📁

رواية جميلتى الفصل الثانى عشر 12 بقلم نورا فريد

رواية جميلتى الفصل الثانى عشر 12 بقلم نورا فريد

رواية جميلتى الفصل الثانى عشر 12 بقلم نورا فريد
رواية جميلتى


رواية جميلتى الفصل الثانى عشر 12


#جميلتي


مامت مروان بعصبية.. استنا عندك


مروان.. في ايه يا امى 


الام .. في عدات و تقليد لازم تتعمل الاول يا روح امك 


الجميع كان مسك نفسه من الضحك 


مروان.. ( و ليه الغلط بس ) 


مامت اسر.. سلوى هاتى الصينية


و اتت الشغلة و اميرة حطت اديها في الصينية و بعدين حطت اديها على الحيط جانب كفوفو جميلة اللون اللى فى الصينية كان سماوى 


مروان كان ماشى


الاب.. انت يالا


مروان .. في ايه تاني 


مامت اسر .. شيلها


مروان بعدم فهم.. نعم .... اشيل مين 


مامت اسر.. عروستك يا عيون خالتك دى تقليد العيلة 


جميلة لى اسر .. يعني انت مشلتنيش يا اسر


اسر بهزار.. اشيل ايه بس انا اصلا لسه عارفك من يومين 


جميلة بطريقة كوميدية.. ماشى يا اسر ماشى 


اسر ح**وط خ**ص**رها بى يده.. انا مش بس اشيلك انتى تخدي عمري كله 


جميلة بخجل.. اسر اهلك واقفين مش وقت رومانسيتك و حا 


اسر شال جميلة و الجميع اتصدم


جميلة بخجل.. اتجننت انزلى يا اسر اهلك واقفين


اسر.. و فيها ايه واحد و مراتو و بعدين علشان نبقا عملنا تقليد العيلة كلها تصبحوا على خير يا جماعة 


ليليان ببرود و خبثة.. ما هو القبول و الحب من عند ربنا و احنا مش بنحب اي حد و خصوصا مروان قلبوا مستحيل يفتح تانى الباب لانو مش ناسي اصلا ...... هى و بس اللى فى قلبو 


ليليان بابتسامة.. مبروك يا حبيبي نسيت اقولك ان اللى يزعل اخويا يويلو مني اخويا زعلو غالى اوى عندي..... يا زوجت اخى ( اصلا انتى لو كملتي يومين يبقا الحمدلله مروان مش بيحب غير واحدة بس و هى شاهندة هههه) 


مروان شال اميرة اللى اتصدمت من العيلة المجنونة دى و طبعا ليليان اتصدمت و الابتسامه بقت نظرة حقد على اميرة


أما في غرفة اسر جميلة واقفة امام المرايا 


جميلة بهدوء.. ممكن اعرف ايه اللي عملتوا ده 


اسر.. هو انا مصاحبك يا بنتى 


جميلة بشقهة و طريقه كوميدية.. نعمممممممم يا حبيبي


اسر قام حض**نها من الخالف .. بقيت بحب كلمة حبيبي منك 


جميلة التفتت ليها و حطت اديها على رقب**ته.. و انا بعشق اسمي لم يتنادهلي بيا يا اسور


اسر ضم**ها اكتر بحب .. احلي جميلة شافتها عيني 


أما في غرفة مروان 


اميرة خرجت من التواليت و كانت لمه شعرها و ذهبت لى الكنبة مروان اتجاه ليها و شال دبوس الشعر تباعها


مروان و هو بينظر ليها.. كده احلى على فكرة عيونك على طبيعتهم احلى من اللينزز اللى كنتى حطه من شوية 


اميرة بهدوء.. مرسي ده من ذوقك  صحيح مرسي انك لقيت الانسيال بتاعى مرسي


مروان و هو بينظر ليها.. العفو بس شكل الانسيال بتاع حد عزيز عليكى


اميرة ببرود .. فعلا 


اميرة بابتسامة.. عزيز عليا جدا كان حياتى و دنيتي


مروان بغيرة.. واضح و يا تري مين الحد ده 


اميرة ببرود .. اظن انها حاجة متخصكش و ملكش دعوة بيااا سامع ملكش دعوة بيااا


مروان ح**وط خ**ص**رها  و قربها ليها


اميرة بالم.. مروان 


مروان حط ايدو على وشها.. مين اللي عطاكي الانسيال ده 


اميرة بهدوء عكس ما دخلها.. قولت انها حاجة متخصكش و سبني بقاا 


مروان قابلها على ش** ف** ي** ا** ف**ه**ا 


اميرة زقيتو بعيد عنها و تقول بدموع .. كفاية بقا 


مروان.. ( انتى كمان زيها متفرقيش حاجة عنها ) مش ها بعد غير لم اعرف مين اللي عطاكي الانسيال ده 


اميرة بصرخ و عصبية.. بتاع امى ... امى عطاتو ليا قبل ما تموت و انا لم كنت بدور عليها علشان ده الحاجة الوحيدة اللى بقيلي منها ارتاحت سبنى في حالي بقاا 


مروان بحركة لا أردية ح**ض**ن اميرة 


اميرة بعياط.. سبني يا مروان سبني


مروان ض**مه**ا اكتر.. هششش اهدي بقا انا اسف حقك عليا


اميرة و هى لسه بتعيط.. طلامة بتشك فيا و مش بتحبنى اتجوزتني ليه ليه مصمم تاذني انا ماذتكش في حاجة ليه يا مروان 


مروان بحب.. انا آسف


فلاش


شاهندة.. مش ها ينفع نكمل مع بعض علشان انا بحب اسر و وفقت عليك عندا فيه بس انا قلبي مع اسر مش معاك 


باك 


مروان فاق من الذكريات و نامت اميرة و هى مشبته فيه 


و في اليوم التاي في غرفة مروان


مروان ذهب لى التواليت لكن اتزحلق و وقع


مروان بصرخ .. ااااه 


اميرة بفرح من بره .. احسن مش انا يا ميمي اللى يتحكم فيها واحد معقد زيك و انا كده خد حقي اه يبقا خلي شاهندة هانم تلحقك باى باى ميمي 


و خرجت اميرة بعد ما جهزت و فطرو الجميع بعد ما ات مروان و اسر و جميلة و طبعا ليليان ها تموت  


و بعد الفطار على باب القصر


جميلة.. ها تتاخر


اسر بحب.. والله يا حبيبتي ما ها تاخر خدى بالك من نفسك


جميلة بابتسامة.. و انت كمان و عارف يا اسر عينيك لو جت كده جت كده مش ها تلقي غير ( و توجه جميلة اصابعة الاتنين تجاه عيون اسر) كده


اسر مسك اديها و ق**ابل**ها.. جميلتي المتهورة معقول يعني اكون متجوز القمر ده و ابص لى غيرها 


جميلة بطريقة كوميدية.. ايوة كده اظبط 😂


اسر حض**ن**ها بحب و هي كمان أما بعيد عنهم شوية مروان و اميرة


مروان بطريقة كوميدية.. شوفى يا بت انتى من رغم لسانك الطويل و انا ها ارتاح منك في كام ساعة دول بس ها توحشني 


اميرة بطريقة كوميدية .. ليه يا قلبي هو انت مهجر ده شغل بس عارف يا مروان لو عينيك راحت يمين او شمال انا هعمل فيك ايه 


مروان بطريقة كوميدية.. حبيبتي انتى اللى يتجوزك و ينجنن و يتجوز تاني مش حب تو لانكى المثل الأعلى لي الست النكدية 


اميرة .. بقا كده ماشي يا مروان تجي بالسلامة يا خويا


اميرة كانت ها تمشي لكن مروان شدهة ليها و حض**نها بحب


مروان.. خدى بالك من نفسك يا قلبي


اميرة بدهشة.. ( مجنون ده ولا ايه ) و انت كمان خد بالك من نفسك 


و عد اليوم على خير و في اليوم التالي في المساء طبعا مروان و اسر قرروا يعملوا حفلة بالنسبة زوجهم جميلة كانت مرتدية فستان احمر مع حجابها و الكعب العالي كانت في غاية الجمال أما اميرة كانت مرتدية فستان باللون الموف مع حجابها و الكعب العالي و اللينزز كانت برضو في غاية الجمال 

و اخيرا اتت شاهندة و اتصدمت لم شافتهم


شاهندة بصدمة.. مين دول يا ليليان


ليليان.. مرات اسر و مروان


شاهندة بحقد و غيرة .. متأكدة


ليليان.. هو انا ها تشل من شوية البنات قمرات اوى يحل من حبل المشنقة


شاهندة.. بتقولي كده في وشي عادى كده


ليليان.. مش بقول الحقيقة البنات موزز


شاهندة بشر .. وحياتك عندى ل خليهم لا ينفعو بصل ولا توم حتى 


و اتجاهت شاهندة ليهم بابتسامة صفرة زيها


شاهندة.. الف مبروك ايه القمر ده اخيرا اتجوزتو


مروان ببرود .. تخيلي


اسر.. الله يبارك فيكى


مروان.. اعرفكم على بعض المدام جميلة مرات اسر


شاهندة وشها جب الوان الطيف .. الف مبروك مدام جميلة


جميلة بشعور غريب.. الله يبارك فيكى


مروان و هو بيجذب اميرة ليها اكتر.. و دى اميرة مراتى و حبيبتي


شاهندة بحقد.. مبروك مدام اميرة 


اميرة بغيرة.. الله يبارك فيكى مدام اوه انتى مش مخطوبة عقبالك 


شاهندة.. ( اه يا بنت ) مرسي و انتوا بقا متجوزين عن الحب ولا زى الروايات 


جميلة بغيرة.. روايات ايه لا طبعا احنا متجوزين على الحب


و اشتغلت اغنيه رومانسيه 


اسر.. جميلتي تسمحلي بالرقصة دى 


جميلة.. طبعا يا روح جميلة 


و ذهب اسر و جميلة يرقصوا 


مروان مد ايدو لى اميرة .. اميرتي تسمحلي بالرقصة دى


اميرة و هى بتنظر لى شاهندة بغيرة .. شور يا حبيبي 


و ذهبوا مروان و اميرة يرقصوا و طبعا كل واحد منهم مش شايف غير مراتو أما شاهندة ف كانت بتنظر ليهم و هي على وشك البيكي و بعد ما خلصت الاغنيه اسر شال جميلة و قعد يدوخ بيها بفرح و حب و مروان نفس الكلام أما شاهندة ف كانت ها طق من الغيرة على و خلصت الحفلة و عد اليوم على خير و في اليوم التالي في الجنينه طبعا كان في حد بيرقبهم و مسك شي في ايدو 


ليليان بابتسامة.. بصراحة أنا الاول كنت بحسبكم اخوات


جميلة.. ماحنا فعلا اخوات مش بالد*م بس احنا حقيقي اكتر من الاخوات


اميرة .. ممم بس مش معنى كده اننا متفقين على طول


جميلة.. ها حكيلك موقف حصل معنا في المدرسة زمن 


اميرة بطريقة كوميدية.. خلص يا جميلة 


جميلة بنفس الطريقة.. أبدا لازم احكي


ليليان.. احكى باليز يا جوجو


البنات كانوا بيتمشو في الجنينه و مش مبطلين ضحك و هزار و فجأة اتلق مياة ن**ا**ر ووووووو 

 

يا تري مياة الن*ار جت في مين من التلاتة و يا تري شاهندة ليها يد في الموضوع 

#بقلمي_نورا_فريد


رواية جميلتى الفصل الثالث عشر 13 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية جميلتى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات