📁 أحدث الفصول

رواية ليان الزعيم الفصل السابع 7 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل السابع 7 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل السابع 7 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل السابع 7

#ليان_الزعيم

البارت 7

حازم سايق العربية ومبتسم، وميار لافة وشها الناحية التانية ومكسوفة

ميار بكسوف:احم..... ابيه حازم م ممكن متقولش حاجة لابيه اسر

حازم :حاضر بس بشرط

ميار بصتله :ايه هو؟

حازم بصلها وابتسم :بلاش ابيه دي عشان بتجبلي حموضة

ميار مقدرتش تمنع ضحكتها : ههه حاضر

حازم سرح فيها

ميار بخضة : حازم خلي بالك

حازم بص للطريق وكان فيه شاحنه قدامهم، بس هو قد يتفداها بسرعة

حازم :اسف مكنتش واخد بالي..... كنت مركز في حاجة اهم


ميار بكسوف : طب ركز بقي علي الطريق

حازم :احم طب ممكن اطلب طلب

ميار :اتفضل

حازم :ممكن نتقابل بليل، انا عازمك علي العشا

ميار بابتسامة :اممم.... موافقة

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ 

في القصر  وتحديدا في اوضة اسر

خرجت ليان من الحمام لابسة بلوزة وبنطلون اوفر سايس

وشعرها مبلول....... خرجت وهي محروجة انها تواجه اسر

ووقفت قدام المراية تنشف شعرها

واسر كان قاعد علي الانتريه وماسك الابتوب

ليان باحراج : ا ع علي فكرة انا ال عملته ا امبارح دا مكنش ب بقصدي ا انا كنت يعتبر  فاقدة الوعي. 


اسر كان مركز في الابتوب:اممم


ليان والدموع في عنيها:اسفة..... اكيد منظركم قدام الناس كان وحش بسببي


اسر بصلها وقام وقف وهو حاطط ايه في جيبه : مش ذنبك، في حد حطلك حاجة في العصير، وحصل ال حصل خلاص


ليان وهي بتمسح دموعها بكف ايدها : ب بس اكيد عيلتك ا اتضايقت


اسر وهو متجه للبلكونة : انا هتصرف معاهم


ليان وهي منزلة راسها في الارض : ا اسر


اسر وقف وبصلها  :نعم


(الواد بيحب يسمع اسمه منها 🙂)


ليان والدموع في عنيها : ا انت..... انت اتجوزتني ليه


اسر  سكت

ليان بصتله : رد عليا


اسر لفه وشه الناحية التانية وببرود: خلصي عشان ننزل


ليان راحت عنده  وبعند : بس انا عايزة اعرف


اسر بحدة : بعدين


ليان خافت منه بس حاولت تظهر عكس كدا : لا مش همشي الا لما تقولي


اسر صرخ فيها : قووولت بعديين 


ليان خافت ورجعت لورا ودموعها بدات تنزل وجريت علي الحمام


اسر اتنهد وقعد علي السرير، وبدا يفكر في حاجة وهو مضايق


.......... بعد مدة

خرجت ليان من الحمام وعنيها كانت حمرا ومنزلة وشها في الارض

اسر ببرود قام :ورايا

مشيت وراه وطلعو برا الاوضة

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

تحت في الصالة

الكل قاعد علي السفرة مستنين اسر ينزل

وبالفعل اسر نازل علي السلم ووراه ليان

اسر قعد علي الكرسي بتاعه:صباح الخير

الكل :صباح الخير

وليان قاعدة وساكته، واميرة مش طايقة وجودها


اميرة بضيق :احنا مش هنتكلم بقي علي ال حصل امبارح


ليان اتحرجت

اسر بجدية : بعدين

اميرة قامت بغصب : لا بقي كل حاجة بعدين بعدين انا زهقت، مش كل مرة هتدافع عنها وتسكت كدا، انا زهقت من البنت دي ومش راضية عن وجودها وسطينا.... دي احرجتنا امبارح، وانا مش قادرة احط عيني في عين حد


ليان بدموع وهي محروجة: انا اسفة

و قامت جريت علي فوق


اسر قام وقف بغضب : هو فيه ايه بقي،انتوا ما بتصدقوا مكنتش في وعيها افهموا بقي دي لعبة 


كريمة : لعبة، لعبة ايه دي.... دي اكيد البنت دي عملت كدا عشان تفضحنا مش اكتر


اسر بصلها بحدة :متخلنيش اعرفك الفضيحة بتبقي ازاي


كريمة بتوتر سكتت

قامت سيا بعصبية  : لا بقي  مامي مغلطتش، البن....


قاطعها اسر بنظرة مخيفة :ها كملي


سيا بخوف منه :ا ل لا ولا ح حاجة


اميرة بغضب : بس انا مش متقبلة البنت دي معانا هنا


اسر  بهدوء : ممكن نتكلم شوية علي انفراد


مشي هو واميرة وراحوا الجنينة اميرة قعدت علي الكرسي 


اسر : ماما انا عارف انك مضايقة اني اتجوزت بسرعة، وانك مكنتيش متخيلة اني اتجوز ليان، بس انا كمان كنت مجبور علي كدا


اميرة باستغراب:مجبور، مجبور ازاي يعني


اسر حكالها حاجة وهي اتصدمت....


في الوقت دا سيا كانت واقفة بعيد واتصدمت، وبعدين ابتسمت بشر : الحكاية شكلها كدا هتحلو


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

فوق عند ليان

كانت قاعدة علي السرير وبتبكي وضامة رجليها ليها

دخل اسر الاضة  ووقف قدامها


ليان بدموع : ا انا مكنتش ا اقصد ا انا اسفة


اسر قرب منها واخدها في حضنه وهي اترمت في حضنه وقعدت تبكي

وبعد مدة بدات تهدا بس لسة في دموع علي وشها

طلع من جيبه شوكولاته

ليان اول ما شافت الشكولاته نسيت اصلا هي كانت بتعيط ليه وقامت واخدتها منه وهي بتضحك

ليان بضحك : الله انتي جبتلي شوكولاااتة


(همها علي بطنها بقي 🙂)


اسر ابتسم عليها وبعدين اتكلم : انتي كنتي عايزة مني طلب


ليان بصتله باستغراب : ايه هو؟!


اسر :تروحي المدرسة

ليان بصدمة : ا انت عرفت ازاي

اسر : انتي ال طلبتي مني امبارح

ليان بسرعة :يعني انت موافق

اسر  ابتسم بخبث:اممم بس بشرط

ليان بعفوية : اشرط ال انت عايزه انا موافقة

اسر ابتسم اكتر :يعني موافقة

ليان بطفولية :اه... .. ايه هو بقي؟


اسر بخبث : اصل تيتة عايزة وريث العيلة


ليان بصدمة : ا ايه..... ااااااااا     وجريت من قداموا

ليان بصوت عالي :لا خلااص مش عايزة اروح المدرسة


اسر قام وقف وقرب منها بخبث  :اهدي بس


ليان عيطت : لا خلاص مش عايزة اروح


اسر ضحك عليها وبعد وقعد علي السرير : خلاص خلاص انا بهزر اصلا  متعيطيش


ليان اتغاظت : تصدق انك مستفز     وبعدين سكتت لما شافت ضحكته، اول مرة تشوفه بيضحك

ليان وهي سرحانة فيه وغمازاته : انت بتبقي عسل خالث لما تضحك


( اهلا ومرحبا بكم مع الواد ابو غمازات🙂)


اسر سكت وبقي مستغرب من نفسوا دي اول مرة في حياتوا يهزر اصلا

دي لو العيلة عرفت هيغمي عليهم

 اسر :احم انا رايح الشركة

ليان :استني يعني كدا خلاص هتخليني اروح المدرسة

اسر : ايوا

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

خارج القصر

وصل حازم ومعاه ميار

ميار قبل ما تنزل

حازم: هشوفك بليل

ميار بكسوف :حاضر

حازم بابتسامة : بحبك

ميار بكسوف : شكرا    ونزلت جري من العربية


حازم بحب : اخيرا اللحظة ال كنت مستنيها

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في مكان مجهوليجلس راجل في اوائل الستينات

رجب بغضب :بقي يتقالي كدا، ولله ما هسكت

جه مساعده : هتعمل اي ياباشا

رجب : هو واثق من نفسوا زيادة عن اللزوم، بس انا هكسرلو ثقته دي

بيدخل واحد من رجالة رجب :احنا عرفنا اخبارها يا باشا.


رجب بسرعة :قول


الراجل :دي كانت عايشة في ملجأ والست المشرفة بتدور عليها وووو.....


رجب :وايه؟ انطق


الراجل : هي متحتطش في الملجأ كدا وخلاص في حد حطها وخلص علي اهلها 


رجب : مين؟!


الراجل : كمال السيوفي


رجب بصدمة :ايه كمال .... وبعدين ضحك بشر.... :ولله ووقعت يا اسر.... بقي ابوك يعمل كل دا وانا اسكت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الملجأ

رحاب قاعدة علي مكتبها وبيجيلها اتصال من مجهول


رحاب :الو


مجهول :انا عارفة انك عايزة ليان ب اي طريقة وانا هساعدك


رحاب بلهفة :بجد؟! ط طب انتي مين


مجهول : مش مهم انا مين المهم ان انا اخلص منها وانتي تاخدي ال عايزاه


رحاب : وانا جاهزة قوليلي اعمل ايه


مجهول : تعملي ال هقولك عليه دلوقتي..............


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بليل

في غرفة اسر وليان

ليان كانت قاعدة علي السرير ماسكة الموبايل ، واسر كان لسة ماجاش من الشركة

فجأة الباب اتفتح ودخل اسر وكان معاه شنطة كتيرة اوي


دخل وحط الشنط علي الكنبة وراح عند ليان


ليان بابتسامة :مساء الخير


اسر : تيتة تحت قالتلي انك ماكلتيش


ليان : لا اكلت بس هنا في الاوضة، محبتش انزل تحت ويحصل زي ال حصل الصبح


اسر قرب منها :انتي هنا واحدة من العيلة يبقي تنزلي وتقعدي معاهم


ليان : حاضر حاضر

وبعدين شافت الاكياس واتحرجت تروح تشوفها


ليان وهي باصة للاكياس ى ه هي ايه دي؟


اسر قل*ع جاكت البدلة وقعد علي الكرسي :افتحيهم


ليان جريت عليهم وفتحتهم لقيت فيهم لبس المدرسة وشنطة وكتب واقلام


ليان بفرحة :كل دا عشاني انا


اسر :امممم

ليان من فرحتها جريت عليه وحضنته :شكرا شكرااا شكراا


ليان استوعبت انها قعدت في حضنه وكانت لسة هتقوم بس اسر شدها ليه ودفن رأسه في رقبت*ها ومش قادر يبعد عنها


ليان بخوف : ا اسر


اسر طبع قب*لة عليها، وليان حست برعشة غريبة

اسر جه يقرب اكتر.... ليان بعدت عنه

ليان بتوتر : ا انا نعسانة و وعايز ا انام

اسر بصلها كتير دي اول بنت تسيطر عليه بالطريقة دي


(رغم ان هي معملتش حاجة اصلا 🙃)


اسر سابها وهي اخدت الاكياس وجريت علي اوضة الدريسنج


اسر القي راسه علي الكرسي واتنهد : انا مش عارف بيحصلي ايه لما ببقي قريب منك..... رغم ان انتي مجرد وصاية


ليان دخلت اوضة الملابس وهي بتنهج ومش عارفة تعمل ايه

مسكت قلبها وقالت بتوتر : م معقول، معقول بقيت بحس بمشاعر اتجاهه....واكملت بحزن....:بس هو مش بيحبني، انا مش عارفة اصلا لحد الان هو اتجوزني ليه


رتبت حاجتها وبعدين طلعت لقيته غير هدومة ومستلقي علي السرير

قربت من السرير واستلقت عليه واستعدت للنوم

بس فجأة حست بيه  بيحضنها من وراها وبيشدها لعنده


ليان بخوف وهي بتحاول تبعد : ا اسر ممكن تبعد شوية


اسر وهو مغمض عينيه وشدها ليه اكتر :شششش نامي


ليان سكتت واستغربنت منوا، هي مش عارفة هو بيحبها ولا بيكرها ولا ايه حكايته..... 


(هسيبكم علي نار 😁)


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


خارج القصر في حته فاضية

واقف حازم مستني ميار    بعد وقت خرجت ميار وهي بتتسحب


حازم اول ما شافها ابتسم: اخيرا اتاخرتي اوي


ميار  بضحك:معلش ولله لحد ما قدرت افلسع منهم

حازم بضحك :طب كدا العشا ضاع

ميار :ههه مش مشكلة نحلي بقي ونجيب ايس كريم


حازم مسك ايديها : احلي ايس كريم لحب عمري


ميار اتكسفت ومشيت معاه

حازم اخدها وراحوا محل ايس كريم غالي وقعدوا كتير مع بعض واتكلموا كتير وحكالها هو بيحبها من ايمتا وهي كمان

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووب يا ترا ايه ال هيحصل واسر اتجوز ليان وهو مجبور ليه وفين ابوه....... دا ال هنعرفوا المرة الجاية، 

وانا طبعا لازم اسيبكم علي نار بقي هاهاهاها😈

بس متقلقوش مش هتاخر عليكم...

ولكل الناس ال بتقول انه اتجوزها كدا وهي خدامة وبتاع الصبر ياجماعة

مش لازم من اول بارت كدا نفهم الحكاية كلها لازم نلف شوية عشان تبقي حلوة

وشكرا لتعليقاتكم السكرررررة 😘❤️🌸

رواية ليان الزعيم الفصل الثامن 8 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ليان الزعيم)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات