📁 أحدث الفصول

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني عشر 12

#ليان_الزعيم

البارت 12

ليان بصدمة :انت بتقول ايه؟!


رجب بضحكة شريرة :ههههه، ما طبعا البيه مخبي عليكي


ليان :  انت عايز تقول ايه بالظبط


رجب بخبث : اصل ال انتي مش عارفاه، ان بسبب والد اسر بقيتي.... يتيمة، اصل هو خلص علي اهلك عشان شوية ماس، وبعدين ياترا عمل ايه؟ ههههه، رماكي في الملجأ


وبدا يضحك هو ورجالته


وليان دموعهامش بتقف ومنزلة وشها في الارض


ليان بصتله بغضب والدموع في عنيها : انت كدااااب


رجب : هه طب خدي الكبيرة بقي.... اسر حبيب القلب اتجوزك عشان ابوه طلب منه كدا،مش عشان خاطر عيونك


ليان بصدمة اكبر: ا انت اكيد بتكدب، اسر ميعملش ك كدا


رجب بخبث :يبقي خلاص ابقي اساليه انتي


احد الرجال : هنعمل ايه دلوقتي يا باشا هنرجعها القصر ولا هنعمل ايه


رجب بشر :وانا اسيب نقطة ضعف زي دي لاسر، دا كل الناس بيتكلموا عن حبهم لبعض


ليان ورأسها في الارض وهي بتبكي : ب بس هو مش بيحبني


رجب بصلها :هه مش مهم، المهم انك من اهل بيته واسر عمره ما يسكت لو حد من اهل بيته اتأذي


وامسك تلفونه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

خارج القصر

اسر كان واقف وجمبه حازم، وقدامه جيش من رجالته


اسر بغضب : تدورا عليها في كل حته.... خصوصا عن اعداءي، ولو حد وقف قدامكم انهو عليه.... فاهمييين


الرجال في نفس واحد :فاهمييين يازعييم


حازم : يلا شوفووو شغلكم


اسر كان واقف وتلفونه رد شاف مين المتصل لقاه رجب


حازم شاف الاسم

واسر عينه بقت حمرا وعروقه ظهرت


اسر بنبرة  مخيفة وهو عارف هو اتصل بيه ليه:اللعبة ابتدت 


اسر فتح الخط، وقبل ما رجب يتكلم ااسر سبقه


اسر بنبرة مرعبة : حاول تمحي نفسك من الوجود قبل ما اوصلك.... ما تخلقش لسة ال يتجرا ويلعب مع اسر السيوفي


وقفل في وشه


اسر بحدة لرجالته : ورايا


ومشي اسر، ووراه حازم  ورجالته وكل واحد معاه احدث واقوي  سلا*ح


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

داخل القصر


كريمة قاعدة بتبكي علي ليان : دي طيبة معملتش حاجة لحد، يأذوها ليه بس


ميار بدموع : هي اصلا متعرفش حد، انا خايفة ل يؤذوها


كريمة قاعدة بتاكل فاكهة وفرحانة : انا حاسة ان البيت بقي نضيف لما غارت


سيا بغرور : عندك حق يا مامي، البنت البيئة دي مكنش ليها مكان وسطينا


كريمة بغضب :انتوا تسكتوا انتوا الاتنين.... ولما يجي اسر بس لاخليه يتعامل معاكم


كريمة وسيا سكته بضيق


كريمة بحزن :انا مش عارفة اسر هيلاقيها ولا لا؟


اميرة قربت منها ومسكت ايدها وقالت بثقة : انتي اكتر واحدة  عارفة اسر بيعمل ايه، لما حد من عليته بيتاذي


كريمة مسحت دموعها :ا ايوا انتي معاكي حق، اسر مش هيسكت... وال عمل كدا هيدفع التمن غالي اوي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند رجب كان واقف متعصب ورايح جي وخايف من تهديد اسر ليه


احد الرجال :هنعمل ايه ياباشا.... البت مش مبطلة عياط


رجب بغضب :اعملوا اي حاجة، انتوا متعرفوش تعملوا حاجة كدا ابدا


راجل تاني بخبث : بقولك ايه ياباشا، بصراحة البت حلوة

وعجبانا


رجب وهو مش مركز في كلامه :ماشي ماشي اعملوا ال عايزينه


الراجل ما صدق، ودخل في الاوضة ال فيها ليان ال كانت قاعدة عند الزاوية وضامة رجليها وبتبكي


ليان اول ماشافته خافت :ا انت عايز مني ايه؟


الراجل بخبث :هعوذ ايه يعني من واحدة حلوة زيك


ليان برعب : ا ابعد عني، ا انت بتبصلي كدا ليه


الراجل بيقرب منها فجأه بيوقفه حد من الحراس


الحارس :انت اتجننت، انت متعرفش ان دي تبقي مرات اسر السيوفي


الراجل: واعمل ايه يعني ما هي ال حلوة


الحارس : فوق لنفسك احنا مش قد الزعيم، احنا لو لمسنا شعرة منها بس  يبقي بنحط ايدينا في نار مش بترحم


الراجل بعده عنه رغم خوفه فعلا :ياعم ملكش دعوة انت


وبدك يقرب من ليان ال قاعدة بتصرخ

قرب منها وقط*ع كم القمي*ص


ليان وهي بتحاول تبعده باديها :ابعدددد عني، الحوقنيييي


فجأة بيسمعوا صوت انفجار.... وكل الحراس ال برا سايحين في دمه*م


وبيدخل اسر الوضة ال فيها ليان بكل هيبة وغضب  وبيقرب من الراجل ال بيرجع لورا بخوف فظيع

اسر بيمسكه وبيضربه في الحيطة وبينز*ف الراجل وبيقع علي الارض


اسر قرب من ليان ال قاعدة علي الارض وبتبكي ورافعة ايديها ليه كانها طفلة صغيرة


اسر قرب منها واخدها في حضنه بقوة وبيستنشق ريحيتها


ليان بتبكي وهي في حضنه وماسكة في هدومه


اسر بيبعد شوية وبيحط ايده حوالين وشها


اسر بقلق:انتي كويسة


ليان بدموع: ا اه


اسر بيقل*ع جاكت البدلة وبيلبسو ليها


وبيقومها وهي لسه في حضنه


اسر بيلاحظ ان الراجل لسة بيتنفس وبزحف عشان يهرب


اسر بيشد ليان في حضنه، وبيدفن وشها في صدر*ه


وبيحط ايده علي راسها عشان متلفش.... وبيطلع مسد*سه من جيبه ، وفجأة بيضرب رصا*صة في دماغ الراجل


وليان بتنتفض جوا حضنوا بخضة وهي مرعوبة


واسر بياخدها وبيطلعو برا، وهو لسة واخدها في حضنه ومخبي راسها عشان متشوفش الجث*ث


وخارج المخزن بيشوف حازم ال وراه الرجالة


اسر لحازم :جبتوه

حازم جبناه يا باشا ولسة عايش


اسر :تمام علموه اللعب بيبقي ازاي لحد ما اقابله


حازم :اوامرك يازعيم


وبياخد اسر ليان ويركبوا العربية وبدا يسوق اسر


اسر :حد اذاكي


ليان بصتله :لا.... ولفت وشها الناحية التانية وهي بتفكر في كلام رجب 


اسر كان عايز يقول حاجة، بس رجع في كلامه وسكت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر

الكل قاعد متوتر، ماعدا سيا وكريمة اى عايزين ليان مترجعش


وبعد مدة.... دخل اسر وماسك ايد ليان ال مش مركزة مع حد وبتفكر


سميرة راحت عندها  بفرحة :ليان حبيبيتي وحشتيني اوي


ليان بابتسامة :وانتي كمان يا تيتة


جريت عليها ميار ال حضنتها :كنت خايفة عليكي اوي


ليان بادلتها الحضن :انا كويسة


اميرة بابتسامة :حمدلله علي السلامة


ليان :الله يسلمك


سميرة : اكيد تعبانة، انا هخلي الخدم يجهزولك الاكل


اسر مسك ايد ليان :تمام هي هتطلع دلوقتي عشان ترتاح


وجه يمشي بس ليان بعدت ايديها عنه.... اسر بصلها برفعة حاجب


ليان بنظرة شك : انا عايزة اسالك سؤال


اسر : تقدري تسأليني فوق


ليان : انت اتجوزتني ليه؟


اسر سكت،  واميرة اتصدمت، وباقي العيلة مستغربين


اسر بحدة :نتكلم فوق


ليان بعصبية : وانا عايزة الجواب دلوقتييي


اسر بغضب : لياااان


ليان بدموع وعصبية : ايييه؟ هتخبي عليا اكتر من كدا ايه، كل ما اسالك مش بتردي تجاوبني.... رغم انه سؤال بسيط اوي..... بس انا اكتشفت ان اجابته تقيلة عليك اوي


اميرة بتوتر : ليان تعالي ونتكلم فوق....


ليان بعدت عنها وبدموع :لاا انا مش هروح في حته، غير لما اعرف الكلام ال سمعته صح ولا لا


اسر واقف بثبات


ليان قربت منه ومسكته من ياقته وهي بتبكي : خبيت عليا ليه........ رد عليا ارجوك، قولي اني الكلام ال سمعته غلط


سميرة بقلق :في ايه بس يابنتي، كلام ايه دا ال سمعتيه


ليان وهي  باصة في عيون اسر ال باصصلها :اكتشفت ان ابنك ال هو والد اسر، اليبب في اني ابقي... واكملت وهي منهارة......ي يتيمة


سمرة بصدمة  وهي مش قادرة تقف :ايه ازاي يعني؟


ليان بصت لاسر بدموع وعصبية:ردددد عليااااا


اسر بغضب : صحححح


ليان بعدت عنه : ا انتوا السبب


اسر قرب منها : لا مش انا السبب، انا مكنتش اعرف حاجة


ليان وقعت علي الارض : ولو والدك حرمني من حياتي، وعيشني اسوا عيشة في الملجأ


ليان قامت وقفت وهي بتمسح دموعها بكف ايدها : ت تعرف ان انا كنت بتعذب هناك، لو اتكلمت كلمة بتعاقب.... لو حاولت اهرب بتعاقب، لو اكلت بالسر بتعاقب، لو قولت لا بتعاقب، لو بصيت بس كنت برضوا بتعاقب..... عارف كنت بتعاقب بأيه

بالحزام  او اتحبس في اوضة ضلمة او اتكهرب


كل دا وهي بتحكي وهي منهارة من العياط


والعيلة مصدومة من ال حصل فيها


ميار بدموع :كل دا كان بيحصل معاكي


ليان :انا كل يوم بيعدي عليا هناك كأنه سنة


اسر قرب منها عشان يهديها


ليان بعدت عنه بعصبية :ابعدددد عني، اوعي تقرب مني تاني....انت حتي محاولتش تقولي الحقيقة، كنت بتتعامل معايا كان ولا حاجة حصلت


اسر :كنت عايزك تكبري الاول وتتعلمي عشان متبقيش محتاحة لحد


ليان :برافوا بجد كنت فاكر اني كدا  يعني هشوف افضالك عليا فا مش هتكلم


اسر بحدة :انا مقولتش كدا


ليان : انا مش هقول غير اني طالعة من هنا ومش هتشوف وشي تاني

وجت تلف عشان تمشي 


العيلة اتصدمت، وسيا وكريمة بصوا لبعض بفرحة.... بس فرحتهم مطولتش بسبب


اسر مسك ايدها بحدة : وانتي فاكرة اني هسمحلك بكدا


وفجأه شالها علي كتفه

وليان بتصرخ وبتضرب علي ضهرو:ابعد عني، مش عايزة أقعد هنااااا.... انا بكرهك يا اسر بكرهككك


اسر اخدها وطلع بيها علي فوق، وسط صدمة العيلة


سميرة قعدت علي الكرسي بتعب :مش مصدقة ان ابني عمل كدا


ميار قعدت جمبها بدموع : انا مش عارفة بابا قدر يحرم طفلة من اهلها كدا ازي


اميرة حضنتها بحزن : ال حصل حصل، وهو ربنا عاقبه واخده عنده خلاص.


سيا بهمس لمامتها بغضب :انا مش عارفة هو متمسك بيها كدا ليه

كريمة :اهدي انتي بس، اكيد مش هيستحملها كتير وهيطلقها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


فوق في اوضة اسر

دخل وحط ليان علي السرير ال بتبعده عنها

ليان بعصبية:ابعد عنيييي انا بكرهك، طلقنيييي


اسر قرب منها بغضب ومسك دراعها : لو سمعتهاااا منك تاني هتندمي

ليان خافت منه بس حاولت تظهر عكس دا :ابعد عني مش عايزة ابقي معاك سيبني بقييي


اسر بحدة :وانا مش هسيبك هتعملي ايه بقي


ليان بدموع : انا بكرهككك


اسر بعد عنها وحط ايده في جيبه وببرود : اكرهيني زي ما انتي عايزة، بس هتفضلي مراتي وملكي.....

وقرب من وشها وهي رجعت لورا

اسر :ولما اعوزك تيجيلي


ليان بصدمة : انا مستحيل اخلي واحد  زيك يقرب مني. 


اسر اتعصب ومسكها جامد : انا هوريكي ازاي تخلي واحد زي يقرب منك

ليان خافت

اسر بغضب :انتي مراتي ومن حقي.....ولما احتاجك هاخدك،

حتي لو غصب عنك.......

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استوووب، ان شاء الله نكمل بكرا😁

رواية ليان الزعيم الفصل الثالث عشر 13 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ليان الزعيم)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات