رواية ليلة فى حضن الشيطان الفصل الحادى عشر 11 بقلم لوجى أحمد

رواية ليلة فى حضن الشيطان الفصل الحادى عشر 11 بقلم لوجى أحمد

رواية ليلة فى حضن الشيطان الفصل الحادى عشر 11 بقلم لوجى أحمد
رواية ليلة فى حضن الشيطان


رواية ليلة فى حضن الشيطان الفصل الحادى عشر 11


#ليله في حضن الشيطان 11

شديت النقاب علشان افهم واشوف مين الشخص ده بس للاسف النار كانت سيطرت على المكان وانا بدات افقد السيطره على نفسي ونفسي راح خالص من الدخان وقت ما شديتي النقاب الرؤيه ما كانتش واضحه قوي من كتر الدخان بس ده يحيى ازاي يحيى مات

دي كانت اخر لحظات حصلت لليله قبل ما يغمى عليها في وسط النار بسبب الشخص اللي كان بيته'جم عليها

وقعت ليله في الاوضه والنار محوطه من كل مكان

بس ملك ومامتها كانوا حاسه بالنار وبالدخان وفعلا اتجهت مامتها ملك ما قامتش من على السرير لان ملك كانت تعبانه

امها اول ما شافت النار بدات تصرخ وتقول الحقونا الحقونا

والحرس اللي كان موجود على الفيلا اتدخل وشال ليله  من وسط النار وطفي النار والموضوع عدى ب اقل الخسائر

بداوا يفوقوا في ليله ما كانتش بتفوق كانت فاقده الحركه والنطق 

ام جاد اتخضت عشانها خافت يكون فيها حاجه 

فطلبت من حراره ان هم يشيلوها يحطوها في العربيه وانها تتجه للمستشفى ورنيت على جاد

جاد عصبيه انت بتقولي ايه يا ماما وايه اللي حصل طيب انا هحصل لكم على المستشفى

وفعلا جاد ساب الاجتماع تبع الشغل واتجه للمستشفي 

وصل وهو قلقان ومذعور ايه يا ماما اللي حصل فهميني

مامته ما اعرفش يا ابني انا كنت قاعده انا واختك لان الدخان مال البيت والاوضه بتاعه مراتك عباره عن نار ومراتك واقعه وفي اثاره على وشها خربشه وحاجات ما نعرفش في ايه

جاد..بصدمه وبعدين هي دلوقتي فين 

مامته الدكاتره معايا جوه ما حدش عارف حاجه ربنا موجود يا ابني

بينما وهم بيتكلموا الدكتور طلع جاد طمني يا دكتور بلهفه

الدكتور لو الساعه الجايه دي عدت على خير هي هتبقى كويسه لانها هي اخذت كميه دخان كثيره قوي والرئه تعبانه خالص مع مرض القلب اللي عندها الموضوع صعب

جاد. جاد ت هنا بدا مبرق مش فاهم حاجه وقال له قلب

الدكتور.. هو انت ما عندكش علم انها مريضه قلب

جاد... سكت وما ردتش طب ينفع ادخل اشوفها

الدكتور. هي دلوقتي تحت الاجهزه ومش هتحس بحاجه 

الموضوع كله ساعه واحده ان شاء الله تبقى بخير دعواتكم لها

الدكتور مشي وجد فضل واقف مصدوم اللي بيسمعه مامته هي مراتك مريضه بالقلب زي يحيي الله يرحمه

جاد.. مصدوم من اللي بيسمعه وقال انا اول مره اعرف الكلام ده طب هي خبيت عليا ليه لو عرفتني من الاول ما كنتش قسيت عليها ولا عملت اي حاجه من اللي انا عملتها بس هي خبت عليا ليه

امه قالت له يمكن يا ابني خافت انك ما تتجوزهاش

جاد.. بالعكس انا بحبها وكنت هتجوزها تحت اي بند من البنود

امه.. ايه ده يا ابني والموضوع كله مجرد ساعه ولما تفوق ابقى افهم منها كل حاجه

جاد اومال ملك فين سبتها في البيت لوحدها وهي تعبانه

 امه ملك في البيت وزياد معاها

لازم تروحي يا ماما عشان خاطر ملك وانا هنا ولو في اي جديد هطمنك روحي انت عشان خاطر ملك ما صدقنا ربنا خد بيدها

امه كانت في الاول رافضه انها تروح بس جاد اقنعها قبل ما تروح قالت له خد امسك تليفون مراتك اهو

لا انا في الاوضه بعد اللي حصل خدناها لاحسن النار تاكله

وروحت

جاد فضل قاعد على الكرسي مستغرب اللي بيحصل في حلقه ناقصه هو مش عارفها

بدا يفكر طب هي ليه خبت عليا وبدا يستفهم الدكتور طب المرض اللي عندها ده مرض حديث ولا من زمان

الدكتور اكله ان المرض ده معاها من زمان يعني تقريبا هي مولوده بيه

نفس حاله يحيي اخوه 

جاد شال التليفون في جيبه ما فكرش ان هو يفتحه حتى كان كل همه يطمن على ليله بس وبيدور في دماغه اللي حصل في البيت ده حصل ازاي طبعا دخل الاوضه عشان يطمن على ليله بس كانت لسه ما فاقتش شد الكرسي وقعد جنبها وبدا يدقق في ملامحها حطي ايده على وشها وبدا يحرك ايده على وشها ورقبتها كان حاسس بحاجه غريبه في جسمها

لون جسمها بدات اتغير وبدا يحسس على شعرها شعرها مش طوله كله قد بعضه يعني شعرها ده مقصوص ما بقاش فاهم ايه اللي بيحصل 

بس فاق من شروده على تليفون ليله بيرن

فتح بس ما نطقش لسه  لقا ست بيتكلم وبيقول هو انت هتفضلي تعشمينا بالفلوس كثير كده لا بقول لك ايه احنا هنتصل بجوزك وهنحكي له كل حاجه والتمثيليه اللي احنا عملناها عليه

تبعتي لنا فلوسنا اخر كمان يومين وايه اللي هنحكي لجوزك كل حاجه والسكه اتقفلت طبعا دي الست اللي كانت عامله نفسها ومامتها

ليله كانت بدات تحرك ايديها وتحرك دماغها بس كانت بتخرف وبتقول يحيى انت رجعت من الموت ازاي انا ما ق'تلتكش يا يحيى

جاد ...🙂🙂🙂🙂🙂

لوجي احمد 


يتبع الفصل التالى اضغط هنا (رواية ليلة فى حضن الشيطان)

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-