رواية فتاة القوات الخاصة عبر روايات الخلاصة بقلم سلسبيل أحمد
رواية فتاة القوات الخاصة الفصل الأول 1
- هو انتي مين سمحلك تدخلي مكتبي؟؟
= انا.. انا.. محتاجه اتكلم مع سيادتك
- انتي موقوفه عن العمل وجودك هنا مخالف للقوانين اتفضلي حالا بدون كلمة
= يونس!
بحده: ثابت يا حضرة الظابط!! وياريت تحفظي الالقاب انا القائد بتاعك
بصتله وعيونها مليانه غضب:
- وانا بقا مش همشي احنا محتاجين نتكلم سيادتك
رد بعناد: مفيش كلام يا ياسمين انا قولت الى عندي
- وانا مش هسيب شغلي عشان حضرتك قلقان
= اتكلمي عِدل!
بعدين كنتي مستنيا ايه انتي عاوزاني افرح لما يجرالك حاجه ؟؟؟
- انت مكبر الموضوع !! ده مجرد جـ.ـرح صغير! وخلاص خف وبقيت كويسة
= المره دي كان مجرد جـ.ـرح!
بعد كده هيحصل ايه
- فا تتحكم فيا و تسلم ورقه بدون ما ترجع لي اني عايزه اسيب خدمتي !
= انا القائد بتاعك
قرب منها جدا و كمل وهو بدوس على كلامه: و جوزك يعني سلطتي موجوده من ناحيتين فا اه هتحكم فيكي ولو كنت اطول كنت حطيت ملفك كله في الصندوق الاسود يا ياسمين عشان متفكريش ترجعي الخدمة تاني
- وانت متفتكرش انك بالطريقة دي هتعرف تلوى دراعي يا يونس فاهم؟؟
= ده مش لوي دراع انا بحافظ عليكي
بعصبيه: من ايه ؟؟؟ انت مش شايف انك مكبر الموضوع؟؟ دول شوية عيال ملهمش لازمه واتقبصْ عليهم انا حتي محدش لمسني الجر ح ده لأني وقعت خلال الاشتباكات مش جيالك واخده طلـ.ـقه يعني !!! زي ما انت أصابت بيها بدل المره تلاتة وانا معملتش زيك
- انتي هتقارقني نفسك بيا ؟؟؟
= اه يا يونس.. دلوقتي مبقاش فيه فرق البلد في ازمه.. واظن ده واضح
" قاطعهم خبط على الباب كان حد من زمايله عايزه فا بصلها قبل ما يخرج "
اتكلم و هو متنرفز: نكمل كلامنا في البيت.. روحي
" خرج لكن ياسمين فضلت قاعده في المكتب وهي مضايقه.. وبتفتكر من كذا لما حصلت كـ.ـ ـوراث الوقت الى القانون فيه اتغير..!!!! و بقا اجباري الكل ينزل جيش حتي البنات!! في يوم وليلة البلد بقت مهـ.ـ ـدده! الأعـ.ــ ـداء كترو والفـ.ـ ـساد انتشر!! حاجات كتير حصلت وكانت نتيجتها ان الدولة قررت فرض الجيش علي كل شخص بالغ.. لكن ياسمين بعد لما خرجت من الجيش قررت تكمل خدمه.. وبعدها اتعينت رسمي وبقا شغلها.. الى عرفت منه يونس و اتجوزوا.. كان الموضوع ماشي طبيعي لحد مااتصابت في رجلها و خدت فيها اربع عْــ ـرز وقتها يونس خدها حجه لأنه من البداية مكانش قابل شغلها.. و قدم ورق انها هتسيب الخدمه.. "
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
|| داخل مبني الخاص ||
- خير يا عزت؟؟
= شوف الملفات دي
"يونس خدها منه وبص فيها"
=القيادة بلغتني بمعاد في الجهاز بعد ساعة في حاجات مش مريحه بتحصل في الجنوب
يونس شال عينه من على الورق وبصله: نفس الشبكة؟
= بنسبة 99% هما.. محدش عايز يبوظ النظام غيرهم
- طيب.. هناخد الحمله ونتحرك بعد الاجتماع علطول
= تمام
- امجد.. احنا هناخد الرجالة بس
= مفهوم.
" خد باقي الملفات وكان خارج و في طريقة لمكتبة ولما دخل ولقاها لسه قاعده اتعفرت "
- انت شكلك فيه حاجه صح؟ حصل ايه؟
= ياسمين ارجعي البيت
- الشبكة بتاعت الجنوب صح؟
= مش هعيد كلامي مرتين
- طب معلش بقا سيادتك
احنا هنا في المبني مجرد ظُباط..
وانا من حقي افهم سيادة القائد لغي خدمتي ليه؟؟
ابتسم لها بسماجه عشان يغيظها: مزاجه كده! هو حُر!
- لا مش حر في حاجه اسمها ديمقراطية وعدل
= ياستي انا راجل دكتاتور وظالم
بصتله بغيظ وهي بتفتح عيونها: يعني ايه!
" قلب عينه بملل وهو بيمنع ضحكته على تعابير الدهشه والضيق الى ظهروا علي ملامحها.."
- يونس!
= هو انتي بتقوليلي يونس حاف؟
- انا مش بهزر! انت فعلا هتقعدني من الشغل غصب عني يا يونس!!
" الزعل اترسم على وشها فا يونس اتنهد وبصلها"
- انتي اغلي حد في حياتي.. انا بحبك يا ياسمين..
" ملامحه رجعت تاني للجديه ومسح على شعره "
= ورقك خلاص اتحول.. ودي اخر مره تيجي فيها هنا.. انا رايح اسلم الملفات دي ياريت تروحي
" يونس خرج من المكتب و ياسمين دخلت الحمام تعيط وهي حاسه انوه سلبها الحاجه الى بتحبها.. ومنعها انها تختار.. وفي لحظة غضب فضلت تفكر تشتكيه وتقول ان الورق الى اتقدم مش منها وانها عايزه تكمل.. فضلت وقت طويل تفكر.. ولكن تفكيرها اتقطع في ثانيه..! "
" صوت الاندْار فجأة سمع في المكان كله.. اتخصْت وخرجت بسرعه و لقت لكل بيجري عرفت ان فيه هـ.ـ ـجوم بيحصل على المبني !! "
" اعصابها كلها اتشدت وفضلت تدور بعينها على يونس ولكنها ملقتوش!! حطت ايدها في جمبها بسرعه وطلعت مسـ.ـ ـدسها "
- ياسمين !!؟؟
"بصت وراها لقته أمجد فا راحت ناحيته"
- امجد هو ايه الى بيحصل !!!
= انتي بتعملي ايه هنا !
فيه هجـ.ـ ـوم على المبني كله
" وسط كلامهم اتحدف قــْبلة !!! أمجد مسكها بسرعه وحدفها بعيد عنهم و جريوا "
ياسمين برعب: فين يونس !!!
- مش عارف تعالي معايا.
= طب و الهجـ.ــ ـوم ده !!!
- حَرس المبني هيتصرفوا !! اتحركي
" ياسمين فضلت ماشية معاه وكانو بيجروا لحد ما لقت يونس في وشها ! "
بصلها بصـ ـدمه: انتي بتعملي ايه هنا !!!!!
أمجد اتنهد لما لقاه: انا رايح اوضة الذحْيـ.ـره
" امجد مشي و يونس شدها وجريوا لحد اخر الممر ودخلها اوضة "
- يونس..! خليني آمن ضهرك!!
= متتحركيش من مكانك !!!
" كنا بنفذ الى اتمرنا عليه لو حصل هجـ.ـ ـوم على المبني وكل واحد بيروح المكان بتاعه لكنى اتفاجئت اننا اول لما وصلنا عند ممر الغرف دخلني بسرعه في اوضة وقفل ! "
- يونس لا لا لا !!! لاء !!!
يونس افتح !!! يا يونس !!!!!!
" فضلت اصرحْ و اخبط بكل قوتي و بعدين طلعت من جيبي حاجه حاد ه صغيره و فضلت احاول افتح القفل من جوه ولكني فجأة سمعت صوت صْرب نا.ر شديد !! اتجـ .ـننت من الحْوف عليه والقفل مكنش راضي يفتح حسيت اني بدأت افقد أعصابي !! "
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
|| في مقدمه المبني فوق سور ||
" يونس خرج بسرعه وبدأ يتعامل هو و الظباط من اعلي المبني على العربيات الى فيها ناس و بيهجـ.ـموا على جوة عاوزين يدخلو "
- يونس خلي بالك !!!!
= اخلي المكان اخلي المكان !! معاهم قنـ.ـا بل !!
" فضل يزعق في الجهاز "
- حول احنا بيتم التعامل علينا في وحده المبني حول !!!!! بيتم التعامل علينا و معاهم قـ.ـنا بل !!!!
- يونس لازم نتحرك على تحت
فيه منهم دخل المبني !!!!
" بسرعه فكر في ياسمين! و اتحرك من غير تفكير عشان يصفيهم وخد معاه اتنين طْباط "
" اما ياسمين فا مكانتش راضيه تبطل محاولات انها تفتح الباب لحد ما نجحت وخرجت بسرعه و هي بتطلع المسـ.ـدس بتاعها من جمبها وبتحطه قدامها عشان تأمن الطريق ، بقلمي سلسبيل احمد لكنها اتفاجئت بأربع رجالة ملثمه داخله فجاة و بتصْرب نـ. ـار و الرصـ.ـ ـاص نازل عليها زي المطر !!!"
" ياسمين استخبت ورا عمود و فضلت تصْـ. ـرب عليهم وكانت شاطره جدا في التصويب و وقعتهم و بعدين سمعت اخر واحد بيحاول يصْرب ولكن مُسـ ـدسه فضي! فا جريت ناحيتة بسرعه و وجهت مُسـ.ـدسها ناحيته "
- اثبت مكانك !!! متفكرش تتحرك !!!
" وقف فجاة كأنه اتجمد "
ياسمين بتحدْير: ارفع ايدك ورا دماغك واياك تتحرك !!!! ارفع ايدك !!
" رفع ايده وهي قربت منه وهي موجهه المسـ.ـدس ناحيته وفجاة سمعت اسمها "
- ياسمين !!
" كان صوت يونس الى بينادي عليها صوته كان مليان خوف و رعـ.ـب !! في اللحظه الى هي بصت له فيها الراجل هـ.ـجم عليها وهو بيطلع من جمبه مـ.ـطـ.ـوة و لكنه قبل ما يفكر يقرب بيها منها كان يونس مصفيه ! "
" جري عليها بسرعه وفضل يبصلها بخوف ويتفصحها"
- انتي كويسة؟ حصلك اي حاجه؟
ياسمين قاطعته: انا كويسة!! ، كويسة متقلقش!!
" سمعوا اصوات الدبابات فا اتنفسوا براحه ان الدعم وصلهم ولكن في اللحظات دي.. ياسمين كانت بتغيب عن الوعي.. و وقعت في حضن يونس.. "
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
استغفروا..
|| بعد مرور 16 سنة ||
- اثبت عندك لا بقولك ايه قلة ادب مش عايزة
= قلة ادب ايه؟ انا عايز حضن قبل ما اروح الشغل
- لا انا ريحتي بطاطس محمره مش هينفع
= ملكيش دعوة عاچبني
" ضحكت وهو حضنها بسرعه وبعدين خد حاجته و طبعا طاير على شغله "
- يونس استني !
= ايه هاخد حضن كمان؟
صْربته في كتفه: للمره العشرين يا يونس عيد ميلاد فريده لو مجتش بدري متلومش الا نفسك انت عارف بنتك قماصة
- طالعه لامها طبعا فيه حاجه تاني ولا انزل
= اكيد فيه!
الهديه.. انا اشترتها وسبتها عند باباك تعدي تخدها متنساش لأنهم هيوصلوا قبلك مش هيكون فيه حد في البيت تروح تاخد الهديه وتيجي بقا
- عموما انا كدا كدا جبت حاجه صغيره ومحضر هدية تانيه ليها
= الله اخيرا قررت تجيب لبنتك هدية كمل جميلك وارجع بدري بقا اوعي تنسي
- حاضر يا ياسمين بطلي زن يلا سلام
= سلام.. خد بالك من نفسك يا يونس !!
" نزل و هي اتنهدت بتعب.. قفلت الباب ودخلت قعدت تروق شوية وبعدين التلفزيون كان شغال مكانتش مهتمه لحد ما سمعت"
- خبر عاجل.. بعد غياب فتاة الجيزة سبع أيام العثور على تسجيل كاميرات لعملية حْـ ـطف واضحه
و جـ.ـثة الفتاة.. وجدت كا حالة الفتيات الآخرين..
" فضلت متابعه وهي قلبها وجـ.ـعها على الى بيحصل على حواليها و الحالة الى وصلت ليها البلد!"
" فضلت تفتكر من سنين لما حصل هـ.ـجو م عليهم و كان نفس اليوم الى عرفت فيه وهي عند الدكتور انها حامل في فريده.. بيدج الفيس بوك سلسبيل احمد ، وطبعا وقتها يونس قرر انها مش هترجع الشغل ابدا وان مينفعش تعرض نفسها ولا تعرض فريده للحْطر.. لكن للأسف! الزمن هيعيد نفسه.. و المره دي يونس مش هيعرف يمشي قراره!"
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اللهم صلِ وسلم وبارك على سيدنا محمد
|| في كومباوند خاص | فيلا عزت صقر ||
- وبعدين معاكي يا فريده!
= يا عمي عشان خاطري والله انهارده هقوله
- وهي المشكلة انوه يعرف او ميعرفش؟؟ المشكلة في ردة فعله على الموضوع ابوكي عمره ما هيوافق
= اقنعه بقا !! ماهو انت مدخل ياسين و أدهم عمليات خاصة ! معملتش زي بابا ليه يعني
- انتي بنته الوحيده
= والله يعني لو كنت مخلف ياسين بس كنت هتقوله لا!! وتفرض رأيك عليه؟
" سمعت صوت جاي من وراها "
- مين بيجيب في سيرتي ؟
= تعالي شوف ابوك..
" ياسين اللقي التحية زي ما متعود وقعد"
- قصدك سيادة العقيد.. تعرفي ان مفيش حد فينا يتجرأ يقعده كده ويتكلم معاه ؟ احنا بنقابله صدفه
عزت: النهارده عيد ميلادها فا ده استثناء يا لمض
ابتسمت: طب عشان خاطري بقا
عزت: روحي على البيت وهحاول حاضر.. الحرس معاكي؟
فريده بسخريه: على اساس ان اخوك هيمشيني من غير خمسين بودي جارد يعني
عزت: انت علمتها اللماضة؟؟
ياسين عمل عبيـ.ـط:
انا انهارده اجازه.. هاروح معاكي بقا
سلام يا سيادة العقيد
فريده: ماشي يلا بينا
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
|| داخل مقر عمل سري ||
- منور يا سيادة المقدم! لسه فاكر؟
= انت بتعمل ايه في مكتبي يابني انت
- مبتردش على موبايلك ليه يا يونس باشا؟؟ اللواء هنا و في إجتماع في الإدارة صباح الخير
= ده إجتماع مفاجئ!؟ هي القصْية ظهر فيها جديد ولا ايه ؟؟
" يونس رجع لم حاجته تاني و بدأو يتحركوا على الادارة بسرعه .. و دخلوا غرفة الاجتماعات "
" الاتنين اللقوا التحية للواء وبعدين قعدوا في اماكنهم "
- احنا بقالنا تسع شهور في عمليات حْـ.ـطف و وسط كل المشاكل الى بتمر بيها البلد.. فا العمليات العشوائية دي اكتر حاجه عامله حالة رعـ.ـ ـب رجالتنا جمعوا معلومات كتير جدا عن التشكيل الى عمل كل العمليات دي.. اعرض يا سياده المقدم الملفات
" يونس بدء يعرض لأن طلع قرار ان تنزل حمله و تجبهم عشان حسب معلوماتهم قدروا يوصلوا لمكانهم ولمعاد العمليه الجديده الى عاوزين يعملوها.."
" بعد ما خلصوا الاجتماع الكل انصرف لكن يونس اتفاجئ بـ أدهم مستنيه فا دخلوا المكتب "
- خير يا حضرة الظابط هتغير من قوات خاصة للمحْابرات ولا ايه
أدهم اتنهد: لا.. انا جايلك في موضوع بخصوص فريده بصراحه..
يونس بستغراب: مالها؟
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
|| الساعه 8 بليل وقت العيد ميلاد ||
" كان الكل موجود وبابا و أدهم الى لسه موصلوش!! عمي عزت حتي وصل وهما لسه ! "
- يا ماما !! هو بابا اتأخر ليه؟؟
= هيجي ياحببتي متقلقيش
" اضايقت انوه حتي مردش عليا و بعد حوالي نص ساعه لقتهم وصلوا و لكني استغربت ان بابا تجاهلني اول لما وصل فا دخلت ورا خبطت على اوضته ودخلت "
- يلا يا بابا!
" يونس لف لها بهدوء مُرعب و حط الورقه قدامها "
= ايه ده؟
" فريده اتفاجئت وخافت جدا منه لأنها عارفه ان هدوئة بيجي بعده عاصفه..!"
- أ..ءء ده.. ءءا
يتبع...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
واخيرااااا وحشتوني موت بجد 🥹
" طبعا قولت هغيب اغيب وارجع بالتقيل.. و بالنسبة ان ده اول بارت بس قررت يكون قوي عشان تبقوا عاملين حسابكم.. لأن الجي مش سهل إطلاقا ☝️💜👀👀"
#فتاة_القوات_الخاصة 🌃✨️💗
#slsbell_ahmed_سلسبيل_أحمد
#بيلا
