📁 أحدث الفصول

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني 2 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني 2 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني 2 بقلم ٱية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل الثاني 2

#ليان_الزعيم

البارت 2

كبيرة الخدم شدت ليان من دراعها واخدتها علي المطبخ وزقتها جامد ووقفت قدامها


اسماء بقسوة  :انتي اكيد اتجننتي، ازاي تعملي كدا ولا من اول يوم ليكي هنا  كمان.


ليان بدموع:ولله انا اسفة مكنتش اقصد انا وقعت بالغلط

 

اسماء :ههه بالغلط.... دا كويس انو مطردكيش انتي تحمدي ربنا دا انتي اول واحد متطرديش من اول غلطة.... بصي بقي انا بقولك اهو لو عملتي اي غلطة تاني متلوميش الا نفسك.... انتيي فاهمممة.


ليان بخوف: ح حاضر


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

اسر غير هدومه وكان نازل علي السلم ومتجه ناحية البوابة وقفته والدته


اميرة:انت كويس ياحبيبي؟


اسر : كويس


اميرة : متضايقش نفسك البنت لسة جديدة ومش عارفة حاجة كان بدون قصد


اسر:خلاص مش مهم دلوقتي الكلام دا انا رايح الشركة.


جه حازم ودا يبقي الايد اليمين ل اسر ك مساعد ليه في كل حاجة

حازم :انا جهزت الورق يا باشا تأمر بحاحة تاني


اسر :لا يلا بينا


فجأة نادت عليه اخته ميار :استني يا ابيه ممكن توصلني معاك للكلية


عيون حازم لمعت اول ما شافها (اصل الواد بيحبها بالسر) 


حازم بعفوية :اكيد طبعا اتفضلي


اسر بصله :هي بتكلمك انت ولا انا


حازم:احم اسف يا باشا مقصدش


طلعوا برا القصر وكان فيه كمية حراس رهيبة ركب اسر العربية هو واختوا وكان ماشي وراهم عربيات الحراس....


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في القصر

ليان كانت بتمسح جزء في القصر نادت عليها سيا


سيا: انتي يا بتااعة


ليان مركزتش معاها


سيا :هو اناااا مش بكلللمك


لفت ليان وبصتلها

ليان:حضرتك بتكلميني انا


سيا :اه بكلمك انتي تعاالي هنا


قربت منها ليان

سيا قربت منها وبنظرة خبيثة: ال حصل النهاردة ميتكررش تاني انا عارفة حراكات البنات ال زيك بتحبوا تبصوا لفوق اوي وفي النهاية مش هتوصلي.


ليان :انا ولله مكنتش اقصد اعمل كدا و...


قاطعتها  سيا وبنبرة غرور: انا مش بحب الرغي ال كتير غوري وهاتيلي كوباية عصير


ليان بصت في الارض بحزن وقالت: حاضر

واتجهت ناحية المطبخ


في نفس الوقت جت كريمة

كريمة :كنتي بتكلمي البنت دي في ايه يا سيا؟


سيا بكبرياء :كنت بعرفها مقامها يا مامي


كريمة:خلي بالك منها البنت جميلة وانا النهاردة الصبح شوفت نظرة في عيون اسر  ليها عمري ما شفتها


سيا :متقلقيش يا مامي انا مش هخليها تتهني  بالعيشة هنا اصلا


جت في الوقت دا ليان ومعاها صينية وعليها كوباية عصير

 

ليان:اتفضلي


سيا اخدت كوباية العصير وشربت منها رشفة وبعدين بصت بقرف ل ليان


سيا:ايه القرف دا يععع


ومرة واحدة وقعت الكوباية علي ليان


سيا :طالما مش بتعرفي تعملي حاجة بتشتغلي ليه


ليان بدموع : اا انا....


كريمة بعصبية: انتي لسة هتهتهي غوري من قدامنا يلا


جريت ليان علي المطبخ      

@@@@@@@@@@@@@@


في الشركة


دخل بكل هيبته لابس النضارة الشمسية وحاطط ايد في جيبه والايد التانية فيها التلفون بيعمل مكالمة، وجمبه مساعده حازم ووراه اتنين من البودي جارد ..... كل الموظفات نفسهم بس ف نظرة منوا، وكل الموظفين واقفين بحترام محدش يتجرأ يعدي من قدامه


جريت عليه السكرتيرة وقالتله :حضرتك فيه ميتينج بعد 10 دقايق وبعدها هنروح علي المصانع عشان نتفحصها وفيه غداء عمل النهاردة مع الوفد الالماني وهيكون فيه اجتماع لفحص ميزانية الشركة ال اميركا...


اسر:قهوة علي مكتبي فورا


السكرتيرة :حاضر يا فندم

@@@@@@@@@@@@@@

في مكان تاني، ست كبيرة علي وشها نظرات الشر


رحاب بصوت شديد:ها عرفت مكانها


رد عليها واحد مغطي عينه زي القراصنة كدا

مسعود بصوت خشن:لاا لسة بس الرجالة بيدورو عليها


رحاب :احنا لازم نلقيها البت حلوة وهتكسبنا كتير الراجل موافق انوا يدفع عشانها كتييير


مسعود متخافيش هنجيبها هتروح فين يعني

@@@@@@@@@@@@@@


في القصر وتحديدا في اوضة ليان كانت قاعدة وضامة رجليها ليها وتكلم نفسها


ليان : انا لازم استحمل هروح فين يعني لو رحاب لقتني مش هتسيبني في حالي وكدا كدا دا ارحم من هناك...

وبتفتكر ال كان بيحصل معاها....

فلاش باك

ليان بعياط هستيري: انا اسفة اسفة ولله مش ههرب تاني مش هعمل كدا تاني ارجوكي متضربنيش


رحاب بقسوة ومعاها حزام : اسكتي انا هربيكي وهعملك ازاي تحاولي تفكري بس انك تهربي.

وبعدها فضلت تضرب فيها بقسوة وليان لا حول ليها ولا قوة منهارة من العياط

دخل عليهم مسعود : ما خلاص يا ابلة هتشوهي جسم البت وجمالها دا هيفيدنا لكن وهي متشوهة مين ال هيقبل بيها


وقفت رحاب عن الضرب وراحت تشرب ماية وبعدين نادت علي المساعدة بتاعتها


رحاب : سميية انتي يابت يا سميييية

جت سمية بسرعة:نعم يا ابلة

رحاب :خدي الزفته دي من تحبسيها في الاوضة الضلمة 3 ايام  وممنوع يدخلها اكل وهي كباية ماية واحدة كل يوم كفاية


(اصل المنطق ميقولش ان البت تقعد 3 ايام من غير مياه فا خليت بقي يكون في كوباية كل يوم +طيبة جلبي دي هي ال مشندلة حالي🙂)


سمية وهي بتشد ليان : يا يابت اسمعي كلام الابلة يبا قومييي


ليان بتعيط وبصويت : لااااا ارجوكي مش هعمل كدا تاني متحبسنيش انا بخاف وانا لوحدي في الضلمممة ارجوكيييي لااااااا


فلاش بااااااك


قاعدة بتعيط  وبتترعش علي سريرها وبتفتكر ال حصل معاها

@@@@@@@@@@

بيجي الليل والكل بياكل عشاه لكن اسر لسة مجاش

الوقت اتاخر واميرة بتنادي علي كبيرة الخدم


اميرة: بقولك ايه يا اسماء لما اسر ييجي حطيله العشي اكيد هيجي تعبان..... وانا نعست اصلا وهطلع بقي انام


اسماء : حاضر يا ست هانم متقلقيش تصبحي علي خير


اميرة :وانت من اهلو

@@@@@@@@@@

في المطبخ


اسماء :انا تعبت والوقت اتاخر ولازم اصحي بدري

وبعدين بتبص علي ليان ال قاعدة معاها

اسماء: بصي ياليان الاكل جاهز يا دوب بس هتسخنيه ومتعمليش اي غلطة تمام انا تعبانة وعايزة انام اعتمد عليكي ولا هتكسفيني


ليان بخوف من اسر : بس لي انا يعني انا ا ا انا


اسماء : الكل نايم وهما شغلهم مهم ولازم يصحوا بدري ها انا مش عايزة اتكلم كتير


ليان بستسلام: ااا خ خلاص هستني


وميشت اسماء عشان تنام وليان قاعدة في الصالة مستنية.... لحد ما جت الساعة 1:00 وكانت بتغمض عيد وتفتح عين


وفجأه الباب اتفتح ودخل اسر وهي اتخضت اول ما شافته وقامت وقفت وعينها في الارض


اتقدم ووقف قدامها   باصصلها بنظرة هاديه وايده في جيبه مستنيها تتكلم


ليان اول ما شافته قرب منها رفعت وشها ليه     (اصل الواد طويل اوي)


عيونهم تلاقت وفضلو كدا ثواني وبعدين هي استوعبت نفسها وقالت بتلعثم

ليان: ا ا ا انا ان اس اسفة  كنت م مستنيه حض رتك ع عشان العشا ..... اجهزلك الاكل؟


بصلها بثبات وقال:جهزيه


اول ما قال كدا جريت علي المطبخ وهو عينه منزلتش من عليها


ليان اول ما دخلت المطبخ اخدت نفسها

ليان : ه هو انا كنت بتهته ليه قدامه


بعد خمس دقايق جهزت الاكل وطلعت حطتته علي التربيزة  وهو لسة منزلش فضلت قاعدة خمس دقايق كمان منزلش قررت انها تروح جناحه


طالعة علي السلم وتطلع رجل وتاخر رجل  لحد ما لقت نفسها واقفة قدام جناحه دخلت وبعدين خبطتت علي باب الاوضة محدش رد خبتطط مرة اتنين تلاتة مفيش


ليان :مبدهاش بقي هدخل


دخلت الاوضة وهي خايفة بس ذوهلت منها كان شكل الاوضة حلو اوي والديكور خطير بالون الاسود والعسلي (حاجة اخر فخامة يعني تخيلو بقي)

راحت وقفت عند مكتبة فيها صور وجوايز كتير وقعدت تتفرج عليهم وفجاة من غير ما تحس بال وراها وطي عند ودنها وهمس بنبرة مخيفة: بتعملي ايه هنا؟


اتخضت من الصوت وجت تلف اتكعبلت وكانت هتقع لكن هو مسكها من  وسط*ها  وقربها منو.... وهي فتحت عينها واتصدمت....

كان لابس بنطلون ومكانش لابس تيشيرت وعضلاته واضحة و بار*زة وكان شعره مبلل وواضح انه كان بيستحمي

(استغفر الله العظيم) 🙃


وهي كانت واقفة مصدومة وهو باصصلها بهدوء مرعب


اسوعبت الوضع ال هي فيه وحاولت تفلت منوا لكن هو متشبث بها ومش عايز يسيبها


ليان : ا انا ا ك كنت جاية ع عشان اقولك ا الاكل ج جاهز...

ماذالت تحاول تبعد عنه وهو مفيش

ليان والدموع بدات تتجمع في عنيها : م ممكن ت تبعد ا ارجوك


قرب منها وهمس في ودنها وبنبرة مخيفة : متجيش هنا تاني


وهو في نفس الوضع*ية شال ايده من علي  وسط*ها  


وهي كانها اتحررت من سجن وجريت من قداموا علطول وهي بتنهج

وهي نازلة وبتجري علي السلم شافتها سيا ال كانت طالعة من اوضتها عشان تشرب مياه واستغربت هي كانت بتعمل ايه فوق عند اسر وعينها اتملت بالشر.....

استووووب حاولت اطول في البارت دا شوية ويا رب يعجبكم 🤍💕

رواية ليان الزعيم الفصل الثالث 3 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ليان الزعيم)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات