📁 أحدث الفصول

رواية ليان الزعيم الفصل الحادي عشر 11 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الحادي عشر 11 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الحادي عشر 11 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الحادي عشر 11

#ليان_الزعيم

البارت 11

ليان بعد ما اغمي عليها، اسر جري عليها وشالها وحطها علي السرير.... واتصل علي الدكتورة


اسر وهو ماسك الفون : تيجي علي القصر حالا


الدكتورة :حاضر يااسر بيه


وقفل معاها.... والباب خبط وفتح اسر وكانت جدته ووالدته


سميرة دخلت وبعصبية : فين ليان

دخلت هي واميرة ولقوها مغمي عليها


سميرة بعصبية :انت عملتلها ايه؟!


اسر مردش عليها


سميرة راحت وقعدت قدامها علي السرير


بعد وقت بتيجي الدكتورة.... وبتفحص ليان

 الدكتورة  عطتها حقنة عشان تفوق


اسر : مالها؟!


الدكتورة :جالها انهيار عصبي، اكيد خافت من حاجة او افتكرت حاجة خلتها تخاف.....بس متقلقوش انا عطيتها حقنة وهتفوق دلوقتي

وبتدي لاسر ورقة : ولازم تاخد من الادوية دي عشان تهديها


اسر اخد الورقة : تمام


الدكتورة مشيت من هنا وليان صحيت من هنا


ليان فاقت واول ما شافت اسر  حضنت سميرة بخوف وهي بتبكي

سميرة بحزن عليها :فيكي ايه بس يا بنتي


ليان بدموع :خديني عندك يا تيتة.... م متسبنيش هنا


اسر بحدة : انا رايح اجيب الادوية


وخرج وهو متعصب


ليان بدموع : ا ارجوكي يا تيتة مش عايزة اقعد في الاوضة دي


اميرة بحزن عليها :بس اسر مش هيسكت


سميرة :خلاص خلاص متعيطيش تعالي اقعدي في اوضتي شوية


وبالفعل اخدتها علي اوضتها وجبتلها شوربة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


اسر ركب العربية وهو متعصب

اسر بغضب ضرب المقود :غبييي.... غبييي مكنش لازم اخوفها مني.


تلفونه رن  وكان رجب، رد


رجب بعصبية : بقيييي انا يا اسر تلعب معايااا كدا، بتحرق مصانعي يا اسررر.... انا مش هسكتلك وهوريك ازاي تغلط معايااا


اسر ببرود :خلصت.... واكمل بنبرة مخيفة

دي نقطة في بحر من ال هعمله فيك، مش واحد زيك  ال يجي ويتجرأ يهددني.... وانا اسكت


رجب :انا مش هسكت.... هتشوف انا هعم...


قاطعه اسر بقفل الخط في وشوا

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند رجب

بص للتلفون بغضب :قفل السكة في وشيييي، ماشي يا اسر


مساعده :هتعمل ايه يا باشا


رجب بشر : انا لازم انتقم منه.... واكيد مفيش حاجة هتوجعه اكتر من ان مراته تكرهه


واكمل بشر : مراته تبقي عندي بكرا


الراجل بخوف :دي هتبقي صعبة يا باشا، دا اسر السيوفي بردوا.... و و اكيد مش هيخليها تطلع برا من غير حراسة


رجب بغضب : قولتلك انا عايزها قدامي بكرا


الراجل : انا سمعت انها بتروح  المدرسة، نقدر نخطط ونجيبها


رجب بشر :تمام، جهز الرجالة

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بليل رجع اسر القصر، ومعاه الادوية وطلع علي فوق، بس ملقاش ليان واتعصب، حط الادوية ونزل علي تحت.... وشاف والدته


اسر بغضب واضح علي وشوا : فين ليان


اميرة :اهدا يا اسر البنت نفسيتها كانت تعبانة.... وجدتك اخدتها اوضتها عشان ترتاح شوية


اسر اتجه ناحية اوضة جدته


اميرة بقلق :اسر استني يا اسر

@@@@@@@@@@@@@

في اوضة الجدة ليان والجدة سميرة قاعدين علي السرير


ليان بحزن :وهو دا ال حصل يا تيتة، انا مكنتش اقصد بس هي كانت بتتنمر عليا.... وانا مقولتش لحد


سميرة :كان لازم تقولي لاسر من البداية.... مكنش حصل كل دا

فجأه الباب اتفتح ودخل اسر وهو متعصب

وليان خافت وانكمشت ورا سميرة


اسر بغضب :انا قولتلك، تتطلعيي من الاوضة؟!


ليان بخوف بس حاولت تظهر عكسه : وانا مش عايزة اقعد معاك


اسر بحدة : علي فوق


ليان بعند :مش طالعة


سميرة :خلاص يا اسر سيبها تنام عندي النهاردة


اسر بدة لليان : انا مش هعيد كلامي


ليان بدموع و عند :ولا انا


اسر اتنهد وقرب منها وشالها علي كتفه


وسميرة واقفة مصدومة ومتكلمتش لانها عارفة انه مش هيسمع كلامها


ليان :سيبنيييي مش عايزة اطلع معاك سيبنييي بقييي


واخدها وطلع قدام والدته والخدم ال في الصالة والكل مصدوم


وليان بتبكي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

فوق في الاوضة

اسر دخل بغضب ورمي ليان علي السرير


ليان بدموع وهي بتعند و بتقوم عشان تنزل تحت تاني


اسر وقعها علي السرير واعتلا*ها

اسر بحدة :لو فكرتي بس تعمليها تاني.... هزعلك


ليان بخوف وبعند اكبر :وانا مش عايزة اقعد معاك في مكان واحد، ابعد عني بقيييي


اسر شد علي ايدها بقوة وهي اتالمت


اسر :متخلنيش اتصرف تصرف تاني معاكي، مش هيعجبك


ليان بدموع منهارة  :ه هتعمل ايه يعني،اكتر من انك ظلمتني وكنت هتعاقبني في حاجة مكنتش اقصدها..... ولا حاولت حتي تسمعني، ولاتفهم ايه ال حصل


اسر بصلها كتير، واستوعب انه فعلا كان لازم يسمعها وميتسرعش

اسر بعد عنها وليان ضمت نفسها وقعدت تبكي

اسر قرب منها تاني وقعد علي السرير، ومسكها وضمها لحضنه


وليان اتصدمت.... بقاله كتير اوي ماخدهاش في حضنه 


بس ليان قررت انها متستلمش ليه المرة دي ، وهي ال بعدت عنه

وقالت بعند : مش عايزة شفقة تاني


اسر بصلها كتير.... وليان قامت بغضب واتجهت ناحية الحمام


اسر اتعصب وقام دخل البلكونة وطلع سيجا*رة


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

بعدة مدة خرجت ليان ولابسة بيجامة واسعة

وكان واضح علي عينيها انها كانت بتبكي جوا


اتجهت ناحية السرير ونامت علي جمبها


اسر دخل وغير هدومه.... واستلقي هو كمان وكان باصص لليان ال مدياله ضهرها ومضايق من بعدها عنه  

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح

ليان راحت المدرسة

وكانت قاعدة في الفصل ومعاها نور


نور بذهول :يعني انتي مرات اسر السيوفي ومتقولليش


ليان :مكنتش لاقية داعي اني اقول


نور :يا بنتي انتي طلعتي مرات رجل اعمال كبير، صاحب  اكبر شركات في مصر


ليان حزنت لما افتكرت معاملته ليها 


جت كارما ال حاطة الشاش علي رأسها

كارما بكره: جت الهمجية اخيرا

ليان اتضايقت وسكتت

كارما وهي بتكلم الطلاب : خافوا منها يا شباب دي همجية، وكان ممكن يجرالي حاجة بسببها


ليان قامت وبصتلها بتحدي : بس انا شايفة انك سليمة وبتتدلعي.... والدليل انك جيتي ومقعدتيش في البيت


كارما بغضب : انتي ازاي تتكلمي معايا كدا.... انتي مش عارفة انا بنت مي


قاطعتها ليان بنظرة كلها ثقة : ومتنسيش انا مرات مين، ويقدر يعمل فيكي ايه انتي واهلك

وقربت من ودنها وهمست بتحدي : انا مدام اسر السيوفي

وبعدت عنها :ياريت كل ما تشوفيني تفتكري

وسابتها، وكارما كانت واقفة متضايقة وغيرانة منها


 ليان طلعت برا الفصل ونور جريت وراها


نور بانبهار : انا مش مصدقة، الطلاب كلهم واقفين مصدمين ان حد رد علي المتنمرة.... انا بحبك اوي 


ليان :انا زهقت منها ومن تصرفاتها وكان لازم ارد.... رغم اني مش عارفة انا جبت الشجاعة دي كلها منين


نور بغمزة :عشان زوجة اسر السيوفي


ليان :.........


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند ميار في الكلية كانت واقفة مع صحبتها

سمر :مش هتقوليلي برضوا عندك حبيب ولا لا


ميار :يوووه يا سمر ما قلت لا


سمر بعند :انا متاكدة انك بتكدبي


ميار مقدرتش تخبي : ايوا ياستي عندي، ارتاحتي بقي


سمر بفرحة :يييي معقول، اخيرا بقي عنك حبيب


ميار :دا ايه الفرحة دي


سمر : فرحانه بقي عشانك.... قوليلي بقي اسموا ايه، عنده كام سنة، طويل ولا قصير، غيور ولا بارد، ل


ميار :اييييه.... في ايه، كل دي اسئلة.... علي العموم هو شوية كدا ويوصل.... عشان يوصلني للبيت


 قرب منهم شاب

الشاب بكسوف :انسة ميار.... ممكن اتكلم معاكي شوية


ميار بخوف احسن حازم يظهر : ا لا حضرتك انا مش فاضية


وجت تمشي  الشاب مسك ايدها

الشاب بسرعة :استني بس انا كنت عايز اتقدملك.... ممكن تديني رقم اخوكي


فجأة سمع صوت وراه : وماله


لف الشاب وهوب اخد بوكس طار علي الارض 


ميار اتصدمت كان حازم وكان باين عليه انه مش هاديء خالص

حازم قرب من الشاب ومسكه من ياقة قميصه

حازم بغضب قرب من الشاب، بس ميار وقفت في وشه


ميار بخوف :حازم اهدا ارجوك.... كمش عايزة مشاكل في الكلية، هو مكنش يقصد


حازم بصلها بغضب : وانتي سبتيه يمسك ايدك كدا عادي


ميار بسرعة :لا ولله انا كنت همشي بس هو ال مسك ايدي


حازم بص للشاب بغضب والشاب خاف منه


حازم مسك ايد ميار واخدها علي العربية


في العربية

حازم كان سايق وهو متعصب

ميار حاولت تلطف الجو، وهي عارف هتهديه ازاي


ميار بكسوف وصوت واطي : ا خ خلاص بقي يا.... حبيبي


حازم وقف العربية مرة واحدة، وبصلها

حازم بلهفة :انتي قولتي ايه؟!


ميار بكسوف :مقولتش حاجة


حازم : ولله لو ما قلتي لارجع تاني للشاب واخلص عليه


ميار بسرعة : لا لا، قولت حبيبي


حازم ابتسم : طالعة منك زي العسل


ميار بكسوف: حازم


حازم :عيون حازم 


ميار  بكسوف:  عايزة اروح


حازم ابتسم : حاضر 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 في مدرسة ليان


جه وقت انتهاء اليوم الدراسي

وليان كانت طالعة من البوابة وهتركب العربية

بس فجأة صوت رصا*ص طلع وكل الطلاب جريوا

ورجالة اسر طلعوا من عربيتهم وحصل ضرب نيرا*ن

ومحدش لاحظ في الوقت دا ان ليان حد شدها وركبها العربية


في العربية ليان بدموع وهي بتصرخ: الحقونييي


احد الرجال الملثمين : اخرسيييي


ليان خافت ومبقتش عارفة تعمل ايه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الشركة  اسر كان عنده اجتماع وفجأة الفون رن وكان احد حراسه

فتح الخط


اسر :الو


احد الرجال بخوف : ا اسر بيه مدام ليان.....


اسر انتفض :مالها ليان؟!


الراجل : في رجالة طلعت عليها في المدرسة وخطفوها


اسر بغضب :وانتوا فايديتكم ايييه


كل من الاجتماع مصدوم من تحوله 


اسر قفل معاه وطلع خارج الشركة وركب عربيته  واتصل بحازم


حازم :الو يا باشا


اسر بغضب: انت فييييين 


حازم بتوتر : كنت بعمل شغلانة كدا


اسر :تسيب كل ال في ايدك وتيجي حالا 


حازم :حاضر


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ليان في مكان مهجور قاعد قدامها رجب علي الكرسي


ليان بدموع :ارجوك انا معملتش ليك حاجة


رجب بشر : بس جوزك عمل، وانا لازم انتقم


ليان : اسر


رجب بضحك :هههه ايوا اسر حبيب القلب

واكمل بنبرة خبيثة : ال خبي عليكي انه اتجوزك بسبب ابوه


ليان باستغراب : ق قصدك ايه؟


رجب : قصدي ان ابوه هو السبب في وجودك  السنين ال فاتت دي كلها في الملجأ


ليان بصدمة :ايه؟!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووب😁  البارت الجاي هيبقي تشويق ان شاء الله😉

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني عشر 12 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ليان الزعيم)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات