📁 أحدث الفصول

رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7

#ليان_الزعيم

البارت 7

ليان :يعني ايه؟!


اسر ببرود : يعني مبقتيش تملي عيني


ليان حطت ايدها علي وسط*ها وبتحاول تمنع دموعها واتكلمت بقوة :يعني كدا؟!ماشي، براحتك بس اياك تيجي في يوم وتقولي عايزك


ولفت واتجهت للحمام، واسر فضل باصص عليها  بهدوء لحد ما اختفت من قدامه بسكان سامع صوت عياطها المكتوم.... وبعديمن

واتجه للبلكونة


اسر مسك تلفونه واتصل بحازم


حازم :ايوا يا اسر


اسر :كنت عايزك تجيلي معلومات عن حاجة كدا


حازم :اي هي الحاجة دي؟!


اسر حكاله علي ال حصل بينه وبين تولين


حازم بصدمة :ايه؟! انت عملت كدا فعلا


اسر بضيق :قولتلك مش فاكر حاجة، وانت لازم تعرف ايه ال حصل في الليلة دي


حازم :يعني انت متاكد انك مش فاكر حاجة


اسر :ايوا، انا شاكك في البنت دي اصلا، انا مشربتش غير كوباية عصير.... اكيد كان فيها حاجة


حازم :طب كان في حد هناك؟!


اسر :مكانش في ناس كتيرة، بس الجرسون كان موجود وقتها


حازم :تمام انا هحاول اجيبه واخليه يقول ايه ال حصل


اسر : وانا مستنيك

وقفل معاه


دخل اسر ولقي ليان نامة علي السرير ومغطية جس*مها كله حتي وشها


اتجه للسرير واستلقي عليه ونام


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح في الصالة


الخدم كانو بيحطوا الفطار علي السفرة

فجاة دخلت ميار وحازم من الباب، وراحت لمامتها


ميار حضنت اميرة : وحشتيني يا ماما


اميرة بابتسامة : ايه اخبار البيبي

ميار :كويس اوي


كمال باستغراب :بيبي؟! انتي حامل ياميار


ميار سكتت بضيق


حازم :ايوا ياعمي ميار حامل

كمال كان هيقرب من ميار ويحضنها، بس ميار راحت وقفت بسرعة ورا حازم

وكمال بصلها وبعد بضيق


نزل اسر وليان وراه وباين علي وشهم الضيق


الكل قعد في مكانه علي السفرة


تولين عرفت ان العلاقة بين اسر وليان بدات تنهار

تولين لاسر : اسر فيه عشا عمل النهارة  وممكن نتاخر برا


اسر بصلها ومردش

وليان بصتلها بغيرة


.......... بعد مدة، الكل انهي طعامه

واسر قام وقامت وراه تولين، وليان قامت بسرعة وراه


وتامر قاعد مبتسم بخبث


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


خارج القصر اسر ركب العربية، وهوب ركبت ليان علطول جمبه

اسر بصلها وكان هيتكلم بس تولين خبطت علي زجاج العربية


تولين :ممكن توصلني معاك الشركة يا اسر

ليان بعصبية : وانتي تركبي معاه ليه، ما تاخدي تاكسي


اسر بصلها بحدة :من الاحسن انك تسكتي خالص

ورجع بص لتولين :اركبي


تولين ابتسمت وركبت معاهم في الخلف

وليان لفت وشها الناحية التانية ومضايقة


اسر وصل ليان الجامعة، واتجه للشركة هو وتولين


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الجامعة

ليان كانت قاعدة في المحاضرة تايهة وزعلانة

نور بصتلها :مالك؟!


ليان ركزت لها :ها، لا مفيش


نور :عليا انا برضوا، يلا قولي فيه ايه


ليان بصتلها شوية..... وبعدين قالتلها علي الحكاية بس قالت انها حكاية واحدة صحبتها


نور : يعني هو دا ال مزعلك

ليان بحزن :اه هي صعبانة عليا


نور بابتسامة ثقة :طب ما انا عندي الحل


ليان بصتلها بلهفة :ايه هو؟!

نور :الاغر"اء


ليان بعدم فهم :ازاي؟!

نور وطت صوتها :يعني تخليه يبقي عايزها، لكن هي متناولوش ال عايزه


ليان بصتلها بذهول :يعني....


نور بابتسامة : يعني تخليه هو ال يجري وراها بس هي تلففه حوالين نفسه


ليان بتفكر وبتعجبها الفكرة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الشركة


اسر كان في اجتماع وتولين

معاه

جه حازم ونادا عليه

واسر طلع ليه


اسر :ايه؟!


حازم : الجرسون ال انت قولت عليه اختفي


اسر برفعة حاجب :يعني ايه اختفي


حازم :يعني مش لاقي ليه طريق، انا روحت سالت علي الجرسون في الليلة اياها.... قوليلي انه استقال ومشي من المكان وهما ميعرفوش هو عايش فين بس اسمه جمال


اسر : اقلب عليه الدنيا، الواد ذا لازم يبقي تحت ايدي.... انا كدا شكيت اكتر


حازم :متقلقش  انا شوفت وشه في الكاميرات وخليت الرجالة يدورا عليه


كل دا وتولين كانت واقفة بعيد شوية وسمعتهم وخافت

مشيت وراحت مكتبها


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


دخلت تولين مكتبها

واتصلت علي تامر

تولين بخوف حكتله علي ال سمعته :ا انا خايفة يا تامر


تامر :متقلقيش انا خبيته في مكان محدش يقدر يوصله


تولين :ب بس هو شاكك فيا


تامر بثقة :ما يشك وفيها ايه يعني، ما دا طبيعي


تولين بتوتر :بس لو عرف احنا مش هنعرف نطلع من تحت ايده


تامر بعصبية :ما قولتلك خلاص بقي


تولين :طب انا اسفة، بس انا متوترة اوي.... دا اول واحد يخليني اخاف


تامر : مش هيعرف حاجة، خليكي انتي بس ماشية علي الخطة


تولين :تمام

وقفلت معاه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند ليان رجعت القصر وشافت اميرة

قربت منها وبابتسامة : عاملة ايه؟!


اميرة بصتلها  ورجعت بصت في المجلة : كويسة


ليان قعدت جمبها وطلعت شكولاته من شنطتها :اتفضلي


اميرة بصتلها تاني واتنهدت واخدت منها الشوكولاتة


ليان فرحت : معني اني ادي لحد شكولاته كدا يبقي انا بحبه اوي


اميرة ابتسمت


ليان قربت وحضنتها :متزعليش مني ياماما


اميرة بذهول :اول مرة تقوليلي ماما


ليان بصتلها : عشان انا كنت فاكرة انك مش بتحبيني اوي وهتعملي زي الحموات القرشانة بقي وكدا


اميرة ضحكت : جبتي الكلام دا منين


ليان بهزار :ضحكت يبقي قلبها مال والفرق ما بينا اتشال


اميرة ضحكت اكتر : محدش قالي الكلام دا قبل كدا


ليان بابتسامة طفولية :يبقي انا مميزة بقي


اميرة ابتسمت :طبعا

ليان حضنتها تاني واميرة بادلتها الحضن

جت ميار وشافتهم

ميار بقي بتحضنوا بعض من غيري

وجريت عليهم وحضنتهم هما الاتنين


اميرة :يابنتي انتي حامل اتهدي شوية


ميار بهزار :ما انا لسة صغننة يا مامااااا


ليان بضحك :ياخوفي لا يطلع ابنها نسخة منها


الكل ضحك وقعدوا يهزروا ويضحكوا كتير


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


بليل


جه اسر ودخل وقلع جاكت بدلته وتني كم القمي"ص الاوضة وقعد علي الكرسي بتعب وحط ايده علي راسه


ليان طلعت من الحمام وهي لابسة بيجامة قطعتين شو"رت

وبدي قصير بحما*لات  

شافت اسر وعملت نفسها مش شايفاه اصلا ولا مهتمية بيه قربت منه وهو باصصلها وقربت وميلت عليه واخدت ريموت التلفزون ال علي الكرسي، واسر قاعد بيبلع ريقة


ليان راحت وقعدت علي الكنبة ال قدام التلفزيون وهي باصة لاسر بطرف عنيها


اسر اتوتر وقام دخل الحمام بسرعة

وليان ابتسمت وعرفت انها لسة بتأثر عليه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في بيت ميار وحازم 


حازم كان قاعد علي السرير وماسك التلفون

وميار قاعدة جمبه بتتفرج علي التلفزيون

فجاه ميار بدات تعيط، حازم قام واتخض عليها


حازم بقلق :ايه يا حبيبتي... دا وقت الولادة ولا ايه؟!


ميار بعصبية ودموع :ولادة ايه بس دا انا لسة مكملتش شهرين علي بعض


حازم :امال فيه ايه

ميار لسة بتعيط

حازم بقلق :طب قوليلي فيكي ايه بس


ميار بدموع :ا اصل، اصل....


حازم وهو مش قادر يستحمل :اصل اييييه


ميار بانهيار :اصل البطل ز"عق للبطلة في الفيلم


حازم بصلها كدا :مين؟!


ميار بدموع :البطل يا حازم


حازم وهو مبلم ليها:ها

ميار :مالك يا حازم؟!

حازم من غير ما يتكلم قام وخرج من الاوضة


ميار : حازم، ياحاااازم تعالي نشوف البطل هيعمل ايه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة ليان واسر


اسر طلع من الحمام وهو لابس بنطلون بس 


وليان كانت لسة قاعدة علي الكنبة اول ما شافته قامت وقربت منه بثقة وحركت ايدها  بحنية علي عضلاته


واسر بلع ريقه ومش مبين

ليان مسكت ايده وشدته وقعدته علي الكرسي، وعقدت علي رجله

وبقت تحرك ايدها علي صد"ره بدلع

وقربت وشها من وشه، والمسافة بقت شبه معدومة 

اسر مقدرش يستحمل و لف ايده حوالين خصر*ها


وليان فهمت انه داب خلاص

قامت مرة واحدة وبعدت عنه

ليان بغرور :معنديش رغبة

ومشيت من قامه واتجهت للسرير

واسر مصدوم من حركتها، وعرف انها بتنتقم منه.... قام واتجه عندها بسرعة


مسكها من دراعها

اسر بحدة : انتي بتلعبي عليا


ليان ببراءة :انا، انا لعبت عليك، امتا؟!


اسر : متمثليش


ليان قربت وحطت ايدها علي كتفه وبدلع :يعني هو حرام اني اقرب من جوزي


اسر مقدرش يستحمل وشدها من خصر*ها بقوة وطبع قب*لة قوية علي شفا*يفها

وبعدين بعد عنها لما حس انها بحاجة الهواء

ليان بعدت عنه بسرعة وجريت علي الحمام


اسر قعد علي السرير وهو مش قادر يتحكم في نفسه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


بعد اسبوع ليان واسر الكلام بينهم قليل، وتامر وتولين ال بيخطتوا كل شوية خطة شكل، وكمال ال بيحاول يرجع لاميرة، وحمل ميار ووحمها مع حازم ال هيتجنن، وحازم لسة مقدرش يوصل للجرسون


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في صباح يوم جديد


والعيلة متجمعة في الصالة ما عدا اسر ال في مكتبه وتولين معاه جوا 


حازم دخل هو وميار ال زعلانة


اميرة بقلق :مالك يا ميار؟!


ليان :انت زعلتها يا حازم


حازم بعصبية :ولله ما جيت جمبها دي فقعتلي دماغي


سميرة :ليه عملت ايه يعني


حازم بجنون:الهانم كل يوم تعيط وتقولي انا جعانة، البطل طلق البطلة انت شكلك هتطلقني انا كمان، انا عايزة خيار مخلل ومانجا، انا عايزة اشم ريحتك، وكل شوية بقي طلقني انت مش مهتم بيا ولا بتجيبلي ايس كريم


الكل ضحك بهستيرية


ليان بضحك :ولله انت صعبت عليا


اميرة بضحك : معلش ياحازم دي هرمونات


ميار بزعل :يعني هو انا كدا غلطت؟!


اميرة :لا ياحبيبتي، بس يستحسن تقعدي معانا هنا زطول فترة حملك


ميار حضنتها :وانا موافقة


حازم بصلها :هو ايه ال موافقة، احنا لينا بيت علي فكرة


سميرة بضحك:خلاص يا حازم عيشوا معانا هنا لحد ما ميار  تولد بالسلامة


حازم واقف وقعد معاهم وبداو يتكلمو ويهزروا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في مكتب اسر


اسر بغضب : يعني ايه؟!


تولين بدموع : يعني انا حامل يا اسر ومنك انت


اسر اتصدم واتكلم بغضب :................

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووب نكمل بكرا بقي

سلاموووووز

وشكرا لتعليقاتكم يا قمرات😘👐

رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 من هنا

رواية ليان الزعيم الجزء الثاني 2 كامل من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات