رواية أحببت ملتزمًا الفصل السادس 6 بقلم سلمى فكرى

رواية أحببت ملتزمًا الفصل السادس 6 بقلم سلمى فكرى

رواية أحببت ملتزمًا البارت السادس 6

رواية أحببت ملتزمًا الجزء السادس 6

رواية أحببت ملتزمًا الحلقة السادسة 6

رواية أحببت ملتزمًا بقلم سلمى فكرى

رواية أحببت ملتزمًا الفصل السادس 6 بقلم سلمى فكرى
رواية أحببت ملتزمًا


رواية أحببت ملتزمًا الفصل السادس 6


الفصل السادس *احببت ملتزما* 

احمد لنفسه : ي تري ي ولادي لما تعرفوا هتعملوا اي و راح لسهام و اخدها المستشفي و الدكتور كشف عليها

الدكتور : للاسف العمليه منجحتش

احمد : نعم ازاي ي دكتور

الدكتور : زي ما بقول لحضرتك الورم انتشر تاني و مش هينفع نعملها عمليه تانيه ممكن نعملها جلسات كيماوي

احمد الدنيا اسودت ف وشه بس اتمالك نفسه : اقدر ادخلها

الدكتور : اه اتفضل

دخل احمد ل سهام و بصلها و هو زعلان علي مراته و حبيبته

احمد : انتي مؤمنه بقضاء و حكمه ربنا صح

سهام : متكملش ي احمد الدكتور قالي بس عاوزه طلب قبل ما اموت

احمد : بعد الشر عنك اؤمري

سهام : عاوزه اشوف تقي اتصل بيها خليها تيجي الحق اشوفها قبل ما اموت

احمد دمع : حاضر ي حبيبتي و طلع برا عشان يتصل بيها مردتش ف الاول فضل يرن عليها

تقي : ايوه ي بابا معلش كنت ف المحاضره في اي قلقتني

احمد : تعالي علي مستشفي (............) بسرعه

تقي بخضه : مستشفي ليه ي بابا في اي

احمد : بسرعه يابنتي

تقي قفلت الفون بسرعه و طلعت جري علي عربيتها و راحت للمستشفي و شافت ابوها

تقي : في اي ي بابا اي اللي حصل

احمد : مامتك عندها ورم خبيث ف المخ و العمليه منجحتش

تقي بصدمه : انت بتقول اي ي بابا

احمد : ادخلي هي عاوزه تشوفك تقي دخلت ل مامتها و اول ما شافتها انهارت من العياط

سهام : متعيطيش ي قلب ماما انا هروح عند ربنا زعلانه ليه

تقي بعياط : متسبنيش ي ماما عشان خاطري

سهام : ي قلبي انا معاكي علي طول مش انتي مؤمنه بربنا زعلانه ليه دا عمري يابنتي

تقي : مقدرش اعيش من غيرك

سهام : هتوحشيني يابنتي اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله

تقي اول ما سمعتها طلقت صرخه دوت المستشفي كلها ابوها اتفزع و دخل لقاها مرميه ف حضن امها و بتعيط و بتقولها متسبنيش ي ماما متسبنيش عشان خاطري قومي مش هقدر اعيش من غيرك ي مااما اصحي بالله عليكي ابوها شدها من حضن مامتها و اترمت ف حضنه

تقي : ليه ي بابا ليه سابتني خليها تاخدني معاها ليه مكنتش انا بدالها ليه و انهارت ف العياط

احمد : دي اراده ربنا يابنتي مينفعش نعترض يلا يابنتي عشان نعمل اجراءات الدفن تقي اول ما وقفت اغمي عليها الممرضات شالوها و دخلوها اوضه احمد اتصل ب معاذ اللي كان هيجيله صدمه بس اتماسك خلصوا كل الاجراءات و اندفنت سهام راح احمد يطمن علي تقي الدكتور قاله انها اتعرضت لصدمه عصبيه و الزعل وحش عشانها و عشان نفسيتها تقي فاقت و كل اللي بتعمله انها بتعيط و بس وفي اليوم التالت من العزا كله زعلان و متضايق

محمد : البقاء لله ي صحبي شد حيلك احنا كلنا معاك

معاذ : سبحان من له الدوام بس الفراق صعب

رعد : اتماسك ي معاذ عشان باباك و اختك

معاذ : اختي حاسس انها عايشه من غير روح

ادهم : مالها

معاذ : مش بتتكلم ولا بتاكل ولا بتشرب بتعيط بس

احمد : صحابها فين

معاذ : فوق عندها نسيبهم و نروح عند تقي 

________________________________________


ريم : عشان خاطري ي تقي كلي حاجه هتموتي كده

تقي : يارتني اموت و اروح معاها سابتني ليه بس

ملك : اي الكلام ده ي تقي حرام عليكي بدل ما تعيطي صلي و اقرأي قرءان و ادعيلها

تقي اول ما سمعت الكلام ده عيطت و اترمت ف حضن ملك قالتلها عاوزه اقرب من ربنا عاوزه ارجعله ملك طبطبت عليها و نامت

ملك : يلا خلوها ترتاح 

ندي و ريم زعلانين عليها اووي : يلا

________________________________________


عند رعد ف البيت

ابتسام : مالك ي رعد في اي

رعد : صحبي والدته اتوفت و هو متضايق علي اخته ايه رايك لو تروحيلها

فاتن : و هي تروح بصفتها اي

رعد : الولد صاحبي ي ماما لو تشوفي حالته يصعب عليكي

ابتسام : حاضر ي رعد ابقي وصلني

رعد : ماشي ي قلبي

________________________________________


تاني يوم ابتسام راحت ل تقي

ابتسام : السلام عليكم ي تقي انا ابتسام اخت رعد صاحب اخوكي

تقي : و عليكم السلام اتفضلي ي قلبي اهلا بيكي

ابتسام : انتي عامله اي ي قلبي

تقي : الحمد لله بخير

ابتسام : شده و تعدي اي رايك نبقي صحاب

تقي : اكيد طبعا موافقه و بصي كمان صحابي جايين اتعرفي عليهم هيحبوكي اووي

ابتسام : ماشي ي حبيبتي

________________________________________


في المكان المجهول

مجهول (1) : دي امه ماتت

مجهول (2) : ما انا عارف عشان كده لو نفذنا اللي احنا عاوزينه هتبقي ضربه قاضيه

مجهول (1) : و تفتكري هيعرف مين اللي عمل كده

مجهول (2) : لا طبعا مش هيفكر هيبقي مصدوم

مجهول (1) : احبك تفكيرك اووي

ي تري اي اللي هيحصل بعد كده..............


رواية أحببت ملتزمًا الفصل السابع 7 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية أحببت ملتزمًا)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-