رواية أحببت ملتزمًا الفصل العشرون 20 بقلم سلمى فكرى

رواية أحببت ملتزمًا الفصل العشرون 20 بقلم سلمى فكرى

رواية أحببت ملتزمًا البارت العشرون 20

رواية أحببت ملتزمًا الجزء العشرون 20

رواية أحببت ملتزمًا الحلقة العشرون 20

رواية أحببت ملتزمًا بقلم سلمى فكرى

رواية أحببت ملتزمًا الفصل العشرون 20 بقلم سلمى فكرى
رواية أحببت ملتزمًا


رواية أحببت ملتزمًا الفصل العشرون 20


الفصل العشرون *احببت ملتزما* 

فاتن و ابتسام راحوا لرعد المستشفى و يشوفو هيخرج امتي و ايه اللازم

ابتسام : هو يقدر يخرج امتي ي دكتور

الدكتور : ممكن اكتبله علي خروج بس على شرط

فاتن : ايه ي دكتور

الدكتور : الراحه التامه و بلاش حركه كتير 

ابتسام : باذن الله ي دكتور سلام عليكم

الدكتور : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته

راحت ابتسام و مامتها لرعد و دخلوا لقوا صحاب رعد قاعدين معاه احمد و ادهم

فاتن : ليه تعبتوا نفسكوا بس

ادهم : تعب ايه بس ي طنط دا ادهم اخونا

احمد : مفيش تعب دا علي راسنا من فوق

فاتن : ربنا يديمكوا لبعض ي حبايبي ثم وجهت كلامها ل رعد : و انت اخبارك اي دلوقت ي حبيبي

رعد : الحمد لله ي أمي انا بخير

ابتسام : طب استعد بقى عشان هتطلع انهارده و هتروح معانا

رعد بفرحه : بجد ي ماما الدكتور قالك ممكن اخرج

فاتن : ايوه ي حبيبي هتخرج انهارده انا هروح ادفع مصاريف المستشفى و اجي يلا ي ابتسام 

راحت تشوف حساب المستشفى و المصاريف

موظف الاستقبال : الحساب اتدفع ي مدام

فاتن : ازاي احنا مدفعناش حاجه

موظف الاستقبال : الحساب مدفوع باسم معاذ الشناوي

ابتسام : ماشي شكرا لحضرتك و طلعت فوق ل رعد

رعد : هاا ي أمي دفعتي الحساب

ابتسام : معاذ الشناوي هو اللي دفعه 

رعد : جدع جدا و شهم و الله 

فاتن : بس ي حبيبي لازم نردله الفلوس دي

رعد : اكيد ي أمي طبعا انا لما اخف باذن الله هروحله عشان عاوزه ف موضوع 

فاتن : ماشي ي حبيبي يلا نمشي ولا ايه

احمد : يلا ي رعد خلاص هنوصلك و نروح الجامعه نشوف المحاضرات عشان لما تخف تاخدها مننا

رعد : طب يلا بينا

_______________________ 


في فيلا الشناوي

معاذ بفرحه : بابا ي بابا ي حج احمد تعالي

احمد : في اي يابني 

معاذ : ملك وافقت ي بابا وافقت

احمد : مبارك يابني قولت لاختك تفرح و تبارك لصحبتها 

معاذ : تقى تعالي بسرعه

تقى نزلت : في ايه ي معاذ

معاذ : باركيلي بقا ملك وافقت

تقى : بجد مبارك هروح اباركلها بقا

معاذ : لا خلينا هنروحلهم بالليل نتفق علي كتب الكتاب و كده

تقى : ماشي ي حبيبي انا هطلع ارتاح شويه 

_______________________ 


في المكان المجهول 

بسمه : هاا حددوا معاد كتب الكتاب

اياد : لا لسه هيحددوه انهارده

بسمه : و احنا هنفذ امتى

اياد : انا اتفقت مع صحبي و قالي ماشي

بسمه : خلاص ننفذ كمان يومين اكون استعديت

_______________________ 


رعد روح البيت و كان قاعد معاهم و مبسوط

فاتن : حبيبي

رعد : ايوه ي أمي

فاتن : اختك وافقت ع العريس 

رعد : قصدك بشمهندس محمد 

فاتن : ايوه ي حبيبي ابقي اتصل بيه و بلغه 

رعد : حاضر ي أمي 

_______________________


في فيلا الشناوي

معاذ : يلا ي تقى هنتاخر 

تقى : نازله اهو ي معاذ اصبر

معاذ : يلا ي بابا

احمد : يلا يابني 

و راحوا ل بيت ملك و كان ف استقبالهم ابو ملك

ابو ملك : نورتونا و الله 

معاذ : بنورك ي عمي البيت منور بصحابه

تقى : انا هروح انادي علي ملك عن اذنكوا و دخلت تقى ل ملك و نادتها تيجي 

تقى : يلا ي عروسه عشان تطلعي

ملك : بس متوترنيش اكتر انا خايفه

تقى : متخافيش اخويا مش بيعض 

ملك : دا انت بارده اووي 

تقى : يلا ياختي قدامي

و طلعوا بره 

معاذ : ايه رايك ي عمي حابب ملك تعيش معانا ولا اخدلها بيت مستقل 

ابو ملك : اللي تشوفه يابني

معاذ : اللي يريحها ي عمي هعمله ايه رايك ي ملك 

ملك : اللي تحبوه انا اهم حاجه عندي انك تعاملني بما يرضي الله و تتقي ربنا فيا

معاذ : و انا اوعدك عمري ما هزعلك خلاص ي عمي احنا نعيش في الفيلا بتاعتنا لو ملك مرتاحتش اخدلها بيت لوحدها اتفقنا ولا اي

ملك : ماشي انا موافقه 

ابو ملك : و معاد كتب الكتاب امتى

معاذ : ايه رايك ي عمي الخميس ده لا اللي بعده 

ابو ملك : مش بدري كده يابني كده مش هنلحق  نجهز نفسنا

معاذ : لا ي عمي انا عاوز ملك بشنطتها

ابو ملك : ازاي يابني مينفعش

معاذ : ياعمي الفيلا جاهزه انا هجهز جناح خاص بينا لوحدنا متقلقش

و قعدوا يتكلموا في التفاصيل 

_______________________


محمد قاعد في الشركه و تليفونه رن ب رقم غريب  رن ف رد عليه 

محمد : السلام عليكم

رعد : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته انا رعد ي محمد

محمد : اهلا ي رعد عامل اي

رعد : الحمد لله بخير و انت

محمد : الحمد لله بخير

رعد : طبعا انت عارف انا متصل ليه و اكيد مستعجل ع الرد

محمد بضحك : اكيد طبعا 

رعد : مبارك عليك اختي 

محمد : وافقت بجد

رعد : ايوه وافقت 

محمد : خلاص انا هشوف معاد مناسب و اجي نتفق

رعد : تمام اتفقنا في رعايه الله

محمد : في رعايه الله 

فرح محمد جدا بالخبر و قرر يكلم اخوه رن عليه 

معاذ : السلام عليكم

محمد : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته

معاذ : غريبه انك بتتصل بيا 

محمد : عشان تيجي خطوبه اخوك

معاذ : وافقت ؟؟ 

محمد بغرور مصطنع : اكيد و هي تلاقي زيي فين

معاذ بسخريه : مشكله الثقه بس المهم شوف هتحدد المعاد امتي و بلغني

محمد : ماشي ي حبيبي ربنا يديمك ليا

معاذ : ياارب ياخويا

و قفل معاه و قال يروح يشوف اخته و رايها ف اسر و هتعمل اي خبط عليها و دخل

معاذ : الجميل بيعمل اي

تقى : كنت قاعده ع الفيس شويه و بريح

معاذ : قوليلي بقا ايه رايك ف اسر

تقى : بصراحه ي معاذ كده انا .............


رواية أحببت ملتزمًا الفصل الحادى والعشرون 21 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية أحببت ملتزمًا)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-