعترف لنفسه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح 

بتصحي ليان بعد ما نامت بصعوبة وعينها حمرا

وبتقوم وتدخل الحمام وبعد وقت بتطلع وبتلبس لبس المدرسة


بيقوم اسر من النوم وبيروح الحمام


وليان قررت انها تنسي ال حصل وتتجاهله


اسر بيطلع بعد مدة ولابس بدلته السودا وساعته وبرفانه


وليان بتحط حاجتها في الشنطة


وبيطلع اسر علي برا وليان بتمشي وراه وهي ساكته


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

تحت في الصالة بينزل اسر وليان علي السفرة

والعيلة قاعدة بتاكل


ميار :ليان انتي كويسة؟


ليان بصتلها :اه


سميرة :متاكدة يابنتي.... انتي عينك حمرا


ليان بصت لاسر ال بصلها


ليان : حاجة دخلت في عيني بس


سميرة :طب ابقي خلي بالك بقي


ليان :حاضر


اسر قام


اميرة : انت ماكلتش حاجة يا اسر كمل اكلك


اسر :اكلت


ولف وكان ماشي وقفته سميرة


سميرة: مش هتوصل ليان المدرسة


اسر بص لليان : السواق هيوصلها

ومشي


سميرة بصت لليان : هو فيه حاجة ولا ايه


سيا بغرور :تلاقيها عصبته ولا حاجة


سميرة بغضب :ملكيش دعوة انتي


ليان بتوتر :م مفيش حاجة ياجماعة، يمكن بس عنده اجتماع مهم....ومش مشكلة ان السواق يوصلني يعني


ميار : خلاص هاجي معاكي انتي علي المدرسة وانا علي الكلية

ليان :تمام

وبصت لطبقها بحزن


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

خارج القصر

اسر كان طالع ومتجه ناحية عربيته.... فجأة شاف سامي ال نزل من عربيته وهو سكر*ان وكان معاه بنت مش تمام


اسر راح عنده بغضب وضربه  ب البوكس لدرجة انه وقع علي الارض

والبنت خافت وهربت

اسر قرب منه بغضب ومسكه من ياقة قميصه وجره جوا القصر


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

دخل القصر وهو بيجر سامي وراه ال مرعوب منه.... ورماه علي الارض

العيلة شافته واستغربت، وكريمة وسيا جريوا علي سامي

والعيلة كلها راحت الصالة

كريمة جريت علي ابنها وبعصبية  : فيه ايه ماسكه كدا ليه؟!


اسر بغضب قرب منه وقومه وضربه بالقلم

اسر بغضب :البيه سكرا*ن وجايب بنات معاه القصر

وضربه تاني :جاي يعمل وسا*خته هنا


كريمة بخوف وهي بتروح لابنها :خلاص يا اسر مش هيعمل كدا تاني اخر مرة


اسر قرب منه ولسه هيضربوا.... سامي جري ووقف ورا ليان

ال واقفة مصدومة وخايفة


اسر بص لليان وبغضب :انتي مش وراكي مدرسة مروحتيش ليه

ليان بخوف : ا انا ك كنت رايحة ا اهو


اسر بصوت عالي : يبقي مستنية ايه

ليان اتخضت منوا

وميار جريت علي ليان : ا اهو حلاص يا ابيه هنمشي، يلا يا ليان

ومشيوا

واسر مسك سامي وبنبرة مليانة شر: انا لو سمعت بس انك رجعت للعادة دي تاني متفكرش انا هعمل فيك انا ممكن اخليك عبرة لاي حد


سامي بخوف :ح حاضر، مش ه هعمل ك كدا تاني

وخرج اسر وراح الشركة

وكريمة وسيا جروا علي سامي ال وشوا اتنفخ


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عدا اسبوع والوضع زي ما هو بين  اسر وليان ال تجاهلته نهاءي ومش بتتكلم معاه وهو بدا يضايق من تجاهلها ليه


وبين حب حازم وميار ال بالسر


وبين كره سيا ومامتها لليان وخايفين يقولوا الحقيقة لانهم وعارفين ان اسر مش هيسكت ليهم


وسامي ال من ساعة ما اسر علمه الاد*ب مبقاش يبص لاي بنت


وكارما ال كل يوم تتنمر علي ليان.... وليان ساكتة ومش عايزة تتكلم وفاكرة ان اسر هيزعقلها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المدرسة ليان كانت قاعدة وقت البريك في الفصل ودخلت عليها كارما وشلتها

كارما قربت منها بخبث : اهلا بالسنيوريتا

ليان ساكتة ومنزلة وشها في الارض بضيق


كارما بشر : هه دي خايفة هههه ايه دا علي فكرة شعرك مش حلو خالص، شعري احلي منوا .... بس انا هظبطلك شعرك


ليان بصتلها.... وكارما طلعت مقص من شنطتها وكانت هتقرب من ليان بس ليان قامت بسرعة وزقتها علي الارض

وكارما اتخبطت في حرف التربيزة ودماغها اتفتحت


ليان واقفة مصدومة وخايفة من ال عملتوا

واصحاب كارما جريوا علي المدير ال لحق كارما وعالجوا رأسها وبقت سليمة، واهلها جم في المدرسة

وتم استدعاء ل ليان واتصلو باسر


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

في مكتب المدير

والدة كارما بغضب وهي قاعدة 

شاهي :انتي ازاي تتجراي وتعملي كدا في بنتي.... مين اهل البنت دي

رامز والد كارما بغضب :انا مش هسكت، البنت دي لازم تتفصل من المدرسة


المدير :احنا اتصلنا ب الواصي عليها وهو في الطريق


ليان واقفة ومنزلة راسها في الارض وبتعيط


.....

المدرسة اتقلبت لما دخل شخص مهم ووراه البودي جارد

وكل البنات وقافين علي جمب ونفسهم بس في نظرة


والشباب ال مبهورين من هيبته

......

دخل المكتب

 المدير ووالد كارما وشاهي  اول ما شافوه قاموا علي طول


رامز بصدمة : ا اسر بيه


شاهي بصدمة :هو دا اسر السيوفي

كارما ال عينها منزلتش من عليه بانبهار واعجاب


مفيش غير ليان ال خافت اول ما عرفت انه دخل


اسر قلع نظارته وبص ل ليان.... وقعد علي الكرسي، وشاور لاهل كارما يقعدوا


رامز اول ما قعد :اسر بيه متتصورش انا مبسوط ازاي اني شفتك 

شاهي :بجد مش مصدقة اني شفت شخصية مشهورة في المدرسة النهاردة

المدير :اسر بيه يبقي الواصي علي ليان


رامز : هي البنت دي تقربلك يا اسر بيه


اسر ببرود : مراتي


الكل اتصدم وخصوصا كارما ال كانت عايزة توقعه في حبها


رامز بخوف : ا احنا اسفين ولله يا اسر بيه مكناش نعرف ولله..... هي بس وقعت بنتي واتصابت


كارما بحزن مصتنع :انا معملتش ليها حاجة جيت اقولها قاعدة لوحدك ليه اتعصبت عليا ووقعتني بهمجية


شاهي :سوري يا اسر بيه بس مراتك ضربت بنتي بطريقة فظيعة اوي


اسر رفع راسه ل ليان بحدة ال واقفة ساكته وخايفة منه وبتبكي


اسر ببرود : نقدر نفض الموضوع هنا ودلوقتي وال شايفه ان بنتكم سليمة واذا كان علي عقاب ل ليان انا هعاقبها


شاهي كانت لسة هتتكلم جوزها نغزها وقالها بهمس: انا محتاج اعمل معاه صفقة مهمة فا مش لازم يضايق مننا


شاهي سكتت

كارما بكره : دي لازم تتفصل من هنا


اسر بحدة وهو بيبص لابوها : انا قولت ال عندي واظن ان انت مش هتخلي الحكاية توصل لفصل وانت عارف ليه


رامز بتوتر :ااا اكيد اكيد يا اسر بيه انت تأمر


المدير : يبقي تمام كدا يا جماعة طالما الموضوع بقي ودي 


اسر قام  وبص لليان بحدة ومسك ايدها بقوة واخدها معاه


..........@@@@@@@@@@@@@@@@@@


طلعوا خارج المدرسة وركبوا العربية واسر بدا يسوق بغضب


ليان قاعدة خايفة منه وبتعيط بصوت مكتوم


ليان بدموع : ا اسر


اسر صرخ فيها : مسمعش صوتككك...... كلامنا في البيت


ليان اتخضت من صوته واترعبت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر

العيلة كانت قاعدة في الصالة ما عجا سيا ل كانت برا


دخلت ليان وهي بتجري وراحت عند سميرة بدموع


سميرة بقلق : فيه ايه يا بنتي مالك؟!


دخل اسر وهو متعصب واتجه عند جدتو


اسر بحدة لليان :علي فوق


ليان بدموع : لا م مش عايزة


أميرة:في ايه يا اسر البنت مالها خايفة كدا؟


اسر بص لليان بحدة وقرب منها ومسكها من دراعها واخدها علي فوق


اميرة :هو في ايه؟


كريمة بضحك : ههه يمكن عملت حاجة غلط


سميرة بصتلها بقرف :انا طالعة اشوف مالهم

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

فوق عند اسر وليان

دخلوا الاوضة

وزقها

ليان بدموع : ا اسر ولله مكنتش اقصد


اسر بحدة :قولتلك اول يوم مش عايز مشاكل، تقومي تفتحي دماغها


ليان وهي مش عارفة تاخد نفسها من الخوف : ه هي ا ال ك كا نت ب بتتنمر عليا


اسر بغضب :من اول يوم وانت بسالك حد ضايقك ولا لا وانتي مش بتردي

واكمل بحدة : بس انا ال سيبتك ودلعتك زيادة عن اللزوم، واظن اني لازم اوريكي انا اقدر اعمل ايه


ليان وهي بترجع لورا بخوف وبتاخد نفسها بالعافية :ا اسر.... م متخوفنيش منك


وفجأه اغمي عليها..........

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استوووووب نكمل بكرا بقي ونسيبكم علي نار 😂🔥

مش هتاخر متخافوش 😂 انا قلبي طيب وحنينة 😂

وشكرا لتعليقاتكم السكرة🌸🤍🤎

رواية ليان الزعيم الفصل الحادي عشر 11 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ليان الزعيم)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات