رواية جميلتى الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورا فريد
![]() |
رواية جميلتى |
رواية جميلتى الفصل التاسع عشر 19
#جميلتي
#بقلمى_نورا_فريد
اسر بصدمة.. جميلة
جميلة بهدوء ما قبل العاصفة... مفاجأة مش كده تو شكلها مفاجأة مش لطيفة خالص
اسر .. دى احلي مفاجأة
جميلة.. ممم بس اظهر مدام بسملة زعلانه انى قطعت عليكم شغلكم
بسملة بتوتر.. لا خالص طب عن اذنكم
جميلة بثبت.. استني عندك انسه بسملة مش نتعرف على بعض الاول
جميلة مسكت كاس المياه و تلقتو على وش بسملة
بسملة .. حااا ا
جميلة بقوة و غيرة.. مدام جميلة المنشاوى اللى عاشت طول عمرها على الاصول و الاصول بتقول ان مفيش سكرتيرة محترمة تلبس لبس زى ده چيب زى دى ازاي تخرجي بيها ولا البلوزة ايه يا ماما جاي تخدى تان هنا ولا ايه و ايه الشعر ده و ايه البويه اللى على وشك دى استري نفسك يا بنتى ده ربنا سبحانه وتعالى امرنا بالستر مش ولا بلاش تانى مرة تبقي محترمة مع مديراك و كلي عيش ها و لو لمحت المنظر ده بعد كده ها قطع عيشك سامعةةةةة
بسملة بخوف .. سامعة
جميلة.. استني الشعر ده يتلم فورة لميه دلوقتي
و مشيت بسملة على مكتبها و جميلة نظرت لى اسر
اسر.. جميلتي والله العظيم كنت بشتغل
جميلة.. صدق يا حبيبي صدق من غير ما تحلف بس بعد كده تغضي بصرك أو تردها تمام عن اذنك
اسر مسك جميلة.. اسمعني
جميلة.. ايدك لو سمحت متنسش انك في شركة محترمة ممم ف سبني لينا بيت نتكلم فيه عن اذنك
اسر.. مش ها سيبك غير لم تسمعني
جميلة.. مشششش عايزة اسمع حاجة نتكلم في البيت مش في مكان العمل عن اذنك خليك مكانك عارفه طريق كويس عن اذنك
و مشيت جميلة بكل عصبية أما في مكتب مروان
اميرة.. الزرارر ده يتقفل و ياريت متنسيش نفسك و انكى في شركة محترمة مفهوم
السكرتيرة.. مفهوم يا فندم
اميرة.. اظن كلامي مخلصش علشان تمشي
اميرة مسكت المنديل و مسحت لى السكرتيرة الميك اب
السكرتيرة كانت ماشية لكن اميرة شنكلتها و وقعت
السكرتيرة.. ااااه
اميرة.. تعيشي و تخدي غيرها دى بس حاجة بسيطة مني اطلعي برا انتى مرفودة برررره و استري نفسك ياختى استري نفسك
و مشيت السكرتيرة و هى منهارة
اميرة نظرت لى مروان.. قولت انك بتشتغل هو ده الشغل يا مروان اشوفك بليل عن اذنك
و مشيت اميرة و ركبت السيارة مع جميلة و هوم في قمت الغضب أما اسر و مروان ف هوم خايفين يروحو من خوفهم من البنات
و في المساء فى قصر بدران فى غرفة اسر
جميلة بعصبية.. لا لا يا هنادى مظلوم ازاي
هنادي .. اكيد في حاجة غلط ممكن اتكسف ا
اميرة.. ها تسكوتي ولا انفجر فيكي و بعدين انتى مشوفتيش حاجة
هنادى.. لا انتوا الاتنين الكلام معاكم بقا صعب
اميرة .. ماشي سلام احسن ما نتخنق مع بعض اقفلي
هنادى.. سلام يا مجانين
و قفلت هنادي
ليليان.. ممكن ادخل
جميلة.. تعالي
ليليان.. انا سمعت كل حاجة
اميرة.. والله مممم طبعا من نسبة ليكى ده عادي ليه لانهم اخواتك و حقهم صح
ليليان.. اخوات ايه و صداع ايه
اميرة .. اخوكي بيخوني في مكتوبو على عينيك يا تاجر
جميلة.. الا ايه فاهمه غلط طب و رحمه ابويا و امى ل نكد على اهلك يا اسر
ليليان.. طبعا لازم يتربو هوم فاكرين نفسهم مين بصوا انا راشقا معاكم في اي حاجة لو عايزين مساعده أنا فى الخدمة
اما في غرفة مامت مروان
مامت مروان.. معلشي يا بسملة
بسملة بدموع.. يا مدام دى خلت منظري زى الزفت و بدل ما تبهدل اسر بهدلتني انا
مامت مروان.. معلشي يا بسملة يعني اقولك ايه المهم اننا وقعنا بينهم
بسمله.. انا ها قدم استقالتي
مامت مروان.. اعملي اللى تعمليه يكش تول**عي المهم انى حصل اللى انا عايزاه
و قفلت مامت مروان السكة في وش السكرتيرة ( يعني كده ام اسر زقت سكرتيرت مروان عليه و ام مروان زقت السكرتيرة بتاعت اسر عليه 😂)
و بعد شوية اخيرا وصلوا اسر و مروان القصر و الاتنين بينظرو يمين و يسار و كل راح لى غرفته
و في غرفة اسر
جميلة.. حمد الله على السلامة ما بدري يا بيه كنت اتاخر شوية كمان
اسر.. جميلة
جميلة.. هششش مش عايزة اسمع صوتك و اتفضل من غير مطرود من اوضي
اسر.. جميلة
جميلة.. سمعت قولت ايه عقابة ليك ها تنام في الجنينه يلا
اسر.. ولو انك حامل انا كنت ورايتك ت
جميلة.. ليه هو انت قفشتني مع السكرتير ولا حاجة يلا يا اسر من هنا احمدى ربنا انى سكت و متكلمتش
أما في غرفة مروان
اميرة بتلم حاجات مروان.. حاجاتك اهي اطلع بره و متورنيش وشك تانى علشان مبقش أرملة مممم بره يا بابا
مروان.. ماشي يا اميرة ماشى وحيات امى ل اوريكي
اميرة.. الساعة كام مثلا علشان ابقا عارفة
مروان خد حاجاتو و طالع بره الغرفة برضو راح الجنينه
و في اليوم التالي في الجنينه
اسر .. انت يا زفت باطل رغي اهلك مش عارف اتخمد
مروان.. هششش عيلة مقرفة
اسر و مروان نايمين في امان الله فجأة جردل مياه اتلق عليهم و صاحيو مغضتضين
جميلة و اميرة و ليليان من فوق.. اشربوا بقاا
الشغلة.. اسر بيه سليم بيه في انتظار حضرتكم و رحمة هانم
مروان.. و ده وقته
اسر.. ها نعمل ايه بى منظرنه دى
مروان.. السلم يا ام سعد
و كل واحد راح غرفته من شرفا الغرفة ( غرفة مروان و اسر جانب بعض)
و بعد وقت نزلو لي سليم و رحمه الدكتورة النفسية لان كانت عايزة تتعرف عليهم و بصراحة كانوا ذوق معها جدا أما ليليان كانت ها تموت من الخوف ل سليم يقول لي مروان على اللى كانت ها تعملوا انها كانت ها تنت**حر و في المساء
في غرفة ليليان كانت بتكلم سليم على الفيس بوك
ليليان .. انا بشكرك انك مقولتش لي مروان اي حاجة شكرا
سليم.. الغربية ان اول مره اعرف انكى اخد مروان
ليليان.. و انت يهمك في ايه تعرف أو متعرفش
سليم.. ميهمنيش طبعا بس انتوا مختلفين عن بعض جدا
ليليان.. انا بجد بشكرك جدا على انك مقولتش لحد فيهم
سليم .. العفو
ليليان.. انا ها قفل دلوقتي علشان هنام و انت كمان المفروض تنام لانك عندك شغل كتير الصبح ظابط على ما اعتقد صح
سليم .. كده اتاكد انكى اخت مروان
ليليان.. اومال انا ليليان بدران يا بنى تصبح على خير
سليم.. و انتى من اهلو
و قفلت ليليان مع سليم و سرحت شوية و بعدين نامت و سليم نفس الكلام
و في اليوم التالي في غرفة اسر اتت مسدچ على تلفون جميلة
الرسالة.. تفتكري اهلك ماتوا صدفة ولا بفعل فاعل
جميلة بصدمة
ملحوظة اميرة لسه تعبانة تمام
رواية جميلتى الفصل العشرون 20 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية جميلتى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)