رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم ٱية عيد
رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13
#ليان_الزعيم
البارت 13
اسر بنبرة مخيفة : قصدك ابن تامر
تولين خافت واترعبت، وكمال واقف بعيد مصدوم
تولين برعب :ا ا انت ب بتقول ا ايه؟!
اسر بنظرة مخيفة :قصدي؟! هعرفك قصدي دلوقتي
مسكها من دراعها بقوة وطلع بيها خارج القصر
رماها علي الارض وبص لحارسه
اسر بحدة :ارميها في المخزن، وبعدين تجيب المحروس
الحارس :اومرك يا اسر بيه
الحارس بيمسك تولين
تولين بدموع وخوف :لا يا اسر، ولله انا مليش دعوة تامر هو السبب انا مليش دعوة
اسر مردش عليها، والحارس اخدها علي المخزن
وبعدين وقفت عربية قدام القصر، ونزل حازم وميار
ميار جريت علي اسر وحضنته :وحشتني يا اسر اوي
اسر بادلها الحضن :اسف عشان رأسك
ميار بهزار :لا عادي، دا حتي حازم بقي بيهتم بيا اوي
اسر بابتسامة :اه قولي كدا بقي، لزقتيه جمبك
حازم :لزقت مين؟! دي واكلة حقي
ميار بتضر*به في كتفه
ميار بحدة :حازم
حازم بصلها بأبتسامة :عيون حازم
بيدخلو جوا القصر
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
داخل القصر بتدخل ميار، وسميرة بتبقي مصدومة
سميرة بصدمة :بسم الله الرحمن الرحيم، ه هو انا بحلم ولادا بجد
ميار قربت منها بضحك ومسكت ايدها : لا حقيقة يا تيتة
سميرة بتبعد ايدها بسرعة وخوف :يلهوي انتوا بتلمسونا كمان
الكل ضحك
اميرة بضحك :هما مين دول؟!
سميرة بخوف :اللهم احفظنا
اسر بيحكي لجدته كل حاجة
سميرة بدموع :يعني افتكرتوا تقولولي دلوقتي، دا انا كنت خايفة علي ميار وزعلت عليها اوي
ميار بضحك :ما عشان اشوف غلاوتي عندك بقي
سميرة ضر*بتها علي كتفها :بس يا بكاشة
اسر لاحظ ان كمال مش موجود، وبص لحازم وحازم فهمه علطول وحازم راح اوضة كمال
اسر قرب من ليان وحضنها
سميرة :طب هي ليان حامل بجد؟!
اسر بابتسامة خبيثة : لا.... بس قريب هتشيل ولي العهد
ليان بتتكسف
اسر :بحبك يا احلي حاجة في حياتي
ليان ابتسمت بخجل وسكتت
جه حازم ومعاه كمال، كمال جري علي اسر
كمال بدموع :سامحني يا بني ولله هما ال ضحكوا عليا
اسر بنظرة مخيفة :ضحكوا عليك؟! ليه عيل صغير
سميرة بدموع :انا كنت فاكرة انك اتغيرت لكن انت زي ما انت
كمال سكت باحراج وخوف
اسر بحدة :طول حياتك اناني، ومعاك الفلوس بس برضوا بتجري ورا الجنيه
اميرة :عمرك ما عاملتنا كويس، رغم ان احنا كنا احن ناس عليك
ميار بحزن :فادتك بأيه الفلوس؟! ما هي بتروح وتيجي
ليان بدموع :ضيعتني بسبب طمعك
كمال :س سامحوني، ا انا اسف
اسر بحدة : يا ترا اعمل فيك ايه بقي؟!
كمال بصله بخوف
سميرة بدموع :لا يا اسر دا مهما كان ابوك
اميرة بحدة : اسر مش هيأ"ذيك بس تمشي من هنا ومنشوفش وشك
كمال بسرعة :ماشي، ا انا هطلع من هنا ومش هتشوفوني تاني
وبيخرج بسرعة من القصر
ميار بصدمة : دا حتي محاولش انه يندم علي اغلا"طه شوية
اميرة :ال فيه طبع عمره ما بيغيروا
كل دا وسميرة بتعيط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند تامر
كان قاعد ومتبهدل وعاصم قاعد جمبه
فجاة الباب بيتفتح، وبيدخل حازم ووراه رجالة اسر وماسكين تولين
رمي تولين علي الارض ال جريت علي تامر بدموع وخوف
تامر بعصبية :طلعونيييي من هنا، انا عملت ايه
حازم ببرود :وطي صوتك
عاصم بغضب :انا مش هسكت وهدفعكم كلكم التمن
تولين بدموع وخوف :عرفوا كل حاجة يا اتامر
تامر بتوتر :عرفوا ايه؟!
تولين بخوف :ع عرفوا ك كل حاجة، ا انك م مش ابن كمال.... وعرفوا ال في بطني ابن مين
تامر وعاصم اتصدموا
عاصم بعصبية :حتة خطة صغيرة مقدرتوش تعملوها
حازم ببرود :تقدروا بقي تونسوا بعض
وخرج هو والرجالة وقفلوا الباب
تامر جري علي الباب بسرعة بس ملحقش يهرب
تولين بدموع :هنعمل ايه
تامر قرب منها بغضب وهوب ضر*بها ك"ف قوي علي وشها
تولين بصدمة :بتضربني يا تامر؟!
(لا دا كان بيمسي عليكي 🙂)
تامر بغضب :اكيد بسببك، يمكن شكوا فيكي لما وقعتي ميار، انتي ال غب"يه ومبتفهميش
تولين بعصبية ودموع :انا ، وانا مالي انت السبب انت ال كنت بتغير من اسر وعايزنا نلعب عليه.... بس هو ال علم عليك
تامر مسك شعرها بقوة وبغضب :اخر"سييييي، متتكلميش معايا كدا انا احسن منه.... انتي السبب ما انتي ال ماشية ورا كي"د الحر"يم بتاعك علطول
تولين بأ" لم :ااااه ابعد عني، شعريييي
عاصم بغضب : بس، اسكتووووا بقي.... انتوا مبتزهقوش
تامر بص لتولين بغضب :اعملي حسابك انا اول ما اطلع من هنا هخلص عليكي
تولين بصدمة :دا انا حامل في ابنك يا تامر
تامر بعصبية :ميهمنيش، كل ال يهمني اني اخلص منك
تولين بتقع في الارض وهي بتبكي بصدمة وخوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
في اوضة اسر وليان
اسر كان قاعد علي الكنبة بيفكر، ليان بتقرب منه وبتقعد علي رجله
ليان :مالك؟!
اسر بصلها بابتسامة :مفيش
ليان : بس انا حاسة انك مضايق
اسر : احيانا بقول لنفسي لو مظهرتيش في حياتي كنت عملت ايه، كنت عشت ازاي.... مش قادر انسي نظرتك ليا في اول يوم شوفتك فيه عينيكي خلتني احس بحاجة غريبة.... ليان انا بعشقك
ليان بابتسامة : وانا بحبك
اسر حضنها
وبعدين بعد وبصلها : طب ايه
ليان باستغراب : ايه؟!
اسر بابتسامة خبيثة : مش ناوية بقي علي ولي العهد
بيان اتكسفت وكانت هتقوم بسرعة، بس اسر شدها وقربها منه اكتر
اسر بخبث :مش النهاردة
وشالها وحطها علي السرير
ليان بتوتر : طب خليها وقت تاني انا تعبانة
اسر دفن وشه في رقب*تها وطبع علامات ملكي"ته
ليان بتوهان :ا اسر
اسر بعد وبصلها :قلب اسر
ليان بارتباك :ا انا مش عارفة
اسر مسك ايدها :ثقي فيا
وبعدين مسك وشها بايده وقرب منها وطبع قب*لة قوية علي شفا*يفها
واسر بدا يزيل ملابسها ببطيء وووووووو
(استغفر الله العظيم🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
صحي اسر وكان عا*ري الصد*ر، وليان في حضنه ومتغطية
اسر قرب وبا*س رأسها
ليان فتحت عينها
اسر بابتسامة :صباح الخير
ليان :صباح النور
اسر بحب : بعشقك
ليان ابتسمتله بحب :وانا كمان
اسر :قد ايه
ليان فكرت :اممم قد العالم دا كله
اسر بضحك :بجد
ليان بحب :انا مليش غيرك يا اسر، فا اكيد هحبك انت
اسر قرب وبا*س جبينها :وانا بحبك يا قلب اسر
ليان بصتله: مش هتسيبني، صح؟!
اسر :وقتها اكون بسيب روحي
ليان حضنته.... واسر بادلها الحضن
ليان حاولت تبعد بس اسر ماسك فيها
ليان :اسرررر
اسر بابتسامة وهو حاضنها :امممم
ليان :عايزة اخد شاور
اسر قرب منها اكتر :بس انا لسة مشبعتش
ليان :وانت من امتا بتشبع
اسر بخبث : يبقي اعمل ال عايزه
وقرب منها ووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
الكل كان متجمع علي السفرة ومبسوط
نزل اسر وهو ماسك ايد ليان
وقعدوا علي السفرة
اميرة بابتسامة :صباح الخير
ليان :صباح النور
ميار :يا جماعة انا عايزة اطلع رحلة بقي
حازم وهو بياكل :حاضر يا حبيبتي بعد ما تولدي
ميار بعند :لا مليش دعوة انا عايزة اطلع رحلة
اسر لحازم :ربنا يعينك عليها
ليان بطفوليه :بصراحة انا كمان نفسي اروح رحلة
اسر بابتسامة :عيوني، اطلبي ال عايزاه وهيتنفذ
ميار نغ"زت حازم :اتعلم شوية
حازم بضحك :حاضر هبقي اخلي اسر يديني كورسات في الرومانسية
سميرة ضحكت عليهم
والكل بدا ياكل وهو مبسوط ومرتاح
............. بعد مدة الكل خلص اكله واسر وحازم قاموا وخرجوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المخزن
الباب اتفتح
وتامر وعاصم وتولين قاموا بسرعة وخوف
دخل اسر وحازم ووراه الرجالة
جريت عليه تولين : و والنبي يا اسر سامحني، ا انا حامل.... كله بسبب تامر انا مليش دعوة هما السبب سيبني ارجوك انا معملتش حاجة
اسر بحدة :وميار ال وقعتيها
تولين بخوف وكد"ب : ل لا م مش انا د دا كمال، ه هو ال عمل كدا في بنته
اسر ز" قها بقوة ووقعت علي الارض
اسر نزل لمستواها وبحدة :مش هبلة زيك ال تضحك عليا، وتقرب من اهل بيتي وتأذيهم
تولين : س سامحني يا اسر
اسر بغضب :اسمي ميتنطقش تاني علي لسانك
تولين بتتخض وتخاف منه
اسر بيبص بنظرة مخيفة علي تامر وبيقوم وبيقرب منه
اسر بسخرة :انما انت بقي يا ابن ابويا، هعلمك الاد*ب كويس اوي
تامر بعصبية وخوف : ا انا معملتش حاجة، متنساش اني اخوك
حازم ضحك : دا انت صدقت الكدبة ولا ايه
اسر ابتسم بش"ر : بس انت طلعت مش اخويا
تامر بتوتر :م متنساش انك كاتبلي شركة من الشركات
اسر بابتسامة خبيثة :ليه هو انا عبي"ط عشان اكتبلك ممتلكاتي
تامر اتصدم
اسر :دي كانت لعبة عشان اعرف ماضيك من غير ما تحس
اسر بص لعاصم بطرف عنيه، وبعدين قرب منه
اسر بحدة :انما انت بقي، معرفش ايه علاقاتك بيا لان عمري ما كان عندي اعداء اغب"ياء كدا
عاصم بكر"ه : عشان بكر"هك يا اسر، انت واخد مني السوء وانا حالي اتبهدل من وقت ما انت دخلت عالم التجارة
اسر بسخرية :غيور يعني
عاصم بيتجنن وبيطلع مس*دس كان مخبيه في جيبه الخلفي
ورفعه علي اسر، وضر*ب رصا*صة عليه ووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووووب،
رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر 14 والأخير من هنا