📁

رواية خفايا الدروب الفصل الثالث 3 بقلم ندى ناصر

رواية خفايا الدروب عبر روايات الخلاصة بقلم ندى ناصر

رواية خفايا الدروب الفصل الثالث 3 بقلم ندى ناصر

رواية خفايا الدروب الفصل الثالث 3

ندىٰ بهدوء :  السلام عليكم وتنصدم من وضع زيدان 


هيثم بتمثيل دلع انثوي:  ايه يا بيبي موحشتك اخس عليك طب العيال اللي ما بينا حتى اسأل عليهم 

زيدان بصدمه وصريخ في هيثم :  ابو شكلك يجدع هتخلي الناس تفتكرنا الوان يا متخلف على ابو هزارك الرخم  امشي اطلع برا يلا اطلع 

هيثم بضحك وهو خارج:  بنهزروا يا فواز ايه مبتهزرش معلش يا انسه بهزر والله 

ندي تحاول كتم ضحكتها وهي تقف عند الباب 

زيدان بتمالك غضبه ويلمم شتاته:  اتفضلي يا انسه متأسف علي اللي حصل بس هو مبيعرفش. يميز امتي يهزر


ندىٰ تدخل وتترك الباب مفتوح 

زيدان بهدوء:  ممكن تقفلي الباب هو سوء تفاهم متخافيش


ندىٰ بتوتر خفيف:  خليه كده احسن مش عشان موقف صحابك  بس تسكت شويه وتكمل بشويه خجل اتمني حضرتك تفهمني 

زيدان بتفهم:  تمام اتفضلي كنتي محتاجه مني ايه 

ندىٰ تتكلم بحديه:  انا سمعت حضرتك انك محتاج شريك في الكافيه وبصراحه شفتها. فرصه كويسه كموقع وتكمل بتنهيده وكحلم حلمت اعمله في يوم من الايام 


زيدان بتركيز:  وايه يخليني اضمن ان المكان هيتحسن مش هيضيع في ايدك خصوصا ان انا عايز شريك عشان اركز مع شركتي يعني محتاج حد أمين ويعرف يمسك المكان صح  ويطوره 


ندىٰ بهدوء:  الضامن هو الله وكون  بالنسبه ليا مش مجرد كافيه لتقديم مشروبات وبس لا بالنسبه ليا عايزه مكان يبقى مكان راحه العميل اللي يجي وسرحت ويبقى الورد الجورى على جنب الكافيه يريح العين ورف الكتب اللي مليان حكايات تخلي الناس يعدي ساعات من غير اي احساس بيه 


زيدان بابتسامة:  اعتقد عندك احلام كتير بس احب اسألك سؤال ايه رائيك في جمله الزبون مبيغلطتش  عامة بقت منتشره في كافيهات عشان الزبون ميعملش شوشره 


ندىٰ تاخذ نفس وتخرجه بهدوء:  محبش ابقى كلاشيه في الكلام بس انا هقف مع الحق ومهما كان غلط اللي بيشتغل فى الكافيه محدش ليه حق التطاول عليه حتي بنظره مش بكلمه  وتكمل  الموظف هنا لما يحس ان ليه حق بيتجاب وانه مش مزلول هيشتغل بحب وهيخلي باله اكتر  من نفسه لانه تلقائية هيحس ان المكان مكانه ولازم يبقى احسن 


زيدان بابتسامة:  تمام يا انسه  احنا كلمنا كل ده ومعرفتش اسمك 

ويمد يده انا زيدان 

ندىٰ باحراج:  تمد تليفونها بدل يدها. وتقول وانا ندىٰ السيوفي متاسفه مش بسلم 

زيدان:  ولا يهم حضرتك بكرا اتكني اقابل حضرتك الساعه 9 نتكلم عن النسبه والمبلغ والاوراق المطلوبه 


ندىٰ وهي تقف ويقف زيدان لها:  عموما اتشرفت بالتعامل مع حضرتك 

زيدان؛:  الشرف ليا اكيد واتمني الالتزام بالمواعيد 

ندىٰ:  ان شاءلله بعد اذنك 

وتذهب 

زيدان في نفسه: والله لربيك يا هيثم الكلب اما اشوفك 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

" خلي بالك من كل. اللي بيحصل انا قولتلك اهو 

مش عايز غلطه تاني 

* يا باشا هو كان حريص اوي وهو بيدور علي شريك في الكافيه عشان يركز للشركه 

" انا قولتلك مليش فيه حرص انت دلوقتي علي نفسك ونلعب براحه لحد ما نخلص منه 

* حاضر يا باشا اي أوامر تاني

"لا روح انتى دلوقتي 

وبعدهالك يا  ابن منصور  

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ 

سلمىٰ بملل:  ندىٰ انا هنزل اتمشى تيجي معايا 

ندىٰ:  معلش يا سوسو بجد مشغوله اووي روحي لوحدك معلش 

سلمىٰ وهي تدخل غرفتها:  خلاص خليكي وانا هتمشى على النيل وارجع الجو ملل موت 

ندىٰ وهي تدخل ورائها:  مالك بقالك اسبوعين كده مش طايقه ظلك حتى 

سلمىٰ بتهرب:  يعنى هكون مالي الجو حر وانا فرهوده لوحدي 

ندىٰ وهي تجلس على السرير وتضيق عنيها:  عليا برضوا بس انا هسيبك دلوقتي ولينا كلام بعدين 

سلمىٰ وهي تلف خمارها اللبيج على فستان زيتي:  خلصانه يا باشا تحبي اجيب حاجه وانا جايه 

ندىٰ بلطافه لاختها:  احبك مرتاحه وده اهم حاجه 

سلمىٰ تحضنها وتمشي 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

هيثم وهو بيجري _ يبني كنت بهزر والله  ويكمل بصوت انوثي انت بقيت متوحش خالص  وده ميصحش خالص 


زيدان بيجري وراه بالحزام: انت محتاج تتربى انت تخلي شكلي زباله كده يا معفن لا وكمان مهتميه بالكافيه وحسيت انها تؤتمن تيجي انت تبوظ شكلي تعالي هنا بقولك 


هيثم وهو فوق الانتريه وبياخد نفسه :   يعم اتهد بقى نفسى بيروح 

زيدان ضربه بالحزام:  ده انا هطلع روحك للي خلقك يا هيثم الكلب 


هيثم بوجع ويجري نحيه باب الشقه:يعم يولع شكلك انت حمار في ضربك يا جدع وقفل الباب بسرعه لما شاف الفاظه بتترمي عليه 

هيثم من ورا الباب: مجتش فيا مجتش فيا 


زيدان بغضب وصوت عالي:ربنا يوقعك في حاجه انت مش قدها يا بعيد 

يروح زيدان للنادي بعد ما يجهز 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

حوريه بغضب:يعني ايه بنت المركوب دي تاخد ورثها لا وكمان ليها اخت

امين جوزها: حوريه لمي يومك عشان مش ناقص وش حريم انا عايز اتخمد ورايا شغل الصبح 


حوريه بغيظ:شوف الراجل مهملني ازاي وانا باكل حالي من الغيظ 


امين بفقدان صبر : انا لو سكت علي اللي حصل زمان فكنتش متنش دماغي وقولت عيله في بعض لاكن عند حق ايتام فلا يا حوريه وانا وانتي عارفين ان حقهم خمس اضعاف اللي خدوه بس هم مسالوش عن حاجه فلمي يوم احسن

 

حوريه بغيظ وتلوي شفايفها:وانا عملت ايه زمان امها كانت طمعانه وانا كنت لازم احافظ علي شقى ابوي واخوي بس اخوي طلع غبي ومشي وراها 


امين وهو يخرج من الغرفه:انا سايبلك القوضى خالص اولعي بيها بسم عقلك ده 


حوريه بغضب: ماشي يا امين ماشي ما هو برضوا مش هسيبهم ولاد صفاء كده بالساهل 


♡♡♡♡♡♡♡

مالك يا سلمىٰ ايه مضايقك كده اوعى الدكتور لسه بيضايقك 

سلمىٰ بضيق:لسه يا ساره وبجد تعبت من كتر ما بصده وهو بارد يا ناس 

ساره بتفكير:مش قولتي ليكي ابن عم متكلميه ويخلصلك من الوضع ده 

سلمىٰ بسرعه:اكلم مين انتي بتهزري وبتاع ايه اكلمه وانا معرفهوش اصلا يعتبر فكك وربنا يخلصني من دكتور سليم  قريب 


سليم بخبث_ انتي عارفه تخلصي مني ازاى اسمعي الكلام وانتي ترتاحي وتاخدي امتيازك وبمرتبه الشرف كمان وانتي في مكانك 


_ وانت الصادق هتاخد عزاك وانت واقف 

______________

يتبع... 

ها نحن نعيش دروي لا نعلم لا باب لكنها دروبنا وحدنا ♡

رواية خفايا الدروب الفصل الرابع 4 من هنا

رواية خفايا الدروب كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات